Pátek 13. prosince 2019, svátek má Lucie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 13. prosince 2019 Lucie

Diskuse k článku

České rafinerie jsou v ohrožení. Vlastník pump Agip zvažuje odchod

Po Shellu může odejít z ČR další velký hráč v petrochemickém průmyslu - italská Eni, která vlastní čerpací stanice Agip. Firma má podíl v České rafinérské, podle materiálu ministerstva průmyslu a obchodu však zvažuje odchod z této společnosti. Rafinerie v Česku ohrozila krize i klesající spotřeba benzinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š93t17e40f74a46n 97F30r94i85č76a 7262648343386

Zástupci Eni odmítli případný odchod z České rafinérské komentovat. Motoristé také nekomentují, proč jezdí mnohém méně, než dříve.

0/0
2.4.2014 7:51

L63a35d57i71s88l91a72v 91K59a48l91o49u63s 7875226311770

U Agigu jsem natankoval 1x v životě. Shell s tím svým želvím powerem nebyl špatný pro starý motor 1.8 . V 1.4 jsem nezaznamenal žádný přínos. Nejlepší , zdá se, je natankovat u nějakého hyperkarketu se slevou a pak to doaditivovat vlastnoručně VIFem. Pak to jede jak z praku a benzin vlivem biosložek je stabilizován.

0/0
1.4.2014 13:19
Foto

P29e94t76r 51J49a36n28o20v21s47k57ý 1778920652678

Ten svet se zblaznil, jednou je dobre, jde spotreba phm dolu, ekologove jasaji, pak ale placou ekonomové , takze zitra automobilky dostanou ukol zvysit spotrebu ??? Vubec tu neexistuje kontiuita rozhodnuti , odezdi ke zdi , kdyby byl u nas benzin o neco levnejsi nez v okolnich statech, zmensenim daně , tak by na tom nakonec stat vydelal , takhle lidi tankuji kde se da , ale co na to ti ekologové , to je schíza co! A to jeste repka a bioethanol.....;-D

0/0
30.3.2014 23:51

F32r79a64n80t91i13š43e59k 36L43i68m48p35a82u20c18h 2725183566314

Od začátku Poláci rafinérie jenom drancovali, zisky si Poláci stahovali domů a hlavně nic neinvestovali. Asi jako když Romové dostanou nový byt. Tak už máme co jsme chtěli. Nazdar Dybo!

0/0
29.3.2014 2:21

P86e82t88r 36N17e47s59v50a43d93b98a 2934795696689

To že spousta lidí neumí počítat a zainvestují desítky tisíc do dražšího dieselu jen aby jezdili max. o litr a půl výhodněji než s benzínem je velmi smutné. Ono vypadá hezky vidět na papíře ten rozdíl spotřeby, ale vyplatí se kolikrát až při nájezdu 20 tkm ročně a více. Spousta lidí se rozhodně pro diesel a s ročním nájezdem začnou šetřit v tom lepším případě až za 4 roky!!!

+3/−1
28.3.2014 17:50
Foto

L97a16d29i28s44l69a67v 43S81t11r11n44a98d 7134741494308

Jsem si benzíňák nechal přestavět na LPG a benzín beru jen tak dvakrát do roka, i když auto jezdí denně. Přestavba se mi amortizovala po roce provozu. ;-)

+1/0
28.3.2014 23:19

P71e77t83r 43N52e57s43v42a61d98b64a 2374485876779

Plyn bych do auta nechtěl, ale nijak vám to nehaním. Jen bych doporučil občas přepnout na benzín a ujet na něj třeba 50 km. Palivová soustava nečinností trpí a to co jste dal do přestavby můžete dát do opravy:-/

0/0
29.3.2014 9:19
Foto

L65a84d13i87s54l72a85v 62S53t10r86n35a71d 7474561754928

Palivová soustava na benzín je v činnosti do zahřátí motoru na 30°C, potom teprve přepíná na plyn. čerpadlo na benzín běží neustále a vrací benzín do nádrže. Proto se nesmí na plyn jezdit při nedostatku benzínu v nádrži - poškodí se čerpadlo. Navíc, když potřebuji pár koní navíc (např. spěchám a je to do kopce, tak sem tam přepínám na benzín). Tohle je v pohodě. Pohon na LPG má vliv na výkon motoru, o několik procent je nižší. ;-)

