Příprava akvizice trvala půl roku, Footshopu ke koupi pomohly finance, které získal v kampani na československé crowdfundingové platformě Crowdberry. Soukromí investoři jej v loňském roce podpořili celkem třemi miliony eur (77,2 milionu korun). Zástupci firmy, která před devíti lety začínala jako e-shop s obuví, označili Queens za svou největší konkurenci.
„Queens je známá a důvěryhodná značka, kterou jsme už od založení Footshopu považovali za důležitou inspiraci a našeho nejvýznamnějšího konkurenta,” uvedl zakladatel a šéf Footshopu Peter Hajduček. Značka po převzetí nezmizí, Footshop ji plánuje dál rozvíjet.
ZOOT opouští vlastní koncept výdejen. Nahradí je síť módních obchodů |
„Každý brand bude mít vlastní identitu, strategii a zákazníka. Neplánujeme prosazovat Footshop, ale těžit ze silných stránek obou firem. Queens může expandovat do zahraničí po vzoru Footshopu, ten se naopak zaměří na prodej prémiového oblečení,” přiblížil Hajduček. Jeho firma kromě Česka působí i na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku.
Český prodejce tenisek a oblečení Queens působí na trhu 17 let. „Mám radost, že se spojují dva silné a unikátní lokální brandy, dlouho jsme byli kvalitní konkurenti. Footshop využije silné stránky obou pro progresivní budoucnost,” komentovala akvizici zakladatelka Queens Lenka Ondruchová. Cenu transakce žádná z firem nezveřejnila.