Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Praha - Brno už za 90 Kč. Dráhy spouští cenovou válku o cestující z D1

  13:32aktualizováno  14:12
České dráhy spustily ofenzivní marketingovou kampaň. V Praze a Brně začnou kolemjdoucím nabízet kupony se slevou 60 Kč. Kdo je využije, může na trasu mezi oběma městy vyrazit už za bezkonkurenčních 90 Kč. Student Agency se zlobí, že si dráhy k rozdávání nabídky vybraly místa, odkud odjíždějí její žluté autobusy.

D1 Express Českých drah vyjíždí z pražského hlavního nádraží. Cestu z Prahy do Brna zvládá za 2 hodiny a 35 minut. | foto: České dráhy

České dráhy začnou slevy nabízet ve stanu u pražské stanice metra Florenc a v Brně u hlavního vlakového nádraží ve středu v poledne. Až na výjimky budou s marketingovou akcí pokračovat do 3. května vždy do šesté hodiny odpoledne.

Cílem kampaně je podle drah získání nových cestující z řad motoristů a lidí cestujících autobusy po D1. Dráhy si pro kampaň vybraly dobu těsně před tím, než se ke konci dubna rozjede oprava dálnice D1, která bude na šest let na vybraných úsecích zpomalovat jízdu ze 130 kilometrů za hodinu na osmdesát (více zde).

Nejlevnější obyčejné jízdenky lze nyní u Českých drah na trase Praha - Brno koupit v akci za 210 Kč. Kdo má In-kartu 25, může cestovat za 175 Kč, a kdo vlastní IN-kartu 50, nakoupí jízdenku i za 150 Kč. "Voucher půjde využít na pokladně na všechny dálkové spoje, takže nejlevnější jízdenku půjde pořídit už za 90 korun. Na elektronické jízdenky koupené přes e-shop se však kupon nevztahuje," doplňuje mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Student Agency: Dráhy dokazují, že nepotřebují dotace

Student Agency, jejíž žluté autobusy jezdí z Prahy do Brna za 210 Kč (kdo má kreditovou jízdenku, platí 165 Kč), považuje krok konkurence za podraz. "Mrzí nás, že dráhy zneužívají opravu dálnice D1 v konkurenčním boji proti nám. Nezaměřují se na získání nových zákazníků z řad motoristů, což by bylo pro všechny veřejné dopravce i řidiče prospěšné, ale na přesazení cestujících z autobusů do vlaků drah," řekl iDNES.cz mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj.

Prohlášení drah o tom, že chtějí řidičům aut nabídnout novou alternativu cestování z Prahy do Brna, je podle Ondrůje jen výmluva. "Kdyby to mysleli vážně, nebudou svou akci spouštět právě u míst, ze kterých odjíždějí lidé našimi autobusy, ale postaví se například u čerpacích stanic," argumentuje Ondrůj.

Celá akce je podle něj za hranicemi férovosti také proto, že spoje drah jsou dotovány ze státní kasy. "Když takto dráhy podtrhují cenu, dokazují tím to, že žádné dotace nepotřebují a mohou jezdit bez nich," podotýká mluvčí Student Agency.

Kampaň drah však podle něj nebude mít na společnost žádný negativní dopad. "Už loni spustily dráhy D1 Expressy a na naší obsazenosti se to neprojevilo. Naopak počet cestujících nám za loňský rok na této trati stoupl o devět procent a letos plánujeme zavést další spoje," říká Ondrůj. Odliv cestujících firma nečeká ani po upozornění na snižování rychlosti na D1. "Naše autobusy jezdí osmdesátikilometrovou rychlostí standardně, takže situaci zvládneme," ujišťuje.

Dráhy: Student Agency se nemá co čertit

Co se však podle něj změní, je přístup společnosti Student Agency k vlastním propagačním akcím. "Opravu D1 jsme brali jako příležitost pro všechny veřejné dopravce převést část cestujících z aut do prostředků veřejné dopravy. Nenapadlo nás, abychom chodili na nádraží, distribuovali tam letáky na naše autobusy a marketingově tak útočili na vlaky ČD. Chápali jsme to tak, že to není v této situaci slušné. Pokud však k opravě dálnice přistupují takto, budeme se nad tím muset do budoucna také zamyslet," dodává Ondrůj. 

Podle mluvčího drah se však jejich konkurent nemá co rozčilovat. "Naše současná akce není namířena proti Student Agency, ale když už se společnost cítí rozhořčena, tak ať si vzpomene na přetahování našich nejvěrnějších zákazníků využívajících In-kartu, kterým nabízela mimořádné slevy," uvedl Joklík.

