Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

České dráhy vyhazují Jančurův RegioJet z pražského Smíchova

Soukromý železniční dopravce RegioJet může přijít o své zázemí na nádraží Praha-Smíchov. Sídlí v prostorách Českých drah, které daly firmě podnikatele Radima Jančury výpověď. Informují o tom čtvrteční Hospodářské noviny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ˇV souvislosti s plánovanou přestavbou stanice Smíchov dostali se značným předstihem všichni dopravci, včetně ČD a.s. ze strany provozovatele dráhy výpověď z hlediska využívání kolejí pro odstavování souprav.

ČD odstavují elektrické jednotky 471.

Je věcí každého dopravce, jak se s tím vyrovná. ČD budou třeba jezdit až do Radotína.

Stát zastupovaný provozovatelem dráhy SŽDC s.o. je povinen podle zákona a prováděcích vyhlášek k zákonu přidělit dopravci na jeho žádost kapacitu dráhy, ale nikdo není povinen přidělovat dopravci koleje na nichž bude svoje vozidla odstavovat a provádět tam provozní čistění, doplňování vodou apod.

To si musí každý dopravce zajistit sám. Někteří dopravci využívají kolejiště vlečkařů, jiní se třeba dohodnou s depem ČD a využívají volné kapacity v příslušné provozní jednotce.

V rámci Prahy žádné velké kolejiště není. Pro desetivozovou soupravu s lokomotivou je třeba kolej dlouhá mezi námezníky cca 300 metrů, na nějaký posun je třeba stejně dlouhá "výtažná / manipulační" kolej, k tomu délka výhybek a suma sumárum to znamená pozemek dlouhý cca 700 metrů ...

Nic takového v Praze není. Bývalo v Bubnech, ale tohle je dávno zrušeno (a snad i prodáno) a určeno pro developerské projekty. Kolejiště bývalého seřazovacího nádraží ve Vršovicích je na spádu, čili zcela nevhodné a navíc určeno jako prostor pro "nové spojení" mezi Hostivaří a Vršovicemi.

Žlutý dopravce by mohl oživit myšlenku "odstavného nádraží Sever" v prostoru Běchovic, to by - pokud by to vůbec bylo možné - znamenalo vytáhnout z peněženky několik miliard na nákup pozemků a investici do infrastruktury nového odstavného nádraží s příslušným vybavením = fekální koleje, patrně i myčka ...

1 0
možnosti

Bohužel kvůli špatné transformaci z roku 2003 připadly všechny pozemky a budovy Českým drahám,

Nepravda!

1 0
možnosti

Normální obchodní vztah, co je na tom komu divného? I kdyby ty smlouvy ČD vypovědělo jen tak, tak mají na to právo. Nebo mi snad chce někdo tvrdit, že jeden subjekt musí tomu druhému vyhovětj ne proto, že si za celou tu dobu nebych schopen ten druhý vybudovat svoje vlastní zázemí? Určitě ne.

2 2
možnosti

Nechápu, co se zde řeší. ČD a RJ mají uzavřené smlouvy, které se dají vypovědět. Pokud se některá strana cítí poškozena jednáním porušující platné smlouvy, má možnost se bránit u soudu včetně možného předběžného opatření.

3 0
možnosti

M39i93l40a11n 39V45o30l86e32k

22. 6. 2017 23:32

Zajímavé, že tu řešíte ČD, když článek je o tom, že původní užitková místa padnou za oběť developerům. Že kvůli jejich ziskům zbytečně ucpávají silnice kamiony, protože zrušili nákladová nádraží, to vám nevadí, ale možná se vám rozsvítí, až vám to naboří vámi vítanou konkurenci v osobní železniční dopravě. Prostě v Praze žádný železniční dopravce developery nepřeplatí.

6 0
možnosti

Modrý mor, rakovina státních peněz opět slaví vítězství. Je to k zbliti.

4 6
možnosti

Sorry, ale vaši logiku bych fakt nechtěl mít.

1 0
možnosti

tady i dnes krivdite. tento clanek je prevzsty od jinud.

1 0
možnosti

J38a67n 37J71e82m80e83l20k36a

22. 6. 2017 14:32

Bohužel si myslím, že tyhle ty různé "smlouvy" na vyvádění pozemků - státní infrastruktury z ČD jsou špatně.

