Součástí opraveného nádraží je mimo jiné i restaurace, klimatizované prostory odbavovací haly, pokladny s karetními terminály. Dráhy slibují i možnost připojení na internet prostřednictvím technologie wi-fi.
Celkové náklady na obnovu Svinova vyšly na 580,6 milionu korun.
Podobnou rekonstrukcí by měla během příštích deseti let projít většina středních a velkých nádraží v Česku - dohromady jde asi o 120 nádraží ve městech s více než 20 tisíci obyvateli.
České dráhy provozují podle ČTK zhruba 700 stanic a nádraží. Průměrné stáří objektů se pohybuje kolem 115 let a mnohé jsou ve velmi špatném technickém stavu.
Z vlastních zdrojů dráhy financovaly modernizaci několika desítek stanic, a to především tehdy, kdy bylo obtížné najít komerčního partnera. šlo například o nádraží v Českém Těšíně, Znojmě a v Hradci Králové, v Děčíně či Chocni.
V některých případech se na obnově podílela i města, jako třeba v Táboře, Prostějově nebo právě v Ostravě Svinově.
Třetí variantou je zapojení soukromých firem. K té dráhy přistoupily zhruba v šedesáti případech - například v Ústí nad Labem, Teplicích, Havlíčkově Brodě, Kolíně a Františkových lázních. Soukromý kapitál se zapojí i do obnovy čtyř pražských nádraží - hlavního, smíchovského, holešovického a Masarykova.