Elektronická dálniční známka | foto: Michal Barák, iDNES.cz

Chybu při nákupu dálniční známky lze anulovat. Řidiči dostanou peníze zpět

  • 11
Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) připravil způsob, jak si řidiči, kteří při nákupu dálniční známky omylem zadali neexistující SPZ, mohou zažádat o vrácení úhrady. Nárok mohou uplatnit i zahraniční řidiči. Od 19. dubna 2021 mohou požádat o vrácení peněz všichni řidiči, kteří chybně zadali stát registrace vozidla nebo například zaměnili nulu za písmeno O.

„Pokud jste se při nákupu nové elektronické dálniční známky spletli a zadali jste omylem neexistující kombinaci znaků v SPZ nebo jste uvedli jiný stát registrace vozidla, než odpovídá skutečnosti, můžete si od 19. dubna požádat o vrácení peněz,“ říká Lucie Bartáková, ředitelka sekce pro správu finančních zdrojů Státního fondu dopravní infrastruktury.

Digitalizace po česku: Haprovalo sčítání, očkování i dálniční známky

Na webu edalnice.cz postižený řidič vyplní žádost o vrácení uhrazeného časového poplatku a přiloží doklad o zaplacení dálniční známky. Vyplněnou žádost je potřeba doručit na Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) online s elektronickým podpisem (elektronický podpis, ID datové schránky, autorizovaná konverze úředně ověřeného podpisu) nebo poštou či osobně (žádost musí obsahovat úředně ověřený podpis kvůli ověření totožnosti žadatele).

Již v minulosti se ozývali někteří řidiči, že se jim povedlo zadat špatně registrační značku, ta ovšem v registru existovala. Chybu tedy nešlo vzít zpět ani anulovat, v tomto případě řidič koupil známku někomu jinému.

„Pokud si však řidič zakoupil dálniční známku na SPZ vozidla, které existuje, ale patří někomu jinému, v takovém případě peníze vrátit nelze. Chráníme se tak před zneužitím systému,“ dodává Bartáková.