0/0
29.3.2014 10:53

P73e37t26r 95N35e26s50v71a86d65b44a 2154405936939

Mě nemusíte vysvětlovat co jak funguje živí mě to už 12 let. Benzín v nádrži je potřeba obměňovat častěji než dvakrát za rok.... Jste snad první člověk který se mi nesnaží vecpat do hlavy že výkon motoru na LPG je stejný jako ne banzínR^

0/0
29.3.2014 11:01
Foto

L32a44d59i94s24l29a76v 44S18t33r82n55a26d 7844951844858

No možná tankuju častěji jak dvakrát za rok, asi třikrát...  Hlavně když je chladno a zima. Nijak to nesleduju. Ale s tím výkonem se shodneme. Sice je to v každé odborné literatuře (i v rglementu k palivové soustavě na LPG) napsáno, ale pochopí to jen ten, kdo jezdí sportovněji. Měl jsem LPG v Xantii a tam jsem ten rozdíl nějak nepoznal (88 kW). Po havárii jsem koupil Fabii 1,2 (43 kW) a tam je to sakra znát, obzvlášť u naloženého auta a rychlejší jízdě např. ve stoupacím dvojpruhu na dálnici a tak. To jsou místa, kde přepínám na benzín, protože i těch několik procent výkonu navíc mi umožní udržet rychlost a plynulost jízdy.

0/0
29.3.2014 11:28
Foto

F16r90a10n32t91i52š49e43k 41Č11e87r37n80ý 2327591168640

Chtěl bych vidět blázna,který by koupil PH od firmy AGIP,nebo podobných zlodějů.Vždy se najde pumpa,kde se dá koupit podstatně levněji.

+2/0
28.3.2014 9:44

P22e51t41r 56N25e38s29v91a22d79b98a 2644745116799

Vím že je to zcestné, ale v Praze na Černém mostě u Makra má Agipka dost často jednu z nejnižších cena ve městě za N95. Dnes jsem v Krči na Shellce tankoval za 34,40 a zmíněná Agip 34,90

+2/0
28.3.2014 17:33
Foto

F38r24a40n71t11i79š94e25k 63Č23e40r48n62ý 2847731768900

výjimka potvrzuje pravidlo ...

0/0
28.3.2014 19:40

J35a71n 54M52a39l89e61n80k39a 6783725493

Já si natankuju v Praze na Kolbenově u Agipu. A vím, že po cestě do Olomouce už na nic levnějšího nenarazím.

0/0
1.4.2014 22:39
Foto

I78v65o 98P18e98t66e91r87k14a 4846955957869

Tak nevím, jednou čtu jak diesely jsou už nevýhodné, protože cena nafty a benzínu se srovnala, a půl roku na to se dočítám, že výhodnější jsou diesely, protože nafta je levnější než benzín. Měli by si v tom udělat pořádek ... .

+1/0
28.3.2014 9:17

M28a25r76t75i43n 28K45a87r73á91s30e57k 9508473628588

Pritom diesel je vyhodny hlavne kvuli tomu, ze zere o ca 2 litry min nez benzin a nejake korunove rozdily v cene nafty s tim nic moc neudelaji...

+3/−1
28.3.2014 10:58

P41e32t16r 54N46e96s23v32a49d95b91a 2844715156389

Ano žere v průměru o litr méně než benzín. Jde však o to komu se vyplatí investovat do dražšího Dieselu který nejmíň o 30 000,- dražší než benzínový motor. Než tedy začnou opravdu šetřit trvá to někdy i 4 roky jelikož mají ročně malý nájezd:-/

+3/−1
28.3.2014 17:38

L75a66d34i23s23l85a46v 21K43a83l74o85u45s 7505676601130

V naftě je víc energie než ve stejném objemu v případě benzinu. Nafta je vhodná při dlouhodobém trvalém výkonu, třeba nákladní vozy, autobusy,lokomotivy apod. U osobních aut je to spíš vhodné u pohonu 4x4 nebo velkých SUV. Nafta má i svoje negativa. Dlouho se zahřívají, mají méně odpadního tepla, nové vozy kvůli emisím musí mít DPF, musí mít kvalitní filtry, aby se neucpaly vstřikovače. Kvalitní nafta je dražší, než obyčejný benzin a náklady na servis jsou taky nezanedbatelné. Nafta je rovněž při akceleraci letargičtější než benzin. Syntetický benzin se dá vyrábět i z uhlí. Pokud by se mělo šetřit palivo, měly by být tomu uzpůsobené silnice. V kolonách se vypálí zbytečně spousta paliva bez užitku. K tomu účelu hlavně Japončíci se uchýlili k hybridům(Lexus,Infinity, Toyota). Časem kombinací všeho to bude směřovat k použití elektriky, stalčeného plynu(CNG), vodík je špatný, neumíme vyrobit těsnění, aby utěsnilo spoje pro velmi malé atomy vodíku. Určitou nadějí je výroba ropy z řas, nebo akumulace energie sloučenin vodíku.

0/0
2.4.2014 8:19
Foto

I42v56o 81P77e50t59e89r14k92a 4376785507429

Celkem pěkný souhrn. Jen s tím, že je nafta letargičtější při akceleraci, bych nesouhlasil, zvlášť v době turbo-dieselů s common rail, které mají poměrně velký kroutící moment a odspodu dobře zabírají. Spíš jako jejich nevýhodu vidím menší rozsah využitelných otáček (cca 1500 - 3500 rpm, u turbo benzínů je to dnes běžně 2000 - 6000 rpm).

0/0
2.4.2014 9:19

L73a82d45i26s62l33a36v 34K75a22l29o87u32s 7795606601720

To je právě ten důvod, proč bych šel do přeplňovaného benzinu, protože právě ten nafťák pod 2000 ot. nejede, a končí u 3500 ot., pokud tam nejsou zrovna 3 turba pro jednotlivá pásma. Kdežto turbo benzin jede klidně od 1200 ot. až téměř po 6000 ot..Pokud budou vedle sebe turbo nafta/benzin o stejném objemu, bude téměř vždy ten naftový působit letargičtěji.

0/0
2.4.2014 12:40

J64a87n 91P58i38r89k37l 2873268764294

Vida, vida, to jsou mi zvěsti. Dokud se Agip u nás a na nás pakoval tak to si liboval. Nyní, když by se mělo investovat tak se cukne. Asi počká až rafinerie naše vláda opraví a pak zase "za hubičku" prodá "silnému zahraničnímu investorovi". Tak to přece vždy říkal Kalousek.

+3/0
28.3.2014 9:01

L30u84k16á94š 78H69l10o39u68c82a27l 6402360361304

Indracek argumentuje jak Igracek...

0/0
28.3.2014 0:53
Foto

J36a92r54o70s97l38a41v 38K49a85s91p13a83r 3555571106850

A do toho A. Babiš chystá další daň na benzín.

+2/0
27.3.2014 22:48

W13a16l48t69r 27S50e28d31l50á90k 8760553335609

Jsme v řiti.

0/0
27.3.2014 22:09

J64i38ř12í 95R81y26s 3274477876904

Odejděte,ale pak ať si nikdo nestěžuje,že to tady přebírají Rusové.O Ukrajinu se s nimi pereme a nás opouštějí jeden za druhým.

