Za peticí proti rozšiřování mýta se může skrývat Kapsch, myslí si Ťok

  14:08aktualizováno  14:08
Petice proti rozšiřování mýta na silnicích první třídy může být akcí nynějšího provozovatele systému, společnosti Kapsch. Řekl to dnes na tiskové konferenci ministr dopravy Dan Ťok (ANO). Petici na internetových stránkách k dnešnímu poledni podle pořadatelů podepsalo 3200 lidí, dnes ji navíc podpořila Hospodářská komora.

Ministr dopravy Dan Ťok. | foto:  Michal Růžička, MAFRA

Podle komory je chystané rozšíření zpoplatněné sítě o 900 kilometrů neuvážený krok. Ministr Ťok je ale přesvědčen, že v současnosti není možné rozsah zpoplatnění měnit kvůli výběrovému řízení, ve kterém se o provoz mýtného ucházejí čtyři zájemci.

„Považuji to za pátý, nebo šestý pokus Kapsche, jak tu soutěž narušit,“ uvedl Ťok. Kapsch se podle ministra neúspěšně pokusil zastavit vydávání podkladů ostatním uchazečům v soutěži na desetiletou správu systému nejprve u obvodního soudu pro Prahu 1. „Později se firma obrátila na Národní bezpečnostní úřad, Úřad pro ochranu osobních údajů a podnítila dvě podání k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, která se nyní šetří,“ uvedl ministr. 

Antimonopolní úřad zahájil správní řízení kvůli mýtnému tendru

Změnit takto významný parametr vyhlášeného výběrového řízení za téměř 30 miliard korun není podle ministerstva dopravy možné. Pokud by se tak stalo, bylo by nutné soutěž vyhlásit znovu, a celý proces by se tím opět zdržel. Úřad už přitom jednou smlouvu s Kapschem bez soutěže prodlužoval. Pokud by teď byl tendr zastavený, pravděpodobně by k tomuto kroku musel úřad přistoupit znovu.

Ministerský tendr počítá s tím, že po roce 2019 se zpoplatnění rozšíří o 900 kilometrů silnic I. třídy z nynějších zhruba 230 kilometrů. O rozšíření rozhodla před rokem vláda, která nařídila síť zpoplatněných silnic 1. třídy rozšířit v rozmezí 850 až 3000 kilometrů. „Pokud  chtěl někdo diskutovat o rozsahu zpoplatnění, měl proti němu protestovat tehdy,“ doplnil Ťok.

Mýtné se v Česku vybírá elektronicky od roku 2007. Nyní tvoří zpoplatněnou síť více než 1400 kilometrů dálnic a silnic 1. třídy. Za deset let se na mýtném vybralo 77,5 miliardy korun, za loňský rok 9,89 miliardy korun.

Autoři: ,

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Škodovka rozdává tučné bonusy. Každý zaměstnanec dostane k výplatě 65 tisíc

Ilustrační snímek

Přes třicet tisíc kmenových zaměstnanců společnosti Škoda Auto dostane k výplatě za duben bonus 65 tisíc korun....

Nezastavitelný dávkomat. Maláčová chce přidat všem, neřeší, kde na to vezme

Ministryně práce a sociálních věcí Jana Maláčová na tiskové konferenci po...

Éra ministryně práce Jany Maláčové (ČSSD) se zřejmě zapíše do dějin jako největší zvyšování dávek v historii Česka....

Z práce o půlhodiny dřív. Budeme pracovat méně, shodují se politici

Bankéři Goldman Sachs už kravatu do práce už striktně nosit nemusí.

Dobrá zpráva pro zaměstnance: politici ostatních velkých stran jsou ochotni bavit se o nápadu ČSSD zkrátit Čechům...

Už žádné inzeráty. Aplikace Letgo v Česku koncem března končí

Ilustrační snímek

Pokud jste v posledních dnech chtěli cokoliv prodat přes aplikaci Letgo, měli jste smůlu. Bezplatná platforma pro...

Zákon je zákon. Ženě v Polsku vypočítali důchod na 12 haléřů měsíčně

Ilustrační snímek

Jen dva groše, čili v přepočtu přibližně 12 haléřů měsíčně, činí nejnižší penze aktuálně vyplácená v Polsku. Nejvyšší...

Další z rubriky

Rudí vyvolení. Za totality bohatly protežované profese, ale i překupníci

Dělníci pražské ČKD během listopadových dnů  roku 1989

Horníci, vojáci, zemědělci. Některá povolání minulý režim vyzdvihoval nad ostatní a jejich zástupci mnohdy dostávali...

Češi berou cizince na hůl. Dvojí ceny jsou v Česku rostoucí problém

Ilustrační snímek

V loňském roce přibylo v Česku případů diskriminace spotřebitele ze sedmi na třináct. V téměř polovině z nich byli...

Kontroly hovězího se zatím neruší, resort zemědělství prověří polské kroky

Maso v přepravce

Veterináři zatím nebudou rušit mimořádná opatření, podle kterých musejí dovozci polského hovězího na své náklady...

Najdete na iDNES.cz