Slevy se většinou pohybují řádově v procentech až desítkách procent, v korunách přitom může u dražších modelů jít o snížení ceny o desítky, a někdy i stovky tisíc korun.
"Na změny kurzu koruny jsme zareagovali akčními nabídkami na červenec a srpen. Ceníky ale nyní upravujeme poměrně často, skoro každý měsíc. Slevu nabízíme například u modelu Elantra nebo lehkých užitkových vozů H1 Bus. A zájemci tak mohou ušetřit i 20 až 50 tisíc korun," uvedla manažerka společnosti Hyundai CZ Jarmila Jelínková.
"Od 1. srpna jsme provedli změnu ceníků, auta zlevnila, ale je těžké konkrétně říct, o kolik přesně. Závisí to na jednotlivých modelech, ve výsledku to může být dokonce až 300 tisíc korun, " potvrzuje také ředitel Porsche Inter Auto Jiří Kulhan s tím, že se jedná částečně o reakci na posílení kurzu české měny a částečně je to i reakce na kroky konkurence.
Levnější jsou také vozy automobilky BMW. "Na posílení kurzu koruny jsme zareagovali, i když ne přímo slevami, ale prostým přepočtem ceny podle kurzu eura ke koruně. Což je pro zákazníky nyní velmi výhodné," uvedl marketingový ředitel BMW Tomáš Olbracht. Stejně jako jeho firma podle něj zareagovali všichni importéři ve stejné třídě jako BMW, tedy Audi i Mercedes.
Kakčním slevám, kdy jsou zákazníkům nabízeny speciální výhody, přistoupil i Peugeot. "Strategií firmy není měnit ceny v závislosti na síle koruny, ale udržet konkurenceschopné ceny na trhu," tvrdí mluvčí Peugeotu pro Česko Sylvie Gondokusumo s tím, že současné akce pomohly společnosti překlenout tradiční pokles prodejů v letních měsících.
V nabídce Peugeotu je proto v současné době například limitovaná série Mistral s klimatizací zdarma u modelů 206, 406 a Partner nebo takzvaná letní nabídka - sleva na doplňky jako jsou spoilery, střešní nosiče či tažná zařízení.
Jednou z mále automobilek, která nyní žádné slevové akce "nerozjela", je Ford. "Naše nabídka je atraktivní po celý rok. Na rozdíl od většiny konkurentů jsme proto k podobnému kroku nepřistoupili," uvedl marketingový ředitel společnosti Dušan Farnůsek.
Naopak letní akce pořádá i mladoboleslavská Škoda Auto. Ta přitom jako český výrobce, jehož podstatná produkce směřuje na zahraniční trhy, měla se silnou korunou spíše problémy. Na "zdražující se vývoz" si zástupci Škody Auto několikrát veřejně stěžovali.
"Nezlevňujeme, ale za stejnou cenu nabízíme u některých modelů vyšší hodnotu," řekl Jaroslav Černý z tiskového oddělení automobilky. Bohatší vybavení proto nyní mají například modely Fabia Combi Marathon či Fabia Attractive.