Za dárky k Mezinárodnímu dni dětí podle nich Češi vydají zpravidla několik stovek korun, více jsou ochotni utratit v době školních vysvědčení nebo na Vánoce. V hračkářstvích Bambule očekávají zvýšený zájem o plyšová zvířátka, autíčka, panenky, stavebnice nebo kreativní sady. Při příležitosti svátku průměrná útrata podle marketingové ředitelky Jany Krčkové dosahuje 400 až 500 korun.
„Den dětí je pro segment hraček určitě první významnější událost a společně s koncem školního roku tvoří významné období v rámci celoročních prodejů,“ uvedla. „Hlavní sezona pak hračkářstvím začíná v polovině října a trvá do Vánoc,“ dodala.
Ve srovnání s běžnými týdny prodá více hraček na den dětí také Rohlík.cz. Nárůst v prodejích je podle mluvčí společnosti Denisy Morgensteinové asi čtvrtinový. „Hračky, které bývají nejžádanější, jsou obvykle položky cenově zhruba do 300 Kč. Jde o menší hračky, které zákazníci spíše spontánně přihodí do košíku,“ uvedla. Zájem je podle ní například o dřevěné hračky nebo hračky na ven.
Online nakupování bude ještě snazší. Na český trh vstupují dva velcí hráči![]() |
„Svátek bude patřit venkovním piknikům,“ myslí si mluvčí společnosti Košík.cz František Brož. Zákazníci si podle něj v posledních dnech objednávají popcorn, dětské šampaňské, brambůrky nebo nanuky. Uvedl, že letos jsou ale v oblibě také exotické ovoce a drobné hračky. Prodeje některých kategorií podle Brože meziročně narostly zhruba o pětinu. „Za samotné dárečky v podobě cukrovinek nebo hraček zákazníci utratí spíše několik stokorun. Tedy pouze část toho, co například na Mikuláše,“ dodal.
Čokoládové sladkosti, sušenky nebo bonbony jsou aktuálně žádané v prodejnách Tesco. Co se týče hraček, zájmu se těší stavebnice Lego. „Někteří si odnášejí i trampolíny nebo dětské bazény,“ uvedl mluvčí Michal Kuzmiak. S ohledem na slunné počasí Penny Market očekává zvýšenou poptávku po zmrzlinách. „Největší nárůst prodejů cukrovinek bývá tradičně na samotný Mezinárodní den dětí v odpoledních hodinách, kdy rodiče cestou z práce či ze školy kupují svým dětem drobnou pozornost,“ řekl mluvčí Tomáš Kubík.
Někteří rodiče podle mluvčího Mall.cz Jakuba Charváta chtějí svým ratolestem o svátku dopřát spíše zdravější mlsání, například v podobě sušeného ovoce. Speciální nabídku pro děti v uplynulých dnech zařadily také řetězce Kaufland a Lidl. Prodeje jsou podle nich přitom srovnatelné s loňskem.
V Lidlu prvního června všechny děti podle mluvčího Tomáše Mylera dostanou na pokladnách lízátko zdarma. Zákazníci cukrovinky nejvíce žádají před Vánocemi, Mikulášem nebo Velikonocemi, dodal. „Mezinárodní den dětí je stabilně oblíbený, avšak v zájmu o dárky jej častěji předčí konec školního roku a oslavy kolem vysvědčení,“ řekla mluvčí Globus Aneta Turnovská.