To, že mezi evropskými ekonomy vede kosmetický L'Oréal, zjistila berlínská agentura z odpovědí čtyřiceti tisíc studentů posledních ročníků a absolventů vysokých škol v 18 evropských zemích.
"L´Oréal je na špici už potřetí za pět let. Studenti vědí, že tam mají šanci dospět k rychlé kariéře," popisuje Oliver Viel z Trendence výsledky studie.
Kam by šli nejraději pracovat evropští studenti ekonomie | |
Firma | Množství studentů (v %) |
L'Oréal | 15,4 |
PricewaterhouseCoopers | 13,8 |
Coca-Cola | 13,5 |
Ernst & Young | 13,4 |
Adidas | 12,1 |
Zdroj: Trendence Institute |
U studentů ekonomie skončila poradenská a auditorská společnost PricewaterhouseCoopers jako druhá a Coca-Cola jako třetí, u techniků bodovaly Microsoft a BMW.
Přízeň studentů je pro tyto firmy důležitá, většina z nich totiž loví své zaměstnance už během studia. Ročně totiž potřebují stovky nových lidí a dokážou si je samy zaškolit.
Kam by šli nejraději pracovat evropští studenti technických oborů | |
Firma | Množství studentů (v %) |
IBM | 19,3 |
Microsoft | 17,5 |
BMW Group | 15,1 |
Apple | 14,1 |
Intel | 12,9 |
Zdroj: Trendence Institute |
Nově se německá agentura začala ptát i studentů v Česku. Z výsledků 1700 hlasů studentů českých vysokých škol ekonomického a technického zaměření vyplývá, že mají podobné preference jako studenti evropští.
Chcete vědět více?
Kam by šli pracovat čeští studenti a proč?Jak je firmy loví? Čtěte v Byznys Speciálu
v pondělní MF DNES.
Technické obory ale mají raději než ty módní. Na prvním místě se v Česku v ekonomické tabulce umístil Vodafone a u techniků jako v celé EU vyhrál IBM.
Přitom plat nebývá rozhodující, jak vyplývá ze srovnání MF DNES s českou platovou ligou, tedy firmami, které platí nejlíp. Studenti to většinou ještě na konci školy nevědí a navíc to pro ně nebývá nejdůležitější, tvrdí personalisté.