Nejvíc do Česka táhne Praha. Ilustrační foto

Nejvíc do Česka táhne Praha. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Do Česka loni přijelo šest a půl milionu turistů

  • 5
"Turisté z Koreje jsou zjevně naše nová naděje," tvrdí marketingový ředitel největšího tuzemského hotelové řetězce Orea Hotels Milan Pavelka. Právě hosté z Jižní Koreje a Japonska patří mezi nejrychleji rostoucí skupinu turistů, kteří přijíždějí do Česka.

Například Tomio Okamura, který do Česka vozí klienty největší japonské cestovní kanceláře Miki Travel, loni přivezl do země přes 64 tisíc klientů. Z nich 43 tisíc pocházelo právě ze země vycházejícího slunce.

V hotelích řetězce Orea byli zase korejští hosté loni již čtvrtou nejčastější národností.

Prudce rostoucí počet turistů nejen z východní Asie, ale i ze západní Evropy či zámoří přivedl vloni do České republiky rekordní množství zahraničních hostů.

Do Česka nejen jezdí víc turistů, ale také tu víc utrácejí. Podle odhadů agentury CzechTourism jich loni do Česka přijelo 6,4 milionu - o šest procent více než v o rok dřív. Celkem tu strávili přes 19 a půl milionu nocí a utratili zde 111 miliard korun, o čtyři miliardy více než v roce 2004.

To není rozhodně zanedbatelná částka. Pode odhadů analytiků jejich výdaje přispěly k výkonu hospodářství téměř čtyřmi procenty. 

Skutečný počet návštěvníků z ciziny byl však ještě vyšší, protože někteří z nich navštívili zemi jen na jeden den či přenocovali u přátel.

"Nejnavštěvovanějším krajem je Praha, kde jsou hlavním cílem historické památky," uvedl ministr pro místní rozvoj Radko Martínek, který má cestovní ruch na starosti.

Nejčastějšími zahraničními návštěvníky byli Němci, kterých loni přijelo 1,6 milionu, téměř o 50 tisíc více než v roce 2004. Za nimi následují turisté z Británie, Itálie, USA a Nizozemska.

Ačkoliv počet zahraničních hostů roste, ministr Martínek i tuzemští hoteliéři by si přáli ještě více turistů, a proto zemi propaguje, kde se dá. Jen letos se má Česko prezentovat na 34 veletrzích cestovního ruchu. Druhá věc je ale, jak na turisty, které se do Česka podaří nalákat, země zapůsobí.

Zahraniční turisté totiž ne vždy mají chuť do se ČR vracet. Odrazuje je chování některých podnikatelů. Podle údajů ministerstva pro místní rozvoj si turisté nejvíc stěžují na klamavé směnárny, na taxi služby, vadí jim ale i špatná informovanost v MHD a chování revizorů.

,