Ať je Smíchov, brněnské nádraží, Masarykovo Nádraží (kde chystají postavit barák v oblouku, tím podle mě zhorší jakoukoliv možnost napojit na hlavní nádraží, nevím kde budou parkovat vlaky ve špičkách, jak to nádraží bude fungovat). Hlavní nádraží a další.

Navíc to nevzniklo nějakým průhledný prodejem na základě nějaké soutěže. Cena a podmínky byly někdy velmi zajimavé. A nikdo nesedí...

4 0
možnosti

A52l10e82š 11A86d41a30m

22. 6. 2017 14:26

Prostory velmi dobře znám, tak si dovolím přihodit svůj názor.

Jistě, smlouva je jedna věc. Ta byla vypovězena a netuším, jestli je to v souladu se smlouvou. V této věci tedy názor nemám. Vadí mi ovšem, že ČD vůbec dané prostory vlastní - neměly by. Už dávno to mělo být v rukách někoho jiného.

Zároveň bych chtěl vidět, jak dané prostory chce ČD využít. ČD by se měly starat s odpovědností řádného správce a vlastníka a měly by se tedy snažit pronajmout své prostory se snahou dosáhnout nejvyššího zisku. Teď mi řekněte, jak moc efektivněji bude prostor využit teď a kolik z toho budou ČD mít v porovnání s současností.

ČD by měly prostor pronajímat do poslední chvíle, dokud to jde. Pokud to nepronajmou s vyšším ziskem, je jasné, že je to jasná podpásovka, protože pro RegioJet jsou tyto prostory důležité.

7 0
možnosti

Je to jenom otázka, co je vyšší: příjem z pronájmu, nebo tržby za jízdné díky lepší konkurenceschopnosti, pokud RJ vzrostou náklady nebo bude muset dokonce omezit provoz (stávající nebo plánovaný). Fascinuje mě, že tak půlka lidí tady není schopná selsky uvažovat.

3 1
možnosti

Moc se mi líbí všechny Vase příspěvky,jak tu plivete na RJ /nejsem ani zaměstnanec RJ ani CD/ zatím si vsak stále nikdo neuvedomuje,ze pokud koleje přejdou pod vlastníka infrastruktury SZDC a budovy potřebné k obsluznosti zustanou chybou politiku pod CD,tak se vykonávat nedá.takto by dopadl všude jinde. Bohužel v tomto případě se jedna o klasické ohrožení investice státní moci,tedy v tomto případě si Jančura může spis mnout ruce a přejít k klasické arbitráži,tedy žalobě proti slavné Czechii a pak nás to teprve bude stát balík peněz a budem najednou otáčet,jak to ta CD udělala špatně. Diskutující by neměli zapomínat,ze se stále nejedna o klasicky podnik,které lze řídit ekonomicky jako firmu,ale důležitého polostatniho vlastníka přilehlé infrastruktury !!! V tomto případě bez adekvátní náhrady opravdu hrozí arbitrážní řízení. Autobus si odstavite na svém plácku,co si koupíte,postavite si tam i buňku,ale Žádná firma si v teto zemi nemůže postavit své nádraží. K tomu nedostane povolení drážního úřadu a ani MHLMP k tomu nedá povolení... A pokud je mi známo, tak vlastník infrastruktury SZDC nemá nikde v CR komplet infrastrukturu bez nutnosti použití majetku CD /viz slavní výpravčí v nájmu CD apod./

2 3
možnosti

M95a12r97e78k 16S51a29j70d13a

22. 6. 2017 14:15

Investicni arbitraze se tykaji jenom zahranicnich subjektu, tak si nevymyslejte. Nebo uz Jancura presunul RegioJet na Kypr? :-P

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

MerkurXtip dává bonus 200 korun. Sázejte na své oblíbené sporty

24. dubna 2024

Advertorial Sportovní sázení má dlouhou historii a je stále populárnější. Sázková kancelář MerkurXtip přitom...

Přísné a drahé. Na přílišnou regulaci už upozorňují i špičky české železnice

24. dubna 2024

Premium Nářky nad složitostí železnice, kterou prodražují přísné normy, nejsou v tuzemsku novinkou. Ozývají...

Žádný personál ani jiný zákazník. V Česku roste síť bezobslužných obchodů

24. dubna 2024

Minute Shop je nový koncept automatizovaných prodejen s nonstop provozem, kam zákazník vstoupí...

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!