"Zákon zakazuje, aby dálnice procházela chráněnou krajinnou oblastí," zopakoval pondělní tiskové konferenci znění zákona Kužvart. Doplnil, že kdyby investor splnil podmínky určené ministerstvem životního prostředí, bylo by možné o udělení výjimky uvažovat. Podmínky však zatím nespecifikoval.
Podle odborníků je jednou z variant výstavba tunelů. Kužvart k tomu uvedl, že náklady na výstavbu tunelů nejsou až tak vysoké, jak se obecně soudí. "Nejsme projektanty, investor musí splnit podmínky, které určí správní řízení," konstatoval ministr.
Stavba dálnice se v každém případě zpozdí."Není důležité, zda to bude deset či dvanáct měsíců. Především musíme kvalitně rozhodnout," poznamenal Kužvart.
Ministerstvo dopravy má dálnici D8 za prioritu
Dálnici z Prahy do Ústí nad Labem a dále do Drážďan považuje ministerstvo dopravy za prioritu, a proto najejí výstavbu už dávno shromáždilo peníze. "Na prioritní dálnice peníze jsou a budou," řekl už loni v prosinci mluvčí ministerstva dopravy Otakar Veverka.
"Dálnice přes České středohoří je součástí programu, na který půjčuje až do výše padesáti procent Evropská investiční banka. Peníze nejsou problém," řekl Petr Laušman z Ředitelství silnic a dálnic.
Hlavním problémem proto je, jak co nejcitlivěji vést šestnáctikilometrový úsek přes Chráněnou krajinnou oblast České středohoří.
Nákres dálnice D8 u Českého středohoří z února 1999 |