Od prosince začne třeba na trase Praha - České Budějovice - Linec - Štýrský Hradec - Lublaň jezdit nový vlak kategorie EuroCity.
Díky tomuto spojení se podle mluvčího drah Petra Šťáhlavského zlepší i spojení do Švýcarska a do Chorvatska.
„V Linci na něj bude navazovat spoj EC Transalpin z Vídně do Innsbrucku, Curychu a Basileje, ve slovinském Zidani Mostu bude zajištěn přípoj na rychlík do chorvatského Záhřebu,“ upřesnil Šťáhlavský.
Další zcela nový přímý noční spoj pojede z Prahy přes České Budějovice do italských Benátek. V Benátkách budou na vlak navazovat přípoje do Florencie, Říma i dalších měst.
Ve směru do Německa přibudou nové vlaky do Norimberka a Mnichova. Vlaky EuroCity z Prahy do Bratislavy a Budapešti už nebudou jezdit přes Havlíčkův Brod, ale po zmodernizovaném koridoru přes Pardubice.
„U těchto spojů se zkrátí jízdní doba do Bratislavy o téměř 40 minut na přibližně 4 hodiny deset minut,“ dodal Šťáhlavský.
Na trase do Polska vzniká nový pár denních rychlíků Praha - Poznaň, který nahradí spoj Bohemia Praha - Varšava.
Pendolinem do Ostravy
Od zimy by se měl také v pravidelném provozu na trase Praha - Pardubice - Olomouc - Ostrava objevit rychlovlak Pendolino. Cesta mezi oběma městy by měla trvat jen 3 hodiny a dvacet minut, což je o hodinu méně než u současných spojů InterCity.
Rychlovlak bude mít pravděpodobně svůj vlastní tarif, cenu ale České dráhy dosud nestanovily.
„Bude se pohybovat někde v rozmezí nad cenou Manažeru a pod cenou letecké dopravy,“ řekl nedávno šéf drah Josef Bazala. To by znamenalo, že zpáteční jízdenka Pendolinem mezi Prahou a Ostravou bude dražší než 1100 korun a levnější než zhruba tři tisíce korun.
K zahájení provozu těchto vlaků však ještě musí získat výrobce, společnost Alstom, souhlas Drážního úřadu. Další zkoušky by se měly uskutečnit v polovině srpna. Pokud se ovšem nepodaří do září technické problémy na pendolinech odstranit, chtějí ČD pendolina výrobci vrátit a kontrakt zrušit. - více zde
KUDY VEDOU KORIDORY
• I. koridor: (Berlín-Drážďany)-Děčín-Praha-Pardubice-česká Třebová-Brno-Břeclav-(Vídeň/Bratislava-Budapešť)• II. koridor: (Gdaňsk-Varšava-Katowice)-Petrovice u Karviné-Ostrava-Přerov-Břeclav; odbočná větev Přerov-Olomouc-Česká Třebová
• III. koridor: (Norimberk)-Cheb-Plzeň-Praha-Přerov-Dětmarovice-Mosty u Jablunkova-(Žilina-Košice-Lvov)
• IV. koridor: (Stockholm-Drážďany)-Děčín-Praha-Tábor-České Budějovice-Horní Dvořiště-(Linz-Lublaň-Záhřeb)