Čtvrtek 24. září 2020, svátek má Jaromír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 24. září 2020 Jaromír

Praha - Brno už za 90 Kč. Dráhy spouští cenovou válku o cestující z D1

  13:32aktualizováno  14:12
České dráhy spustily ofenzivní marketingovou kampaň. V Praze a Brně začnou kolemjdoucím nabízet kupony se slevou 60 Kč. Kdo je využije, může na trasu mezi oběma městy vyrazit už za bezkonkurenčních 90 Kč. Student Agency se zlobí, že si dráhy k rozdávání nabídky vybraly místa, odkud odjíždějí její žluté autobusy.

D1 Express Českých drah vyjíždí z pražského hlavního nádraží. Cestu z Prahy do Brna zvládá za 2 hodiny a 35 minut. | foto: České dráhy

České dráhy začnou slevy nabízet ve stanu u pražské stanice metra Florenc a v Brně u hlavního vlakového nádraží ve středu v poledne. Až na výjimky budou s marketingovou akcí pokračovat do 3. května vždy do šesté hodiny odpoledne.

Cílem kampaně je podle drah získání nových cestující z řad motoristů a lidí cestujících autobusy po D1. Dráhy si pro kampaň vybraly dobu těsně před tím, než se ke konci dubna rozjede oprava dálnice D1, která bude na šest let na vybraných úsecích zpomalovat jízdu ze 130 kilometrů za hodinu na osmdesát (více zde).

Nejlevnější obyčejné jízdenky lze nyní u Českých drah na trase Praha - Brno koupit v akci za 210 Kč. Kdo má In-kartu 25, může cestovat za 175 Kč, a kdo vlastní IN-kartu 50, nakoupí jízdenku i za 150 Kč. "Voucher půjde využít na pokladně na všechny dálkové spoje, takže nejlevnější jízdenku půjde pořídit už za 90 korun. Na elektronické jízdenky koupené přes e-shop se však kupon nevztahuje," doplňuje mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Student Agency: Dráhy dokazují, že nepotřebují dotace

Student Agency, jejíž žluté autobusy jezdí z Prahy do Brna za 210 Kč (kdo má kreditovou jízdenku, platí 165 Kč), považuje krok konkurence za podraz. "Mrzí nás, že dráhy zneužívají opravu dálnice D1 v konkurenčním boji proti nám. Nezaměřují se na získání nových zákazníků z řad motoristů, což by bylo pro všechny veřejné dopravce i řidiče prospěšné, ale na přesazení cestujících z autobusů do vlaků drah," řekl iDNES.cz mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj.

Prohlášení drah o tom, že chtějí řidičům aut nabídnout novou alternativu cestování z Prahy do Brna, je podle Ondrůje jen výmluva. "Kdyby to mysleli vážně, nebudou svou akci spouštět právě u míst, ze kterých odjíždějí lidé našimi autobusy, ale postaví se například u čerpacích stanic," argumentuje Ondrůj.

Celá akce je podle něj za hranicemi férovosti také proto, že spoje drah jsou dotovány ze státní kasy. "Když takto dráhy podtrhují cenu, dokazují tím to, že žádné dotace nepotřebují a mohou jezdit bez nich," podotýká mluvčí Student Agency.

Kampaň drah však podle něj nebude mít na společnost žádný negativní dopad. "Už loni spustily dráhy D1 Expressy a na naší obsazenosti se to neprojevilo. Naopak počet cestujících nám za loňský rok na této trati stoupl o devět procent a letos plánujeme zavést další spoje," říká Ondrůj. Odliv cestujících firma nečeká ani po upozornění na snižování rychlosti na D1. "Naše autobusy jezdí osmdesátikilometrovou rychlostí standardně, takže situaci zvládneme," ujišťuje.

Dráhy: Student Agency se nemá co čertit

Co se však podle něj změní, je přístup společnosti Student Agency k vlastním propagačním akcím. "Opravu D1 jsme brali jako příležitost pro všechny veřejné dopravce převést část cestujících z aut do prostředků veřejné dopravy. Nenapadlo nás, abychom chodili na nádraží, distribuovali tam letáky na naše autobusy a marketingově tak útočili na vlaky ČD. Chápali jsme to tak, že to není v této situaci slušné. Pokud však k opravě dálnice přistupují takto, budeme se nad tím muset do budoucna také zamyslet," dodává Ondrůj. 

Podle mluvčího drah se však jejich konkurent nemá co rozčilovat. "Naše současná akce není namířena proti Student Agency, ale když už se společnost cítí rozhořčena, tak ať si vzpomene na přetahování našich nejvěrnějších zákazníků využívajících In-kartu, kterým nabízela mimořádné slevy," uvedl Joklík.

