Pondělí 1. června 2020, svátek má Laura
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 1. června 2020 Laura

Hokej láká sponzorské stamiliony

  0:01aktualizováno  0:01
Úspěšná éra českého hokeje, na kterou se pokusí reprezentační tým navázat na právě zahájeném mistrovství světa ve Finsku, dělá z tohoto sportu stále žádanější a dražší zboží. Zatímco před ziskem prvního titulu mistrů světa pro samostatný český tým v roce 1996 sponzoři zaplatili za reklamu spojenou s reprezentací kolem čtyřiceti milionů korun, letos je to již sto milionů korun.

A podobně podražila i česká hokejová extraliga, které její sponzoři platí zhruba stejnou částku. Co za to?

Podle sekretáře hokejového svazu Jindřicha Micky mají sponzoři při reprezentačních utkáních své reklamy na tuzemských hokejových stadionech, reklamní čas v televizi, lístky do VIP loží na reprezentačních akcích v tuzemsku i na mistrovství světa.

V hokejové extralize jsou na sponzorech mužstva závislá, protože příjmy ze vstupného většinu z nich neuživí. Za malé logo firmy na dresu sponzor zaplatí v lize od čtvrtmilionu do milionu korun za sezonu, za velké logo na dresu a na ledě začínají poplatky od milionu korun.

Na mistrovství světa partneři tuzemského hokeje přímo na dresech nebo na hokejovém kluzišti vidět nejsou. Pro tuto akci marketing připravuje světová hokejová federace.

Také tady však Česko dominuje. Hlavním sponzorem mistrovství světa je totiž mladoboleslavská automobilka, jejíž logo je ve středu každého hokejového hřiště a na mantinelech.

"Kromě toho máme podle smlouvy na každém stadionu vystavená dvě auta," říká mluvčí automobilky Jaroslav Černý. Škoda je i oficiálním vozem mistrovství. "Letos máme ve Finsku čtyřicet aut, z toho patnáct superbů," říká Černý. Škoda nechce sdělit, kolik jí to stojí, odhad je však ve stovkách milionů korun.

Kdo se však na hokej dívá v televizi, ten dostane reklamní masáž se společným jmenovatelem "my a hokejisté" o přestávkách. Nejvíc je vidět hlavní ze sponzorů - společnost Eurotel.

Ta podle nejmenovaných zdrojů z firmy jen letos za to, že si může ke svému názvu připojit visačku "partner české hokejové reprezentace" zaplatí částku mezi třiceti až čtyřiceti miliony korun.

Nad deset milionů korun dávají další z pětice největších sponzorů - elektrárenská společnost ČEZ, Česká pojišťovna, od letoška nově maloobchodní řetězec Globus a Škoda Auto.

"Pak máme další menší partnery, celkem zhruba dvacítku firem," říká Petr Kovarčík, majitel marketingové agentury Teleaxis, která má práva na komerční propagaci českého reprezentačního hokeje. Z pětice hlavních sponzorů si však dva (ČEZ a Škoda Auto) prosadili přímou smlouvu s hokejovým svazem. "Nechtěli jsme jednat přes prostředníka," říká za Škodu Auto Černý.

ČEZ, jenž je partnerem českého hokeje od loňska, měl podle důvěrných informací obavy z toho, aby nebyl spojován přímo s Kovarčíkem, který se kromě marketingu živí i politickým lobbingem a má ve vládní koalici řadu odpůrců.

Ze zhruba stovky milionů korun, které sponzoři zaplatí, se do hokeje letos vrátí podle sekretáře hokejového svazu Micky něco mezi osmdesáti až devadesáti miliony korun.

Teleaxis přímo jedná o reklamních časech s Českou televizí. "Reklamní prostor je omezený a možnost stát se sponzorem a dostat se do reklam je tak tři měsíce před zahájením mistrovství světa," tvrdí Kovarčík.

Co ze sponzorování hokeje firmy mají? Elektrárenská společnost ČEZ tvrdí, že do projektu vstoupila v době, kdy se energetika začala otevírat konkurenci a firma začala hledat možnosti větší propagace. "Hokejová reprezentace je jednou ze tří hlavních marketingových akcí.

Chtěli jsme dynamický, úspěšný a oblíbený sport a to hokej rozhodně je," tvrdí mluvčí ČEZ Ladislav Kříž.

Mnohem větší možnosti využít mistrovství světa ke komerčním účelům má Eurotel. Není pro něj nic lepšího, než když zákazníci více využijí nabídky jeho služeb.

Proto Eurotel zřídil hokejovou a SMS infolinku pro vzkazy hráčům, připravil ke stahování loga a zvonění pro mobilní telefony a kromě zpravodajství pomocí textových zpráv nabízí letos i obrazové multimediální zprávy.

Každý nový zákazník Eurotelu, který si koupí vybrané typy telefonů Nokia a Sharp, dostane k telefonu hokejku s podpisy hráčů české reprezentace.

Autoři:
  • Nejčtenější

Zemřel jeden ze šéfů jediné tvarůžkárny v Česku, vnuk zakladatele firmy

Společnost A. W. z Loštic na Olomoucku, výrobce světoznámých olomouckých tvarůžků, přišla v těchto dnech o jednoho ze...

Krize už dopadá: čtvrtina českých firem propouští, pětina snižuje mzdy

Pandemie covid-19 dolehla na tuzemské firmy. Přibližně čtvrtina z nich už přistoupila k propouštění a pětina osekala...

Chorvatsko se modlí za návrat turistů, bez nich mu hrozí ekonomický kolaps

Koronavirus zdecimoval nejdůležitější sektor chorvatské ekonomiky. Na příjmech z cestovního ruchu je Chorvatsko závislé...

Budeme škrtat a zdražíme, odmítají řetězce zvýšení podílu českých potravin

Obchodní řetězce varují před schválením novely zákona o potravinách. Už od příštího roku by musely některé z nich...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Síť pražských barů vyzývá zákazníky, ať nešetří na spropitném

Iniciativa #milujemevino kolem pražských vinných barů Vinograf vyzývá k diskusi o odměnách hostů pro personál...

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Xaver: Klobouk dolů před Klausem. V ČRo zůstávám, spory s ČT házím do jímky

Premium Ve středu ho poslanci zvolili do Rady České televize. Přesto, že spolu s ním byli zvoleni i Hana Lipovská a Pavel...

Prezidentova nemoc. Neuropatie je tichá epidemie moderní doby, říká lékař

Premium Brnění nohou, mravenčení, vrávoravá chůze, zakopávání a pády, ale i krutá bolest chodidel. To je hrubý výčet příznaků...

  • Další z rubriky

KOMENTÁŘ: Vše je nastaveno tak, aby lidé za elektřinu platili majlant

Premium Stát našel způsob, jak financovat stavbu nového jaderného bloku v Dukovanech. V každém případě nebýt někdejšího bianko...

Budeme škrtat a zdražíme, odmítají řetězce zvýšení podílu českých potravin

Obchodní řetězce varují před schválením novely zákona o potravinách. Už od příštího roku by musely některé z nich...

Letos léto pod stanem. Češi ve velkém nakupují spacáky i kempingové jídlo

Češi ve velkém podle prodejců kupují kempingové vybavení. Značný zájem je o rodinné stany pro tři lidi a více. Hitem...

Inspektoři práce se vracejí, budou trestat přešlapy z nouzového stavu

Během stavu nouze inspektoři práce zahajovali kontroly jen výjimečně, od 1. června se vrací k normálnímu režimu. Pokud...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz