Koncept dean&david založil v roce 2007 David Baumgartner v Mnichově a nabízí pokrmy z čerstvých surovin, včetně bezlepkové a veganské stravy. V nabídce hosté najdou převážně čerstvé saláty, curry, wrapy, bowle (jídlo v misce). Cenově se hlavní jídla pohybují od 199 do 289 korun. Nechybí ani snídaně nebo dětská menu. Klíčovou roli zde hraje také udržitelnost – od opakovaně použitelných obalů až po biologicky rozložitelné misky či recyklované tašky. Otevírací doba pobočky je od 7 do 23 hodin.
Klasická příprava salátů nebo curry se skládá z čerstvé zeleniny, rýže a quinoa namíchané s černou rýží doplněné omáčkami. „Vypozoroval jsem v Berlíně, že nejprodávanější, kromě salátů, jsou teplé obědy s masem. Oblíbené je i rostlinné nemaso. Němci v konzumaci rostlinných jídel jsou dál než my. My se to tu ještě učíme,“ říká Jan Hejda, šéf dean&david Czech Republic.
Salátový dean&david vidí na českém trhu příležitost, kdy podobných podniků je v Česku, potažmo v Praze, poskrovnu. Na podobném principu fungují například jen pobočky Puzzle Salads nebo UGO.
Nabídka jídel je podle mluvčího téměř totožná s tou v Německu, porce nejsou malé, a na to Češi slyší. „My Češi dáme hodně na objem, chceme velké porce a hodně jídla,“ domnívá se.
První fast food Five Guys v Česku se opět odkládá. Otevřít chtěl v létě![]() |
Pobočka v přízemí centra má 120 metrů čtverečních, což je podle šéfa konceptu dostačující prostor. „Nejdříve jsem z tak malého prostoru měl obavy, ale po zkušenostech z Berlína, kde jsem se s konceptem ztotožňoval, je to dostačující,“ říká Hejda s tím, že všechny provozovny budou mít do 150 metrů čtverečních.
Nebýt součástí foodcourtu
Máj Národní v prvním patře disponuje velkým foodcourtem tzv. jídelnou, kde svůj pestrý sortiment rychlého i klasického občerstvení nabízí značky Popeyes, Burger King, Banh-mi, Prima bašta, Misushi či Amerikanos. A během jara se zde otevře dlouho očekávaná první pobočka amerického fastfoodu Five Guys.
Ovšem německý řetězec dean&david zde nesídlí, jeho pobočka se nachází v přízemí hned vedle jednoho z vchodů. „Nebýt součástí foodcourtu je náš záměr, na začátku chceme vystupovat samostatně. Chceme vyčnívat, aby si nás zákazníci zapamatovali a zvykli si na nás,“ popisuje Hejda.
Rozjezdu první franšízové pobočky v Praze se chopil Andrej Zajcev, zakladatel Spojujeme, které zastřešuje spřátelené projekty z oblasti gastronomie, zábavy nebo eventových akcí – Spojka Karlín, Foyer Café, Fantův sál, Dark Kitchen nebo Endorfin. Navíc za konceptem v dean&david stojí silný hráč společnost McWin, která má podíly v restauracích Vapiano, L’Osteria a přes společnost Rex Concepts CEE vlastní pro Česko masterfranšízu řetězce Popeyes a některé pobočky Burger Kingu. Polovina podílu dean&david tedy patří společnosti McWin, druhou polovinu vlastní zakladatel značky David Baumgartner.
Česko přilákalo rekordní počet cizích značek. Lákavé je pro firmy z východu![]() |
Řetězec nechce cílit na obchodní centra, ale jiné lokality, proto se již nyní připravují další dvě pražské pobočky. Na konci letních prázdnin se otevře pobočka v Celnici a druhá na náměstí Jiřího z Poděbrad.
V letošním roce chce řetězec otevřít aspoň šest poboček. „Máme v jednání už i další města, jako jsou Pardubice nebo Brno. Další pobočky, hlavně mimo Prahu by již mohli provozovat franšízanti,“ popsal Andrej Zajcev, který koncept do Česka přivedl s tím, že do deseti let by chtěli mít více než 25 poboček.
„Uvidíme podle toho jak se bude dařit a jak se bude koncept rozvíjet. Chceme expandovat i za hranice Prahy,“ prozradil Hejda.
Řetězec zdravého občerstvení dean&david má více než 200 poboček, a to v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Lucembursku, Kataru a České republice.