Za jeho vznikem stojí čeští sládci a pivovarští odborníci. Vývoj se totiž odehrával i v Plzni, v místním zkušebním minipivovaru. "Výsledkem je novinka na českém trhu, nápoj, který teď začínáme dodávat do barů a klubů, později i do restaurací a do maloobchodní sítě," vysvětlil manažer značky Martin Kuděla.
Inspirací pro Frisco byla obliba podobných nápojů v zahraničí. Přestože receptura nového pití vznikala i v Plzni, samotnou výrobou Frisca se v licenci zabývá sesterský pivovar Prazdroje v polské Poznani. "Tamní podnik má totiž na výrobu potřebné zázemí. Už nyní třeba dělá ochucené pivo Redd's," vysvětluje Kuděla.
Pivovarští čekají, že Frisco osloví zejména ženy a mladé lidi do 30 let. Ti však budou msuet počítat s tím, že za třetinku v baru zaplatí nejméně 35 až 39 korun.