+2/0
27.3.2014 21:32

P45e30t13r 74V85i54n81t68r96l23í33k 3866664131

jenže paradoxně ten Ruský Lukoil má lepší benzín, než třeba Shell

+3/0
27.3.2014 21:52

P85e73t32r 29S16t60e85j14s87k30a62l 3119868724406

Tak co Babisi? Podrazime ten benzin jeste vic, aby bylo i na uskladneni? Ale co danova strata po uzavreni vsech rafinerii? To te nenapadlo?

http://ekonomika.idnes.cz/mf-dnes-benzin-muze-podrazit-kvuli-babisove-poplatku-p07-/ekonomika.aspx?c=A140325_215535_domaci_vez

+1/0
27.3.2014 21:18

P81e47t25r 24H13l48o23u74š42e76k 9686323795411

Ani pět na stole v českých nepomohlo? :-P

+1/0
27.3.2014 21:17

A10l72e97s 35D26r31d58a 8959202853121

V důsledku okrádání českého zákazníka jak na ceně (daních), tak i na kvalitě PHM všichni co mohou a hlavně špeditéři tankují v zahraničí. Není divu, že byznys krachuje ... tak to Babiši hezky zdraž o ten poplatek a můžeme to definitivně pohřbít.

+13/0
27.3.2014 20:13

F86r56a10n49t73i97š81e50k 85B58a97r18t83o28š 5889201405555

Kalouskova daň? Možná i neschopnost vlastníků...

0/0
27.3.2014 20:02

J60i83n80d53ř13i25c32h 36Š83k64o24p43e71k 4615231370555

Je zajímavý, že rafinérka byla v pohodě, když cena benzinu byla třeba kolem 25 Kč/l. Dnes je o 10 Kč/l výše, daně víceméně berou pořád nějaký 2/3...........

+1/0
27.3.2014 19:43

R48o72b10e44r93t 27H46o30r43á90č87e78k 5462156906125

problém je změna chování spotřebitele, která spočívá ve zvýšené spotřebě nafty vůči benzínu, "přenastavení" rafinerie je pekelně drahá věc.

0/0
27.3.2014 21:03

J45a36r14o57m82i41r 76C23h88a42l67o17u24p96k84a 4809387785257

A co si představujete pod tím "přenastavením"? ;-D;-D;-D Z litru ropy víc nafty na úkor benzínu prostě nikdy nedostanete...

+1/0
28.3.2014 22:16

M19a95r61t43i46n 59V19r21b36a 1521898782733

Je to hodně zajímavý . . . :-/

0/0
27.3.2014 21:04
Foto

M21a97r44t56i64n 53O23c70h 7599214115366

Kdyby byl takový přebytek benzínu, nebyl by tak drahý, ne?

+11/0
27.3.2014 19:36

P19e32t33r 58V20i59n10t30r95l93í50k 3116894541

přebytek asi není, ale nedostatek zatím také ne, na severním pólu se objevily nedávno největší zásoby a ještě se tam nezačalo ani těžit, vše je uměle vyvoláváno těžebními společnostmi, aby držely cenu vysoko, přitom v US mají ceny benzínu poloviční... třeba v Itálii stojí benzín 48,- Kč v přepočtu :-P

+2/0
27.3.2014 21:53

J48a70n 15C34h32o20b68o55t 5193788509297

"se objevily"? To je dobrá formulace.

Přijde mi to, jako argumentace, kterou už jsem také slyšel, že co si máme dělat starosti s vymíráním živočišných druhů, když se jich ročně "objeví" několik set ;-D

0/0
28.3.2014 12:33

P36e25t17r 64V97i94n34t33r24l36í59k 3116764521

pane Chobot, zjistěte si fakta, tohle rýpání je absolutně o ničem :-) Rv

0/0
28.3.2014 12:46

J68a82n 78C69h95o54b12o25t 5823178469377

Jaká fakta, objevila se tam snad v posledních letech nějaká nová ropa? Neobjevilo se nic, jen někdo zjistil, že by tam šlo vytěžit to, co tam leží. Za mohutného poškození tamního prostředí apod., ale co, co bysme neudělali, abysme prohnali výfukem i poslední zbytky ropy, kterou máme.

Na tom, že ropy ubývá, takováto zjištění nic nemění. Ropa je globálním a nedostatkovým majetkem a obhajovat plýtvání tím, že se každá rok "objeví" nějaká nová, je zhovadilost. Všichni, kdo vydelávají na těžbě ropy v podstatě parazitují na zbytku světa, protože spotřebovávají hodnotu, kterou nevytvořili a která jednou bude chybět a nikdy (relativně k životnosti naší civilizace) už znova nevznikne.

