To je přibližně deset procent z celkového počtu prodaných zájezdů. Informoval o tom mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura.
V rámci prodeje zájezdů se letos prodalo přibližně 35 % zájezdů v rámci "first minute" a 55 % v rámci standardního prodeje. "Zbytek budou last minute, poměr tak bude podobný jako vloni," uvedl Okamura.
Stejně jako v loňském roce budou i letos 70 % všech dovolených realizovat Češi v červnu až září. Z toho jen na dva prázdninové měsíce připadá polovina všech dovolených z celkového celoročního počtu.
. KOLIK, KDO A KAMV zahraničí Češi strávili vloni 4,5 milionu dovolených z celkového počtu 9,4 milionu dovolených. Průměrná délka české zahraniční dovolené činila vloni devět nocí. Češi 46 % svých zahraničních dovolených loni realizovali formou koupě zájezdu u cestovní kanceláře. Celkem Češi strávili na dovolených v rámci zájezdu s cestovními kancelářemi 19,2 milionu přenocování. Celková částka utracená vloni Čechy za nákup zájezdů v cestovních kancelářích bez nákladů na místě pobytu se pohybuje kolem 13,5 miliardy korun. Celkově tak Češi na zahraničních dovolených vloni utratili 69,5 miliardy korun včetně nákladů na místě pobytu. |
Letos se podle Okamury v rámci zájezdů na poslední chvíli objevila i novinka, a to last minute do Chorvatska, což bylo způsobeno letošními nevyjasněnými omezeními při cestách do Chorvatska. Některé cestovní kanceláře tak začaly mít potíže s prodejem pobytů. - více o problémech se zájezdy do Chorvatska čtěte zde
"Jedinou a hlavní výhodou zájezdů last minute je výhodná cena, nevýhodou je pak značně probraná nabídka zájezdů, která nemusí klientům vždy vyhovovat," dodal Okamura.