Diskuze

Dráhy tlačí konkurence, jde s cenami dolů

České dráhy dělají vše pro to, aby se udržely na rychlíkových tratích, kam chce stát pustit konkurenci. Ve veřejné soutěži na provozování rychlíků na prvních dvou tratích nabídly i šestkrát nižší cenu než soukromá konkurence.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

TomášM

15. 12. 2005 22:40
Vlaky
no už existují vlaky, co dají Praha - Brno za 20 minut. A nebojte se, než se slunce začne měnit v červeného obra, zavedou je s velkou slávou i ČD. V okolních zemích bude v té době už ovšem okamžitá teleportace kamkoli po světě.
0 0
možnosti

drevak_patlak

15. 12. 2005 22:52
Re: Vlaky
Takové vlaky existují, bohužel neexistují takové koleje (u nás). Tady je stěžejní problém.
0 0
možnosti

Karel

15. 12. 2005 17:31
ČD lžou jak se tiskne
Prej na šesti spojích jezdí 1200 až 1500 lidí - ale jeden vlak má kapacitu pouze 333 míst - tedy nabízejí 1998 míst a ani jeden spoj nebyl úplně zaplněn - nejvíce asi tak z poloviny... To je vrchol arogance - jsem vypravčí a pendolina vidím jezdit denně!!!! Jsou poloprázdná - za to např. přes Kolín projíždějí EC - z odůvodněním nezajmu cestujících - a těch cestujích tam natupovalo více - než např do Pendolína v Olomouci nebo Pardubicích... Ostatní místa v republice už jou drahám ukradeny - prostě teď se staraj o Prahu, Pardubice, Olomouc a Ostravu... Všude jinde vlaky ubývají - pouze projíždějí a navíc se prodlužuje doba - stejný rychlík z Kolína do Pardubic jel podle starýho řádu za 25 minut - podle novýho za 31 minut - os v 16:03 z Pardubic jel 42 munut teď jede 54 mínut... To jsou změny k lepšímu???? 
0 0
možnosti

Pavel Sudoplatov

15. 12. 2005 17:37
Re: ČD lžou jak se tiskne
Nezlob, nebo ti zavedu úplnou blokovou podmínku.
0 0
možnosti

Pavel Sudoplatov

15. 12. 2005 17:29
Ro-La
Každopádně hlasuji všemi deseti pro maximální rozsah systému Ro-La.
0 0
možnosti

Honza

15. 12. 2005 17:06
HAHA
Pendolíno je propadák - dnes v Pardubicích nastoupili pouze 4 lidi a 6 vystoupilo...
0 0
možnosti

Pavel

15. 12. 2005 17:11
Re: HAHA
A předevčírem jim jelo pouze 12 lidí...  
0 0
možnosti

Hlína

15. 12. 2005 15:23
...a potom
A já, Hlína, koupim soupravu SHINKANSEN, na trati Brno-Praha mne to bude trvat 40 minut a VSICHNI JSTE V PR*ELI  
0 0
možnosti

TomášM

15. 12. 2005 22:38
Re: ...a potom
kup. ale ještě před tunelem na hlaváku vykolejíš....
0 0
možnosti

mpixel

15. 12. 2005 14:32
železnice kolem dálnice by byl úspěšný model.
Vybudoval bych železnici kolem dálnice a na krajích bych udělal sjezd na železniční plně automatizovanej terminál s digitální navigačkou kde by bylo jasně kolik peněz se ušetří když motorista s autem nebo kamionem odbočí a pojede po železnici a kolik času ušetří a nebo v kolik bude na druhém konci. Železnice z principu nemůže být ztrátová, na rovině spotřeba lokomotivy je minimální (kromě rozjezdů) protože je minimální tření. A taky jedna lokomotiva může táhnout třeba 30 vagónů. I kdyby to ale stálo stejně jako benzín tak si myslím řidič dá přednost železnici protože jednak neriskuje svůj život a jednak si v autě může zdřímnout, číst noviny a nebo internet.
0 0
možnosti

JTB

15. 12. 2005 14:38
Re: železnice kolem dálnice by byl úspěšný model.
To už jsi sem cpal ixkrát...a já bych přitom ještě strhnul pár dálničních mostů...
0 0
možnosti

Jeff

15. 12. 2005 14:06
Stejne podminky jako silnice...
... a neni mozne, aby bylo nutne drahu dotovat. Silnice taky opravuje stat a nepocita nikomu, kolik dotovala jeho kilometr. Tak proc nemuze koleje a infrastrukturu okolo taky financovat stat a poustet na trat soukrome prepravce za podobnych cenovych a danovych podminek jako silnicni dopravce na silnici. Zeleznicni preprava je ekologictejsi i ekonomictejsi (to neni reklama ale zakony fyziky). To proc neni je jenom politika, lobby a zvracene fungovani spolecenskych a ekonomickych vztahu stat-obcan.
0 0
možnosti

JTB

15. 12. 2005 14:37
Re: Stejne podminky jako silnice...
0 0
možnosti

070

15. 12. 2005 13:39
Cena
Myslím, že spoustě lidí uniká jedna věc. Těch 17Kč na km není cena, za kterou jezdí, ale dotace, kterou budou chtít od státu...
0 0
možnosti

jirka

15. 12. 2005 13:09
jojo
už se těším na vlak student agency mezi prahou a brnem....   za 100Kč a kvalita úplně jinde
0 0
možnosti

drevak_patlak

15. 12. 2005 16:09
Re: jojo
Za 100 Kč za jízdenku Vám nepojede ani SA. To by přišla rychle na buben. Snad jediná ekonomická možnost jak dosáhnout takové ceny, je mít hodně dlouhý vlak složený z hodně starých vagónů (=nízká pořizovací hodnota), který by jezdil pořád plný. Pro ilustraci, ekonomická cena za jednu jízdu Praha-Ostrava v Pendolinu je cca 250 Kč za předpokladu, že je obsazenost 100% (dráhy jezdí za 500 resp. 600 v 1. třídě, čili se chovají kupodivu celkem ekonomicky). Do Brna je to blíž, tam by ta cena byla kolem 180 Kč (při nasazení Pendolin), pokud by byla nasazena levnější souprava (tu co Jančura nechce, tj. lokomotiva+vagóny), pak by cena mohla být kolem 130-140 Kč při plném obsazení vlaku.
0 0
možnosti

-r-

15. 12. 2005 12:45
ČD by měly jít do privatizace.
Soukromý vlastník by tam už zavedl pořádek....
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Parní Albatros opraví soukromá firma. Třicet let ho pak bude moci provozovat

28. března 2024  12:31

Největší z parních lokomotiv patřící Českým drahám se dočká opravy a bude opět moci na trať. Na...

Komora: Loni přibylo žadatelů o podporu, farmy se rozdělovaly účelově

28. března 2024  12:17

Po loňském spuštění tzv. redistributivní platby, tedy dotace, při které se vyplácí 3 500 Kč na...

Zemřel nobelista a průkopník behaviorální ekonomie Daniel Kahneman

28. března 2024  11:32

Ve věku 90 let zemřel izraelsko-americký psycholog Daniel Kahneman, který získal Nobelovu cenu za...

Dražší než Costa Concordia. Pojistné škody za Baltimore jdou do miliard dolarů

28. března 2024  10:58

Zřícení mostu Francise Scotta Keye v americkém Baltimoru může podle analytiků stát pojišťovny...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!