Češi se naučili být nároční. U exotických dovolených vyžadují německou kvalitu

  5:00aktualizováno  5:00
Na luxusní exotickou dovolenou vyrážejí Češi nejčastěji směrem do Asie. I když jsou asijské země synonymem pro levnou dovolenou, čeští milovníci exotiky si v těchto zemích neváhají připlatit za luxus. V průměru za luxusní dovolenou utratí 41 500 Kč za osobu. Vyplývá to z dat cestovní kanceláře Zanzo.

ilustrační snímek | foto: archiv hotelu

Čeští cestovatelé jsou čím dál náročnější. Jsou ochotní utratit více peněz, na oplátku ale vyžadují luxus i kvalitnější služby. „Přibývá klientů, kteří si chtějí dopřát něco mimořádného a zejména se vyhnout masám turistů, proto hledají v dané lokalitě to nejlepší a nadstandardní služby a to jak při pobytech, tak i poznávacích zájezdech,“ vysvětlil šéf CK Zanzo Stanislav Bartoška.

Fotogalerie

Češi se podle Bartošky postupně naučili být nároční a vyžadovat služby na srovnatelné úrovni, jako poskytují například německé cestovky. Ty patří v cestovním ruchu na evropské úrovni mezi vyhlášené.

Pod pojmem luxusní dovolená si lidé představují v prvé řadě prvotřídní a osobní služby, bezstarostný pobyt nebo dovolenou na míru. Až poté je zajímá all inclusive nebo pětihvězdičkový hotel. Vyplývá to z průzkumu, který v rámci své diplomové práce provedl specialista z cestovní kanceláře Deluxea Ondřej Světlík. Klienti cestovní kanceláře Zanzo u luxusních dovolených obvykle požadují čtyř až pětihvězdičkový hotel, stravování formou all inclusive, privátní transfer z letiště nebo ubytování s výhledem na moře.

Podle Bartošky jsou lidé při výběru exotické dovolené opatrnější. Na rozdíl od běžných dovolených v Česku nebo Evropě exotickou dovolenou plánují dlouho dopředu a raději než last minute vybírají nabídky first minute. „Dovolenou v exotické destinaci plánují i s půlročním předstihem,“ říká Bartoška. 

Jihovýchodní Asie i Karibik

Mezi nejoblíbenější exotické destinace patří podle cestovní kanceláře Zanzo Zanzibar, Spojené arabské emiráty, Maledivy, Thajsko, Bali nebo Vietnam. Zákazníci cestovní kanceláře Deluxea se za exotikou vydávali nejčastěji k Indickému oceánu, Karibskému moři nebo Tichému oceánu. 

Luxusní dovolenou si nejčastěji dopřávají lidé ve věku od 30 do 55 let, kteří cestují bez dětí. Obvykle si vybírají pobyt  na 7 až 12 nocí. „S věkem přibývá náročných klientů, kteří chtějí nejlepší servis a naopak nechtějí plánovat dovolenou na vlastní pěst, kde je velké riziko, že věci nedopadnou tak, jak by si přáli. Samozřejmě úměrně s tím roste i cena, kterou jsou ochotni zaplatit,“ dodal Bartoška s tím, že přibývá Čechů, kteří jsou ochotni zaplatit za pobyt či poznávací zájezd i sto tisíc korun. 

Ze Světlíkova průzkumu vyplynulo, že 64 % klientů cestuje jen 1krát za rok. Skoro 32 % zákazníků cestovní kanceláře Deluxea si pak dopřává dovolenou 2krát až 3krát ročně.

Autor:

Nejčtenější

Letištní halu v Düsseldorfu zaplavily kufry, cestující museli odletět bez nich

Na letišti v německém Düsseldorfu zůstalo kvůli poruše přepravního systému 2...

Stovky cestujících, kteří odlétali ve středu ráno z letiště v německém Düsseldorfu, potkala nečekaná komplikace. Kvůli...

Zima přichází z Německa. Nepomáhá ani Trumpova obchodní válka

Německá kancléřka Angela Merkelová

Je to trochu schizofrenní situace. Zatímco poslední „tvrdá“ statistická data z klíčových evropských ekonomik nejsou...

Rozkazy od Pamely přímo do ucha. Tak se pracuje ve skladu Albertu

V distribučním centru Albert v Březhradě u Hradce Králové využívají technologii...

Po distribučním centru Albert v Březhradě u Hradce Králové se pohybují lidé se sluchátky s mikrofonem. Po skladu se...

Bytovkám zdraží teplo. Vládní návrh budí emoce

Ilustrační snímek

Vláda ruší domovním kotelnám daňovou výjimku. Opatření může podle odhadů zdražit teplo desítkám tisíc domácností....

Retro je v kurzu. Klasické socialistické výrobky přežily i samet

Na stavebnici se za socialismu stály fronty. Otto Wichterle z ní dokonce v roce...

Kofola, Mototechna, Favorit nebo Merkur. To jsou značky, které se v průzkumu agentury Médea Research zaměřeného na...

Další z rubriky

Svou práci dělá se zápalem jen třináct procent Čechů, tvrdí průzkum

Ilustrační snímek

Zaměstnanci, kteří svou práci dělají rádi, výrazně zvyšují produktivitu firmy – podle některých až o 20 procent. V...

Retro je v kurzu. Klasické socialistické výrobky přežily i samet

Na stavebnici se za socialismu stály fronty. Otto Wichterle z ní dokonce v roce...

Kofola, Mototechna, Favorit nebo Merkur. To jsou značky, které se v průzkumu agentury Médea Research zaměřeného na...

Nová dráha i terminál. Ruzyňské letiště se chce za dva roky rozšiřovat

Letiště Václava Havla, Praha

Letiště Václava Havla v Praze plánuje velké investice. Za několik desítek miliard chce vystavět nový parkovací dům,...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz