Diskuse k článku

Emisní technici kritizují nový systém. Půlka jich kvůli němu skončila

Zpřísnění podmínek zredukovalo počet stanic měření emisí na méně než polovinu. Zatímco vloni v září provádělo kontroly množství vypouštěných zplodin automobilů v rámci povinných technických kontrol přes 1 750 emisních stanic, nyní po měsíci platnosti nových pravidel jich zůstalo aktivních 867.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L71a50d79i74s35l98a70v 24K23a68l42o44u20s 7375476761270

Navrhuji zrušit STK úplně po dobu, než se vybuduje nový, lepší, objektivní,rychlý STK svět.:-)

0/0
13.2.2018 9:51

V27l62a72s66t98i17m71i37l 60H53a86l55b52i92c82h 8533775506498

Kdyz zavedete MHD zdarma,uvidite jak klesnou emise.

+1/0
12.2.2018 9:07

P74e28t37r 43Č62e68r81m86á90k 9278545939980

0 R^

0/0
12.2.2018 10:15
Foto

J76a76n 53Č18e70r43m93á84k 4349338355857

nevím, moc tomu nevěřím...

Ale kdo ví... Ono se to stejně týká víc mimopražských návštěvníků, neboť pražané mívají lítačku...

Ale když vezmu sebe. Zhruba 3x ročně navštěvuji svého kamaráda bydlícího kousek za Prahou (jezdí tam příměstská MHD). Už několik let jezdím autem, neboť se zhoršily podmínky na železnici ( zdražení a omezení zpáteční jízdenky, ale i přípoje na lokálku) a zdražila MHD. To je pravda... Ovšem také jsem svobodnější časově i pohybově a mám možnost takovou cestu spojit s něčím dalším... Minule jsem ser např. stavil v Lipanech...

Takže když to zvážím, zatím se mi vyplatí zůstat u auta, samotná bezplatná MHD by to nezměnila... Krom toho, pro mimopražské by zdarma zcela jistě nebyla...

Ale kdo ví, třeba by Pražané nechali auta doma...

0/0
12.2.2018 11:13

P56e91t22r 45Č29e14r96m21á68k 9548285529470

No tak ono jde spíš o tohle - tramvajenku má ani ne polovina populace Prahy, což zhruba koresponduje s tím kolik lidí jí i fakticky používá. A to číslo neustále klesá, protože potenciál MHD v Praze je už roky vyčerpaný. Cena roční tramvajenky je pak prakticky nulová už teď, a z pohledu uźivatele iad naprosto - takže to že by byla skutečně zadarmo nepřivede do mhd nikoho z řad iad.

0/0
12.2.2018 18:22

R67o73b92e64r41t 26M72a88t30u78l78a 8537609716635

"Pokud by však auto bylo změřené znovu na jiné stanici a tentokráte by je systém vyhodnotil jako technicky způsobilé provozu, emisní stanice by si tím na sebe přivolala státní kontrolu, obávají se technici, kteří na problém ministerstvo dopravy upozorňovali."

Napadlo někoho, že majitel už mohl problém odstranit? Nebo se to nesmí?8-o Možná už nastala ta chvíle, kdy je jednodušší přihlásit auto třeba na Ukrajině než dělat v ČR STK;-O

+4/0
11.2.2018 21:57

J67i50ř41í 34S51c18h38m43i94d39t 5970153184745

Taky to nechápu, když auto projde, tak snad projde a o to tu běží. Třeba zrovna natankoval někde nějakou pančovanou směs a pak jinde nepančovanou a už mohou být emise někde jinde. Víme dobře, jak někdy dopadají kontroly kvality paliva u nás;-).

+1/0
11.2.2018 22:14

R93o79b64e83r62t 52M89a55t27u59l40a 8697549406295

Nejhorší je, že ani nemusí být "pančovaná" protože u starších aut se emise měřili na naftu a ne na řepku. Jelikož má každé jiné složení tak je logické, že nebudou sedět ani emise. Takže jak píšete stačí někde sehnat čistou naftu a je po problému to samé u benzínu ten je taky ředěný...

+1/0
11.2.2018 22:21

J32o25s49e35f 52Š60o96l90t59e12s 8164438320833

Je to zřejmě myšleno ten samý den o pár minut později...

0/0
11.2.2018 23:21

R36o97b30e42r89t 24M70a13t59u80l16a 8787159976505

Jsou věci, které nemají být zřejmě, asi, možná, přibližně, ale mají být zcela jasné...

+2/0
12.2.2018 0:52

M77i33c57h96a72l 50K98v77a81k 8927350675363

kdo protestuje at si precte https://ekonomika.idnes.cz/cesko-autobazary-nemecko-vrary-aaa-auto-rozhovor-f7o-/ekonomika.aspx?c=A180207_200452_ekonomika_rts

0/0
11.2.2018 21:33

J13i86ř71í 92S87c49h83m37i56d43t 5560193864415

a dozvíte se, že 10 let staré vozy s nájezdem 150 000km za cenu 200 000 kč jsou nejprodávanějšími vozy;-D

+1/0
11.2.2018 21:49

J10a77n 31N91o79v90a21k 5541137649644

Kolega ma strejdu na stk a prochazi podvodem stale.Pry tam ted od noveho roku strci vetrak k vyfuku ci co a vysledek vzdy zarucen.Ale nevim presne jak to funguje,jen neco s vetrakem rikal....

0/0
11.2.2018 21:18

M97i35c38h34a79l 42K21v42a77k 8777910535123

to se mi zda jako pekná kachna, protoze z STK se porizuje video zaznam, asi si z vas dela kozy, navic jak z STK, nemel by nahodou merit emise spis, na STK se zadnej vykon nemeri a vetrak je k nicemu, spis si ty kozy to budou

0/0
11.2.2018 21:23

J91i42ř15í 61S38c49h30m50i39d93t 5880903494915

Tak na některých už dělají kontroly komplet včetně emisí a odrbat jde cokoli, když víte jak. Ta kamera opravdu nevidí za roh;-) proč by vůbec měřili někde nějaký výkon, pokud to tedy nejsou tuningáři8-o?

0/0
11.2.2018 21:53

P56e45t43r 33Č95e60r47m83á83k 9298395319140

Z STK ano z SME nikoliv, pouze se fotí, takže prostor pro “oprimalizace” skutečně je.

0/0
11.2.2018 22:24

O31d39s53t30r67a10n53ě10n35ý 87U28ž22i97v12a35t58e14l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
11.2.2018 18:05

M87i94c85h53a30l 91K84v31a55k 8207780955803

a divis se? ja ne, taky sem mel DPF off a zbavil sem se toho, koupil nove, prodam za 5 let a porad to bude kvalitni auto a nekdo ho muze jezdit do 10 let, pak by melo jit na recyklaci, ne šrot, recyklaci, kdyby to bylo poradne vymyslene, mohli by se novy auta delat v klidu z x % ze starych, nebo se vyrobi neco jineho, dyt je to jedno, treba voziky na nakup, je mi to sumak, ale ne srot a zem

0/0
11.2.2018 21:25

P66e77t54r 30B90á28č35a 8715596465295

Uz jenom diky te neskutecne sikane lidi na STK mel Tok byt davno bez prace.

+5/−2
11.2.2018 16:40

M34i55c91h42a96l 17K42v35a84k 8807920805263

kdyz mate vse cajk, tak vam nic nehrozi, sikana je kdyz vam nekdo rika ze mate vrak, nefungujou vam brzdy, nesviti svetla, tece vam olej, mate zrezly prahy a spodek auta, deravej vejfuk, nebo snad ste si odstranil DPF, zaslepil EGR, nebo snad cipoval motor?

0/−1
11.2.2018 21:35

J25i36ř53í 10S98c74h25m31i54d24t 5190313404415

šikana je, když musím povinně na kontrolu s dobrým autem, vystát frontu a ještě to i zaplatit, protože stát si neumí došlápnout jen na podfukáře

0/0
11.2.2018 21:56

J34i80ř37í 23E68r68b23e92n 1823724606747

Celoplošně povinné STK jsou tu už skoro čtvrt století. Nikoliv kvůli podfukářům, ale kvůli bezpečnosti.

