Kultovní reklamy: Čtvrtníček proti falešným sobům Santa Clause

  12:25aktualizováno  12:25
Velmi rychle přišla na svět veleúspěšná kampaň Vodafonu, která v čele s Petrem Čtvrtníčkem zaútočila na laciný vánoční kýč. Ten symbolizovali falešní sobi v podobě smečky čivav, obdařených umělým parožím. Ze spotů se stal úspěšný virál.

Reklama v roce 2006 sice porotu soutěže Louskáček neoslnila tak jako jiné spoty, v oblíbenosti mezi lidmi však zabodovala. Nezbytnou ingrediencí úspěchu byl Čtvrtníček v kostkovaném svetru, zmatení psíci a také internet.

Seriál kultovní reklamy

Každou středu a pátek na iDNES.cz

„Kampaň se stala zřejmě dodnes nepřekonaným příkladem typické virální kampaně, která zaujme lidi natolik, že ji dál šíří sami, hovoří o ní a vymýšlejí její další a další verze,“ uvedl Jaroslav Krupka v knize Reklama od pana vajíčka po falešné Soby.

„Vzbudila krátkodobě doslova záplavu dalších „čivavích“ videí a vtipů s plyšovými parohy a s vhodně zvoleným sloganem My jsme řekli ne, který podněcoval lidi k hledání dalších a dalších variant, čemu všemu lze ne říci,“ dodal.

V roce 2008 použil motivy reklamy ve své předvolební kampani i Pavel Bém, který využil osobního přátelství s Petrem Čtvrtníčkem. Herec vystupoval v reklamě v Bémově roli.

Byť zdařilý, spot byl vlastně narychlo ušitý. Myšlenka se zrodila v kavárně Kaaba na pražských Vinohradech. Vodafone potřeboval silnou reklamní předvánoční kampaň, v té době však právě rozvázal vztah s dosavadní agenturou Mark BBDO.

Běžně se vánoční kampaně připravují tři měsíce, tenkrát však na to byly tři dny, vzpomínal autor nápadu Martin Jaroš, který byl výraznou tváří tuzemské reklamy nového tisíciletí. Kvůli časové tísni autoři zvolili jednoduchost.

Nejčtenější

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Církev děsí zdanění restitucí. Práci kvůli němu může ztratit každý pátý

Neratovský kostel s prosklenou střechou má nové báně.

Výpočty jsou jednoduché, matematika neúprosná. Když projde zdanění církevních restitucí tak, jak ho navrhuje vládní...

Další z rubriky

Jedna PETka navěky. Brusel zavádí kvóty na podíl recyklátu v plastových lahvích

PET lahve nepoužívejte opakovaně, tvrdí odborníci.

Na většině lahví to napsáno není, ale stále větší počet těch, v kterých se prodávají vody či coly, už kdysi petkou...

Internet zaplavují falešné e-shopy. Zboží nepošlou a z karty strhnou víc

Ilustrační snímek

Po předváděcích akcích a energetických aukcích upozorňuje Česká obchodní inspekce (ČOI) na další bobtnající problém -...

Počet návštěvníků pražské O2 areny překročil 10 milionů

Chinaski na závěrečném koncertu turné k desce Není nám do pláče 16. listopadu v...

Branami největší české multifunkční haly prošel v neděli návštěvník s pořadovým číslem 10 milionů. Návštěvnost haly...

Najdete na iDNES.cz