Pondělí 27. ledna 2020, svátek má Ingrid
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 27. ledna 2020 Ingrid

Dermacol se musí bránit padělkům, šíří se na asijských a arabských trzích

  16:09aktualizováno  16:09
Český výrobce kosmetiky Dermacol vyvinul nové bezpečnostní prvky, které se na jeho produktech objeví příští rok. Chce tím zabránit rostoucímu množství padělků. Ty se podle ředitelky strategie Věry Komárové netýkají kamenných obchodů v Evropě, ale objevují se stále častěji na asijských a arabských trzích i na internetu.

Spolumajitelka firmy Dermacol Věra Komárová | foto: Dermacol

Značka změnila i své logo na Dermacol Prague, které má pomoci k její lepší identifikaci, zdůraznit pražský původ a vrátit se původní podobě logotypu ze 60. let. Komárová to řekla v rozhovoru s ČTK. Příští rok bude také více expandovat.

Přestože online prodeje Dermacolu rostou zhruba pětinásobně, v celkových prodejích značky tvoří zhruba jen pět procent, na zbytku se podílejí kamenné prodejny. I tak ale firma odhaduje, že kvůli fejkům může na tržbách tratit až desítky milionů korun ročně.

V roce 2021 značka oslaví 55. výročí. Prodává v 70 státech a začátkem příštího roku začne i v Brazílii. V rámci drogistického řetězce Rossmann se více rozšíří v Polsku, kde má podle Komárové už teď dobrou pozici. Zvažuje také, že distribuci v Polsku poprvé podpoří i televizní kampaní.

Bezpečnostní opatření se budou týkat především celosvětově nejznámějšího krycího Dermacol Make-up Cover, který se kopíruje nejčastěji. Firma ho ročně prodá zhruba tři miliony kusů. Výrobek bude mít nové víčko a na krabičce prvek s QR kódem, který bude moci identifikovat, že jde o originál. Internetový prodej i skrze globálního amerického internetového prodejce Amazon řídí Dermacol z Prahy.

„Skoro všechny naše make-upy jsou kopírované, zdaleka ne jen Dermacol Make-up Cover. A navíc oni (padělatelé) dělají s našimi logy výrobky, které vůbec nevyrábíme. Nehodláme se s tím smířit,“ řekla Komárová. Průměrná cena originálního výrobku od Dermacolu se pohybuje mezi deseti až 13 dolary, padělek lze koupit zakoupit i za dolar.

Loius Vuitton nebo Plada. V Číně otevřeli rovnou celý butik s padělky

Manželé Věra a Vladimír Komárovi vedou Dermacol jako rodinnou firmu od roku 2003. Značka Dermacol vznikla v roce 1966, v 90. letech téměř zkrachovala. Komárová pracuje ve firmě sedmnáctým rokem a na vývoji produktů pro děti a teenagery se už podílejí i jejich tři dcery.

Podle výroční zprávy ve Sbírce listin loni zvýšil Dermacol meziročně tržby za prodej zboží (celkem v ČR a v zahraničí) o 9,7 procenta na 645 milionů korun. Čistý zisk loni klesl z předchozích téměř 143 milionů korun na 48,5 milionu korun. V tomto roce s nárůstem zisku podle Komárové nepočítá vzhledem k řadě strategických investic, stěhování firmy do nových kanceláří, budování skladu u letiště v Brně a otevření dalších čtyř značkových prodejen v Praze, Brně, Pardubicích a Zlíně.

Na českém trhu si značka drží v kategorii dekorativní kosmetiky s více než 13procentním podílem na trhu pozici lídra zhruba tři roky. Největší podíly dosahuje v kategorii bází pod make-up, který například v drogistickém řetězci Teta dosahuje až 60 procent.

Říká se jí lady Dermacol. Licenci na její krém si koupil i Hollywood

Asi 15 výrobků z Dermacol portfolia, čítajícího zhruba tisícovku produktů, vyrábí se stejným složením už víc než 50 let. „Svou pozici držíme díky příznivému poměru vysoké kvality a dostupné ceny,“ je přesvědčena Komárová. 

Na internetu sází firma v posledních letech na recenze českých a zahraničních youtuberů, právě ti hodnotí nejčastěji padělaný Dermacol Make-up Cover jako nejlepší krycí make-up na světě.

  • Nejčtenější

Hackathon pokračuje, systém k dálničním známkám je ze tří čtvrtin hotový

Práce na novém IT systému k elektronickým dálničním známkám, který vytváří na veřejném hackathonu šedesát programátorů,...

Amerika hrozí Česku obchodní válkou kvůli chystané digitální dani

Spojené státy hrozí České republice odvetou v případě, že Česko prosadí chystanou digitální daň. Ta by postihovala mimo...

Organizátoři hackathonu spustili informační systém k dálničním známkám

Organizátoři hackathonu spustili informační systém k dálničním známkám. V příštích týdnech ho chtějí zdarma předat...

Zboží z IKEA bude letos možné vyzvednout nově v sedmi dalších městech

Nábytkářský řetězec IKEA v Česku letos otevře výdejní místa v sedmi dalších městech. Zákazníkům budou dostupná v Hradci...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nejdřív studuj, potom raď, vzkázal americký ministr Gretě Thunbergové

Radu Grety Thunbergové ohledně zastavení investic do fosilních paliv světoví lídři příliš neocenili. Na Světovém...

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

Premium

Parkování zadarmo díky fíglu. Stačí si připlatit za vlastní espézetku

Češi parkující v centru Prahy na takzvaných modrých zónách zkoušejí fígl, jak nezaplatit za parkovné svého auta ani...

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

  • Další z rubriky

Zakázka na IT systém k dálničním známkám se zruší, řekl ministr Havlíček

Kritizovaná zakázka na IT systém a e-shop pro elektronické dálniční známky za 401 milionů korun se zruší. Ve čtvrtek to...

Rozhodnutí o tendru na auditora mýta padne do konce ledna, slibuje Rafaj

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj rozhodne o výběrovém řízení na auditora výběru elektronického...

Premium

Snadnější oddlužení lidi příliš neláká, může za to nejistota vůči věřitelům

Obrovský nápor zájemců o nové a vstřícnější oddlužení neboli osobní bankrot se nekoná. Lákadlo být opět bez dluhů...

Premium

Příliš drahý e-shop na dálniční známky: už jen posudek stál přes milion

Za posudek, který posvětil e-shop na dálniční známky, zaplatil dopravní fond 1,4 milionu korun. Znalecká kancelář,...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz