V této souvislosti se často hovoří o projektu severomoravské dálnice D47 z Lipníku nad Bečvou přes Ostravu na polskou hranici. Tu postaví a zafinancuje konsorcium firem v čele s Housing&Construction. Stát pak bude tuto dálnici splácet.
Ve hře jsou ale ještě další dvě dvě dálnice. Jednou z nich je D3 vedoucí z Prahy na jih Čech, druhou pak D11 do Hradce Králové a na polskou hranici.
Kolem obou se už začali objevovat další potenciální investoři, kteří vycítili šanci získat významnou zakázku. Okolo D3 se točí IPS Skanska a o pokračování D11 z Hradce Králové na sever se zajímal Housing&Construction. "Dálnice D11 na Hradec je součástí programu Evropské investiční banky, a protože je součástí transevropské sítě, shánějí se na její výstavbu peníze lépe, než na jiné projekty," říká Jiří Laušman z Ředitelství silnic a dálnic.
O dálnici D11 se podle zástupců a Ředitelství silnic a dálnic zasloužili významně i představitelé Hradce a Pardubic. "Pro nás i investory je důležité spojení s Prahou a přes Plzeň dál. Dokončení dálničního spojení jsme mimo jiné slíbili investorovi na rok 2005," říká primátor Pardubic Jiří Stříteský. Pardubičtí přitom podporují výstavbu dálnice i tím, že pomáhají Ředitelství silnic a dálnic vykupovat pozemky na plánovaných trasách.
Hradečtí a pardubičtí nezůstávají jen u dálnice D11 a plánují i spojení na severní Moravu přes Olomouc pomocí rychlostní komunikace. "Jde společnou prioritu několika krajů. Kromě významu pro ně samotné dokáže také odlehčit velmi vytížené dálnici D1, spojující Prahu s Ostravou," říká primátor Hradce Králové Oldřich Vlasák.
Podle něho by se ale tyto stavby měly zatím financovat spíše ze státních nebo evropských peněz, protože projekty soukromého financování, jako je D47, ještě nejsou tak zažité.