0/0
12.2.2018 12:17

P62e76t80r 87Č47e40r91m72á36k 9198125209450

Jo to byly časy kdy nebyla... Měli jsme doma škodovku která souhrou okolností nikdy na STK nebyla a přesto legálně brázdila cesty cca 20let. Je fakt že dojezdila někdy v první polovině 90. tých let až když jí na místě byl odebrán TP protože byla - zcela v duchu dobového kontextu - shnilá jak papír ;-D

0/0
12.2.2018 18:27
Foto

J16a46n 29Č59e40r69m87á82k 4979208945537

to tedy nevím, kde nebyla STK... U nás Pce byla už někdy od 80. let...

0/0
12.2.2018 19:44

J56i22n52d12ř55i66c39h 16Š26k11o63p56e90k 4475381420915

ale omezuje !

Protože když kontrola stojí, protože slavnej systém MDČR nejede.....

0/0
12.2.2018 19:48

J11a41r18o11m13i66r 58H77o86b46l52i11k 1435917885

A co takhle místo buzerace s nedůvěrou, kdyby ti, co nařizují tohle a tamhleto vybavení do STK a měření emisí, taky to vybavení zaplatili? Stav, kdy ministerstvo nařídí, provozovatel povinně zakoupí a natáhne ceny pro zákazníky a zákazník nemá možnost to ovlivnit je na přes držku. Třeba, ať se dají náklady na STK odečíst z daní.

+1/−1
11.2.2018 15:57

J97o89s37e45f 48Š25o23l66t98e63s 8774758390133

A ony snad nedají? Když máte auto na firmu, je to normálně uznatelný náklad.

+1/−1
11.2.2018 16:02

V57í75t 23K96o44u69b76a 6126510244148

tak si přihlásíme auto na Ukraině a budem s ním vesele jezdit tady. Po Praze jezdí stovky dodávak s ukrajinskými SPZ a to raději zastavím a počkám až se mračno dýmu rozptýlí, než bych to dýchal.

+3/0
11.2.2018 15:50

R66a94d98i21m 16K49a53l66a78s 2910626302591

Je to celé pakárna. Kdo chce, STK projde, záleží jen kolik ho to bude stát. Auta z provozu stejně nakonec vyřadí především jejich stáří. Kdyby tomu tak nebylo, tak ještě dnes všichni jezdíme ve favoritech nebo ve vozítkách z devadesátých let s atmosférickými motory.

Ale buď člověk na lepší auto má nebo nemá. Jsem proto, aby STK dávaly zavedené servisy, kterou jsou několik let v provozu. Kdo servis navštěvuje, mívá auto v pořádku a je tam i vazba mezi útratou v servisu a ochotou podvádět na straně vydavatele STK. Pak by bylo i jednodušší si nechat auto spravit a získat legálně technickou než uplácet stejného servisáka a mít auto v nepořádku. To nedává moc smysl.

+2/0
11.2.2018 15:42

V43í95t11ě19z26s10l74a70v 23K20l33o97z23í10k 3971859384347

Pokud někdo pročistí ten maras a šmejd co si říká stk, tak jen dobře....Jsou až moc na koni!!!

