To potvrzuje i insolvenční správce v Německu, který má na starosti všechny země, kde Schlecker působí. Podle něj se nyní o žádném konkrétním prodeji českých prodejen nejedná a stejně tak neexistují ani úvahy o jejich zavření.
"Přirozeně je insolvenční správce připraven kdykoliv o prodeji jednat, pokud by se případný zájemce ozval," uvedl mluvčí insolvenčního správce Patrick Hacker. "On je prodávající, já do toho nemám co mluvit. Ale ano, jsme jedno z aktiv, kterými mohou sanovat německou společnost," říká i jednatel Schleckeru v Česku Petr Doležal.
Stohy listin o výkonnosti českého a polského Schleckeru si už studovala například finanční skupina Penta. Nakonec však podala nabídku na koupi hlavní německé části a i tu posléze stáhla (více čtěte zde). Na český Schlecker nakonec podle informací MF DNES nabídku nepodali, protože nepřišli na to, co s ním dál, a neměli potenciálního kupce.
Zájem o Schlecker je minimální
Zájem o 143 prodejen v Česku nemají ani konkurenční řetězce. "V současné době DM drogerie o převzetí prodejen Schlecker neuvažuje," potvrdil jednatel řetězce 204 prodejen Pavel Kadečka. Podle něj se DM do akvizic příliš nežene, protože každý řetězec má svůj formát a přebírání je obtížné. Konkrétně prodejny Schleckeru jsou pro konkurenty příliš malé.
"Koupi Schleckeru jsme nikdy nezvažovali," říká i jednatel Rossmannu František Wagner, "byl to zásadní hráč, ale jeho koncept je už patnáct let starý. Jde o to, jak vypadá prodejna ve vztahu k zákazníkům. My i DM se měníme, ale Schlecker je stále stejný, stagnuje," vysvětluje, proč ne.
Minimálně předběžný zájem o český Schlecker však podle informací MF DNES měly fond Enterprise Investors, vlastnící například část Kofoly, či skupina PPF. Ani jeden z nich nechtěl tuto věc komentovat. Zatím drogerie fungují dál bez viditelných změn, i když musí bojovat s klesajícími tržbami. Ty jdou dolů poslední čtyři roky, ale celkově je firma v zisku.