Hlavní nádraží v Praze (1. dubna 2020)

Hlavní nádraží v Praze (1. dubna 2020) | foto: Michal SváčekMAFRA

Pražské hlavní nádraží čeká stamilionová rekonstrukce, park pokryje i střechu

  • 34
Správa železnic chystá rozsáhlou rekonstrukci pražského Hlavního nádraží za stovky milionů korun. Promění se odbavovací hala, která dlouhodobě řeší problémy se zatékáním. Parkoviště na její střeše by měl nahradit park, přibudou také nové pavilony, informoval deník E15.

Podle šéfa Správy železnic Jiřího Svobody by se měl tzv. Sherwood (přezdívka parku Vrchlického sady před budovou Hlavního nádraží v Praze) rozšířit, a nahradit parkoviště, které se nyní nachází na střeše nádražní odbavovací haly. Vzniknout by zde měly rovněž dva nové pavilony, propojené s halou pomocí eskalátorů.

OBRAZEM: Památky i skvostné stavby. Projděte si nejkrásnější nádraží

„Konečnou podobu projektu chceme určit v příštím roce, rozhodneme ve spolupráci s hlavním městem i památkáři. Odhaduji, že bychom mohli začít stavět koncem roku 2022. Správa železnic prosazuje park,“ řekl Svoboda deníku E15. Správa železnic však musí nejdřív parkoviště převzít od městské společnosti Technická správa komunikací.

Koncepční studii proměny odbavovací haly zpracovala společnost EHL-Koumar architekti. Prostor v rozšíření parku na střeše má sloužit kavárnám a občerstvení, předpokládá se také vznik přechodu přes Wilsonovu ulici, která leží mezi odbavovací halou a Fantovou budovou Hlavního nádraží.

Správa železnic spolupracuje na rekonstrukci s pražským magistrátem, který chce v lokalitě vybudovat novou tramvajovou trať, jež povede mezi zastávkami Muzeum a Bolzanova. „Ulehčí předimenzované dopravě v centru Prahy v ulicích Jindřišská a Vodičkova. Zajistí přímé napojení největšího nádraží v Česku na tramvajovou síť, jako tomu bylo v minulosti,“ uvedl dříve náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Radní budou rozhodovat o nové tramvajové trati v centru Prahy.

Na hlavním nádraží probíhala oprava sto let staré ocelové konstrukce:

23. června 2016