„Český trh a především Praha je pro retailové značky jednoznačně atraktivní, zůstává pro ně hlavní vstupní branou do regionu střední a východní Evropy. Pro mezinárodní módní a další společnosti je to jedno z nejatraktivnějších prostředí,“ míní Jan Kotrbáček, vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu.
Přítomnost velkého množství mezinárodních společností je podle něj také výsledkem dlouhodobě rostoucí kupní sily obyvatel Česka a rozvoje obchodního prostředí.
Zahraniční značky míří do Česka. Letošek patří gastronomickým konceptům![]() |
„Důležitým faktorem pro vstup mezinárodních značek je to, že Česká republika a zvláště Praha je velmi významnou evropskou i světovou turistickou destinací, kde turisté tvoří významnou část klientely zahraničních obchodů, zejména v centru Prahy a významných nákupních centrech, kde nové značky nejčastěji otevírají své první prodejny,“ dodává Kotrbáček.
V Česku podle Cushman & Wakefield dlouhodobě chyběla žádaná americká značka spodního prádla Victoria’s Secret, která v květnu otevřela svou první prodejnu v pražském nákupním centru Westfield Chodov. Druhou zásadní značkou je americká síť fast foodů Popeyes, jejíž prodejna se otevřela počátkem listopadu v pražském Domě módy na Václavském náměstí.
V Praze otevřel fastfood Popeyes, fronta na sendviče se táhla desítky metrů![]() |
Potravinářský průmysl v loňském roce obohatilo více zajímavých značek. V pražském Mánesu se otevřela populární Aperol Spritz Terrace, v Manifesto Market pobočka Holy Pasta, v ulici Na Příkopě pak čajovna The Alley a v pražských nákupních centrech pak italské koncepty Rossopomodoro (Palladium) či Signorvino (Westfield Chodov).
V segmentu potravin představily nové formáty svých prodejen společnosti BILLA a Makro. BILLA začala otevírat maloformátové prodejny VIVA BILLA u čerpacích stanic a Makro chce s prodejnami Bonveno oslovit návštěvníky centra Prahy nebo kancelářských oblastí.
Billa pokračuje v expanzi. Své obchody rozšiřuje na čerpací stanice OMV![]() |
Segment luxusního zboží rozšířila italská značka zimního oblečení MooRER, která otevřela pobočku v Maiselově ulici v Praze, a francouzská módní značka Zadig & Voltaire, která nabízí své produkty v Široké ulici. Světoznámá obuvní značka Jimmy Choo se po roční absenci plnohodnotné maloobchodní prodejny přesunula na adresu Pařížská 21.
Pražské ulice i nákupní centra
Naprostá většina z nově příchozích, celkem 33 značek, zamířila do Prahy. Brno a Ostrava uvítaly po dvou značkách, Hatě a Hradec Králové po jedné. Poměr společností, které si otevřely prodejny v obchodních centrech, a těch, které si zvolily hlavní nákupní třídu v centru města, je vyvážený.
Nejvíce značek k nám letos přišlo z Itálie (osm), dále ze Slovenska (pět) a z Francie (čtyři). „Příští rok se můžeme těšit na nové a dominantnější koncepty stávajících brandů působících na trhu. Předpokládáme i příchody nových značek, z nichž nyní mohu zmínit například chystané otevření Five Guys, dalšího fastfoodového řetězce v centru Prahy,“ představil byhlídky do nového roku Kotrbáček,
Značka | Země původu | Sektor |
---|---|---|
Aperol Spritz Terrace | Itálie | Jídlo a nápoje |
Bonveno | Německo | Supermarket |
Bottega Prosecco Bar | Itálie | Jídlo a nápoje |
Eden Park | Francie | Oblečení |
Handpicked | Itálie | Oblečení |
Hebe | Portugalsko | Drogerie |
Jimmy Choo | Spojené království | Obuv |
Leopark | Polsko | Volný čas |
Martinus | Slovensko | Knihy |
MooRER | Itálie | Oblečení |
Natoo | Francie | Jídlo a nápoje |
Popeyes | USA | Jídlo a nápoje |
RADO | Švýcarsko | Doplňky |
Rossopomodoro | Itálie | Jídlo a nápoje |
Signorvino | Itálie | Jídlo a nápoje |
The Alley | Taiwan | Jídlo a nápoje |
Toblerone | Švýcarsko | Jídlo a nápoje |
Victoria´s Secret | USA | Oblečení |
Viva BILLA | Rakousko | Supermarket |
Zadig & Voltaire | Francie | Oblečení |