Výčet připravených staveb, které by se mohly napřesrok dostat z rýsovacích prken do výstavby, je ale jenom číslo, které se může snadno změnit. Konkurenční bitva dodavatelů by totiž mohla kteroukoli stavbu zbrzdit kvůli stížnostem u antimonopolního úřadu o několik měsíců. Příprava jiných staveb se naopak zase může urychlit.
Výstavba úseku dálnice D11 z Jaroměře do Trutnova se několikrát odsouvala. Když na sklonku roku 2021 silničáři zprovoznili úsek z Hradce Králové do Jaroměře dlouhý 22 kilometrů, předpokládali, že navazující část dálnice do Trutnova, pro kterou tehdy čerstvě získali územní rozhodnutí, se začne stavět v roce 2023. Nyní se dokončení tahu do Krkonoš a především do Polska plánuje na rok 2028.
Ještě před rokem 2020 nebylo pravidlem, že by se dařilo dosáhnout rozšíření tuzemské dálniční sítě alespoň o dvouciferný počet kilometrů. Loni však přibylo přes sedmdesát kilometrů, čímž začala éra znatelného prodlužování sítě.