Joklík naráží na fakt, kdy společnost RegioJet spadající pod Student Agency začala prodávat v září 2011 jízdenky na žluté vlaky. Držitelům In-karet Českých drah nabízela zvýhodněnou cenu 25 procent z obyčejného jízdného (více zde).  Letos v březnu pak RegioJet nabídl držitelům In-karet nový bonus ve výši 30 procent (více zde).

Autoři: ,

„Podzemní chrám“ pomáhá Tokiu zvládat přívaly deště

  • Nejčtenější

Opět roste do kilometrové výše. Stavbu nejvyšší budovy světa zastavily čistky

Stavba nejvyššího plánovaného mrakodrapu na světě s názvem Džidda Tower po takřka sedmi letech pokračuje. Práce na „megastavbě“ v saúdskoarabském městě Džiddě zastavily protikorupční čistky, jejich...

5. října 2024  11:12

Nesehnal kola pro děti, tak je začal sám vyrábět. Dnes prodává do celého světa

Tak dlouho se na českém trhu sháněl po kvalitním sportovním vybavením pro děti, až se rozhodl vzít záležitost do vlastních rukou. Na sklonku devadesátých let Roman Blažek vyrobil první snowboardy a...

6. října 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Itálie a Francie bojují s obřími dluhy. Peníze si chtějí vzít od firem

Francie a Itálie se dlouhodobě řadí k nejméně rozpočtově odpovědným státům v Evropské unii. Jejich dluhové zatížení navíc po koronavirové pandemii nadále roste a tamní politici se snaží přijít s...

7. října 2024

Rozchod po letech. CK Blue Style se na hlavních linkách loučí se Smartwings

Automatická jistota, že na dovolenou u moře s českou cestovní kanceláří se poletí i s tuzemským dopravcem Smartwings, dostává závažnou trhlinu. Jedna z největších cestovek CK Blue Style pro příští...

2. října 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

I černošské dívky mají otce. Heinz se omluvil za reklamu na omáčku

Firmu Heinz obvinili ze stereotypizace v reklamě poté, co společnost zveřejnila ve stanicích londýnského metra svou nejnovější reklamu. Klíčovou postavou na billboardech je nevěsta tmavé pleti. Podle...

7. října 2024  18:20

Členové iDNES Premium mají v Megahře o zlato výhodu. Soutěžte o rekordní výhru

Soutěž

Vstupte do iDNES Premium a body v soutěži o pravé investiční zlato a peněžní prémie budete sbírat dvakrát rychleji! V nové Megahře, která odstartovala v pondělí, čtenáři na iDNES.cz a Lidovky.cz...

9. října 2024  11:31

Německé firmy doufají v restart čínské ekonomiky. Ani ten jim ale nemusí pomoci

Strašák deflace už několik měsíců obchází čínskou ekonomiku. Ta navíc bojuje s nižším hospodářským růstem, než je pro tuto asijskou velmoc v posledních letech obvyklé. I proto čínská centrální banka...

9. října 2024  11:20

Boeing stáhl svůj návrh na zvýšení mezd a úplně zastavil jednání s odbory

Americký výrobce letadel Boeing zastavil jednání se zástupci stávkujících zaměstnanců a stáhl svůj návrh na zvýšení mezd a obnovení výkonnostního bonusu. Stávka zhruba 33 tisíc zaměstnanců firmy na...

9. října 2024  10:33

Google pod tlakem. Americká vláda chce technologického giganta rozdělit

Americká vláda chce požádat soud, aby nařídil internetové společnosti Google prodej některých aktivit, jako jsou například webový prohlížeč Chrome a operační systém Android. Uvedlo to podle agentury...

9. října 2024  9:48

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Vyplatilo se Němcům opustit jádro? Studie odhaluje překvapivé zjištění

Norská studie dokazuje, že masivní investice do obnovitelných zdrojů energie přinesly Německu v posledních 20 letech...

Móda z Thálií: kýč jak bič v podání Leichtové i nevhodná obuv Rašilovové

V sobotu večer se v Národním divadle v Praze předávaly prestižní divadelní Ceny Thálie. Co se týká módy, podle...

Co dělá v žaludku studená kola a proč je lepší pít po jídle, líčí biochemička

Premium Možná vás už napadlo, co se děje v našem žaludku, když se v něm potká jídlo s pitím. Nebo patříte k těm hloubavějším...

Příběh Jitky: Manžel po mně chce sex každý den, je to k nevydržení

Moje manželství je takové, jaké po patnácti letech obvykle bývá. Překonali jsme pár krizí, vychováváme dvě školou...

GLOSA: Dvacet cen. Ale po Tháliích se propírala jen Helena Vondráčková

Premium Jeden by čekal, že uhlazeně veřejnoprávní ceremoniál divadelních cen Thálie ponechá národ chladným, zvláště když si na...