+1/−1
11.2.2018 15:24

M46i86c31h21a62l 61K30v22a62k 8177720195193

systemu fandim, to co jezdi po nasich silnicich je tragicke stejne jako kvalita tech silnic, vozime se auta ze šrotu Německa, Polska, Rakouska....tragedie, prumerne stari vozu se prohlubuje a dnes je kolem 15 let, to je des, ty auta sou v hroznym stavu obcas kdyz jedu tak cumim co dokaze za čoud predemnou vytvorit kdejaky diesel i od mercedesu nebo bmw, nejen pleček z 80. let....je to hnus, muzete kupovat auta z dovozu, ale ne 10 letý kentusy za par drobnejch, vsichni to tu dychame, auto čoudí pod nos narozdil od letadla nebo lodi, je to problem, chcete v rakovine pokracovat? chcete se dusit, mit resporacni obtize, astma, atd. pokracujte tedy v odstranovani FAPu apod. ja sam vim, ze ruzne nove normy EURO 5 a 6 sou zmetky a ze FAP do benzinu nepatri, ale nedivim se, ze to nekdo vymysli, kdyz šrotu na silnicich pribejva, v autech se vozej jedinci, vsude sou kolony aut.....takhle to nejde, auta co nemaj na silnici co delat, protoze nesplnuji normy, musej pryc, do srotu, recyklovat, a jak to udelat jinak? zna nekdo reseni? zas takova buzerace ten novej system neni, sme v 21. stoleti, mit internet a posilat data nekam, to neni dnes zadna buzerace

+1/−11
11.2.2018 15:19

J54i29ř65í 76Z31ý15k31a 9959903761290

jste mimo, průměrný věk automobilů, které potkáváte na silnici je kolem 10let. Průměr 15let je úředničina, do které spadají i veteráni na běžných značkách, neexistující auta, dlouhodobě neprovozovaná auta atp.

A že by byla 15 letá auta v hrozném stavu? Troufám si tvrdit, že u mnoha aut jejich stáří ani neodhadnete. Budete hádat třeba 8 let, ale ne 15 ...

+7/0
11.2.2018 15:35

R66a29d37i97m 94K25a54l53a77s 2920756902341

Mám pocit, že reálný věk je 11.

0/0
11.2.2018 15:49

M96i19c78h97a62l 47K53v57a59k 8137590885143

jesteze je to jen vas pocit, teda skoda vlastne, bral bych to mit takovej pocit, ale realita je dost jina

0/−1
11.2.2018 21:32

J54i78n30d61ř12i40c64h 35Š30k84o42p63e92k 4345181770925

to bude vyšší. Vem si, kolik jezdí jedničkových oktávek. Třeba. A jejich výroba končila někdy 2005, 2006

0/0
12.2.2018 19:59

P63e11t50r 71Č11e40r79m34á85k 9218785669280

Kdepak, skutečně jen to kolem 11, ono se to nezná ale!! jedničkové octávky se vyráběly až do konce roku 2010.

0/0
12.2.2018 21:39

J74i79n48d90ř64i64c49h 33Š24k55o39p31e65k 4535521760765

ano, ale to už byly jen Tour v omezené výbavě a motorizaci. Na druhou stranu oktávky začly 1996

0/0
13.2.2018 17:19

P15e89t64r 34Č93e81r95m49á53k 9378575599710

To sice ano, ale vzhledem k tomu že šlo stejně o ty dvě nejprodávanější motorizace a výbava v podstatě také odpovídala tomu středu tak šly na dračku do poslední chvíle, stopku jim vystavilo až E5, jinak to škodovka vyrábí místo rapidu dodnes.

0/0
14.2.2018 20:22

M59i40c48h18a15l 74K45v28a54k 8697850375983

si delate srandu ne? o veteranech vime vsichni, nejstarsi budou mit tak 80-100 let, nejpocetjnejsi budou mit tak 50-60 let, vemte si kalkulacku a prumerujte nez vyslovite takovou kravinu, prokazte mi laskavost a prectete si tom neco malo http://portal.sda-cia.cz/clanek.php?id=5794&v=m

neni to dlouhy clanek, spocitejte si kolik by muselo byt stoletych veteranu, aby se vaz prumer z 14,5 dostal na 11

0/0
11.2.2018 21:32

M61i27c56h55a10l 58K67v41a67k 8127890225843

jeste jedna super statistika z roku 2015 http://www.autosap.cz/zakladni-prehledy-a-udaje/slozeni-vozoveho-parku-v-cr/

bude vas to asi bolet

0/0
11.2.2018 21:33

J25i24ř95í 82S68c98h78m86i96d79t 5590163234145

Tohle jsou plky o ničem, jde o to, kolik ta auta opravdu odjezdí. Ta starší auta mají důchodci a lidé, kteří toho najezdí ročně hodně málo, lidé, kteří najezdí hodně kilometrů mají auta daleko mladší, takže kdyby se vzal běžný denní průměr vozů v jednom okamžiku na cestách, tak to vyjde ještě mnohem příznivěji;-).