Joklík naráží na fakt, kdy společnost RegioJet spadající pod Student Agency začala prodávat v září 2011 jízdenky na žluté vlaky. Držitelům In-karet Českých drah nabízela zvýhodněnou cenu 25 procent z obyčejného jízdného (více zde).  Letos v březnu pak RegioJet nabídl držitelům In-karet nový bonus ve výši 30 procent (více zde).

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Zavírání ve 22 nás zničí, říkají restauratéři. Žádají hodinu navíc

Záměr ministra zdravotnictví, aby restaurace a bary zavíraly o dvě hodiny dřív, tedy už ve 22 hodin, vnímají jejich...

ANO ztrácí. Do Sněmovny by se nedostali lidovci ani komunisté, říká model

Podle nejnovějšího volebního modelu Kantar CZ pro Českou televizi by se do Poslanecké sněmovny dostalo sedm stran....

Jídlo v Německu je moc levné, tvrdí studie. Mělo by stát až třikrát víc

Pokud by se měly do cen jídla v Německu promítnout náklady na eliminaci dopadů na životní prostředí, stálo by až...

Pošta s rouškami pro seniory chybovala, ohrozila miliony lidí, tvrdí SÚKL

Česká pošta podle Státního ústavu pro kontrolu léčiv (SÚKL) porušila při rozesílání respirátorů a roušek seniorům...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akcie Tesly zažily volný pád, hodnota firmy klesla o téměř 70 miliard dolarů

V posledních dvou dnech se Tesle na burze nedaří. Úterní obchodování zakončily její akcie se ztrátou 5,6 procenta a ve...

Nebezpečná místa Česka: brněnský Cejl. Místo, kde vidíte policii jen projíždět

Premium Reportéři MF DNES mapují místa, která podle statistik nejsou výjimečně nebezpečná. Ve skutečnosti jde o no-go zóny,...

Němci kritizují Česko a vzkazují: Podívejte se na naše opatření. Fungují

Premium Koronavirová propast mezi Českem a Německem se nadále prohlubuje. Z premianta třídy se stal problémový žák, popisují...

Když ne jeho, tak aspoň jeho dítě! Psycholog Šmolka nejen o zoufalých milenkách

Premium Ve třiceti už se neprovdáš. Věta, kterou kdysi běžně slýchaly dívky nad třicet let, považované už za staré panny. Dnes...

  • Další z rubriky

Ve stínu pandemie. Šance na tvrdý brexit je 80 procent, varují analytici

Nebýt pandemie koronaviru plnil by přední stránky novin brexit. Jeho tvrdá varianta se nyní, podle ekonomů z mateřské...

Virus pročistí knižní trh. Předvánoční prodeje určí, kdo přežije zimu

Knižní trh má před sebou klíčovou prodejní sezonu. Díky jarní karanténě si řada lidí koupila knihu vůbec poprvé online....

Zelené stavebnictví může nastartovat ekonomiku. Potřebuje podporu vlády

Vláda by měla přijmout legislativní změny, které podpoří výstavbu energeticky šetrných budov. Tato výstavba bude...

Komise má navrhnout, jak ufinancovat dlouhodobou péči pro stárnoucí populaci

Populace stárne. Pro ukázku, za posledních deset let se více než zdvojnásobil počet lidí nad 90 let. Současně s tím...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Volali ji k večeři, ale nepřišla. Zemřela s ohořelým mobilem v ruce

Patrně neoriginální příslušenství si vybralo další z mnoha obětí. Stala se jí šestnáctiletá thajská školačka. Poté, co...

Vyzkoušeli jsme eRoušku 2. Podívejte se, jak může pomoci i vám

Největší nadějí na zpomalení šíření covidu-19, která navíc nikomu nezkomplikuje život, je malá aplikace pro chytré...

Blíží se katastrofa, jež zastíní pandemii covidu-19, říká princ Charles

Britský princ Charles (71) vyzval v pondělí ke zlepšení boje proti klimatickým změnám, jejichž dopad podle něj zastíní...

Počet úmrtí bude stoupat. Podívejte se, jaké měla křivka zpoždění jinde

Počet úmrtí s nemocí covid-19 u nás poroste. Byť ještě není jasné o kolik. Příklady z jiných zemí jasně ukazují, že...

Nový šéf pojmenoval hlavní cíle Škody: Hyundai, Kia, Ford, Opel a Francouzi

„Značka je na tom velmi dobře a má skvělou pověst. Tu si vypracoval tým, který může být náležitě hrdý,“ prohlásil...