Kampaň "Visit Your Neighbour" (Navštivte souseda) odvysílají stanice CNN, BBC, Discovery, National Geographic a Eurosport do 20. května, kdy kampaň končí, asi 1500krát.
Na webových stránkách televizních stanic ministerstvo navíc zaplatilo reklamní bannery. Celá kampaň tak vyšla asi na jeden milion eur. Podle ministerstva klip uvidí asi 150 milionů lidí, a to především v Evropě.
"Kampaň jsme spojili se vstupem Česka do EU a na její obyvatele jsme ji také zaměřili. Američany nebo Japonce neosloví," uvedl David Gladiš z agentury CzechTourism.
Dva spoty, které se liší jen výběrem leteckých záběrů Česka, připravila reklamní agentura McCann-Erikson, a to hned ve třech jazykových verzích. Diváci je budou moci vidět v angličtině, francouzštině a němčině.
Spot (4,72 MB) |
"Vycházeli jsme z výzkumu, který ukázal, že cizinci Českou republiku vnímají jako zemi plnou historických památek. Tomu odpovídá i kampaň," dodal Gladiš.
Podle ministra Pavla Němce se s podobnou kampaní počítá i do budoucna. V tom případě by ale reklama už nejspíš neběžela na satelitní televizi, ale na spíše na národních programech.