+2/0
11.2.2018 22:11

A67n70t40o53n45í78n 34F94o68l50t90ý20n 2106137701115

...Měřicí stanice odmítají změřit vůz, který byl dříve vyhodnocen jako emisně nevyhovující, což se mohlo stát například kvůli administrativní chybě....

A v takovém případě má řidič nechat auto sešrotovat a dát v práci výpověď, protože se jinak do práce nedostane? Samotný systém měření emisí je na hlavu postavený. Vymyslet měření v 5000 otáčkách, ve kterých auto nikdy nejelo, mohl jen totální debil.

+5/0
11.2.2018 15:06

M71i16c49h13a84l 33K42v39a55k 8887530405613

kdyz vam v administrativni chybe nekdo vyplni blbe technicak jako me, taky nedostanete technickou a musite to jit opravit, tak co se divite, vsechno se da spravit, o srotovani ste cetl kde? co to je za blbost

+1/−1
11.2.2018 15:20

J47i69ř57í 30Z97ý61k28a 9639433281810

5000 otáček nevidím problematicky. Pokud by to to auto nemělo zvládat, tak výrobce nastaví omezovač otáček níže.

A pokud se tím nasimulují "jízdní emise" u nezatíženého vozidla, tak proč ne. Furt lepší, než kdyby to týrali na válcích, ničili studenou automatku a měření stálo 2000Kč.

+1/0
11.2.2018 15:37

R40a78d44i71m 86K10a58l87a76s 2960756872141

Zkuste zatočit rukou jako větrníkem a nechte ruku povolenou v lokti. Postupně otáčky ruky navyšujte a uvidíte, jak na to zareaguje váš loket. Motor, který je zatížen, 5000 ot. snese, problém může nastat u motoru, který je nezatížen a pouze je vytočen na volnoběh. Všechny stroje jsou na průběhové otáčky citlivé a u některých hrozí i destrukce.

+1/0
11.2.2018 15:54

Š85t68e65f51a12n 59F20r27i66č40a 7132598923606

Někteří níže horují za elektromobily. Zapomeňte na to. Jednak na to většina lidí nemá. Jednak elektromobil je ekologický sajrajt ze všeho největší. Jak při výrobě, tak při likvidaci, a ostatně i za provozu. Elektromobil totiž není nic jiného, než parní automobil s komínem v Severních Čechách.

+5/0
11.2.2018 14:52

L54u20d56v76í65k 26G60a36j20d75o93š91í80k 2845483574142

Máte pravdu. I přes to všechno je elektrický pohon budoucnost. Nikoliv však s auty na baterky.

Zásadní výhoda elektrockého pohonu je diverzifikace výroby energie. Pokud totiž rozdělíte výrobní kapacitu na různé způsoby získávání téhož, nezatěžujete přírodu jednostranně, což má daleko menší ekologiký dopad.

U aut na baterky jsou ale hlavní problém právě ty baterie, kde opět jednostranně zatěžujete ekosystém planety. Výroba baterií je přitom už tak ekologicky velmi problematická.

0/0
11.2.2018 15:50

M66i29r47o11s40l19a41v 97H87r78a10c88h 9676879565785

Je to potřeba. Plechovky co zamořují ovzduší je nutné ze silnic odstranit. Panu Ťokovi fandím. R^

+1/−12
11.2.2018 14:46

S36t22a46n93i95s91l62a20v 29K52o15z24e90l83k25a 8345858546636

Hlavně je potřeba sebrat volební právo extremistům jako vy.

+5/−2
11.2.2018 14:48

M87i92r34o72s54l46a55v 83H61r47a41c74h 9156339915385

To neni extremismus. Zkuzte si jezdit denně celý den po Praze. Jestli bydlíte někde v Horní Dolní, tak nevíte o co jde logicky.

0/−7
11.2.2018 14:55

Najdete na iDNES.cz