0/0
28.3.2014 12:50

O10t42a79k10a52r 82D38e83y43l 2912649965985

V rámci ekonomických sankcí proti Rusku to bude muset povinně koupit Lukoil ;-)

+2/−1
27.3.2014 19:29

F26r77a75n27t87i69š38e80k 62B37a88r85t22o34š 5489131535175

Proč povinně?

0/0
27.3.2014 20:03

O70t37a97k62a53r 32D70e53y31l 2262429605135

omlouvám se, že jsem to nenapsal jasněji, myslím ,,za trest,, viz smajlík na konci.

0/0
28.3.2014 8:34

T84o79m53á28š 78V83a37l22d78e64r 7733710529

Sama Rafinérská přiznala, že určitou dobu nebyla schopna prodávat palivo shodné s normou. Jde to všechno do háje a tyto kroky spolu s machinacemi s rezervami navýší pohonné hmoty opět o něco více než  inflace.

+2/0
27.3.2014 18:55

V93á87c28l43a34v 39P36o30u37s98t46k71a 3549144736666

Pan ministr Bureš rozhodl, že benzín bude dražší, tak neremcat, mávat a děkovat spasiteli za záchranu ekonomiky!

+5/0
27.3.2014 18:49

I52v95a30n 59D51ř19í41m92a55l 9637756412387

Nejdříve privatizace, protože stát je špatným vlastníkem. Potom "neviditelná ruka trhu" zapracovala, když na vysoké ceně se chce napakovat zahraniční vlastník, na daních se chce napakovat stát, platy stagnují, nebo se propadají a spotřeba stále klesá. Následně stát vytvoří národní korporaci, která skoupí většinový podíl v rafineriích, aby to u nás nekrachlo úplně. Takže kruh se uzavírá a rafinerie jsou opět vlastnictvím státu. Moc rád bych znal výpočet nějakého opravdu nezávislého ekonoma (třeba Kocourka :-P), co tato nesmyslná hra "chodí Pešek okolo" stála daňové poplatníky.

Vlastně jsem nikdy nepochopil Klausovu "poučku" o neviditelné ruce trhu a tu blbost, že nabídka dělá poptávku a naopak. Každoročně šetříme více a více vody, přesto ji dodavatel stále zdražuje s tím, že snižováním spotřeby by prodělával a neměl by na další investice a opravy. Takže v praxi ta Klausova neviditelná ruka trhu vlastně funguje tak, že se nejdříve spočítá, jaký chce mít příslušný dodavatel zisk a promítne se to do aktuální spotřeby obyvatel s ohledem na pokles v průběhu roku. Z toho následně vyjde cena, která i při poklesu spotřeby dodavateli zajistí plánovaný zisk!!!

A tomuhle nějaký trouba říká tržní hospodářství založené na poptávce a nabídce. Moc rád bych se nechal rozumbradou Klausem poučit, jak to mám udělat, abych přes vlastní úsporu a racionalizaci v používání voda za ni každý rok přesto neplatil více a více. Čím více šetřím, tím více platím! Není to nějak postavené na hlavu?

+14/−7
27.3.2014 18:33

I15v63a35n 19D58ř44í52m19a95l 9857166392757

Hej, troubo s tím mínusem, co jsem uvedl špatně, nebo nepravdivě?

0/−5
27.3.2014 18:50

J85a42r80o72m73i19r 70C68h82a44l24o30u43p62k93a 4719797585977

Odkdy spadá monopol do tržního hospodářství?

+9/0
27.3.2014 19:28

J97i25n72d72ř37i23c20h 61M64i69t65t88e90r 6821650753603

Jak píše pan Chaloupka voda je klasický monopol, kde trh nefunguje. Trubky máte jen jedny a navíc obce to pokazily jak se dalo. Nechali si síť, kterou provozují a opravují a vodu do nich poští zahranišní firmy jako Veolia, Ondeo ... Zkuste jiné odvětví, kde se může trh volně uplatnit. Třeba počítače a elektronika obecně. Nebo auta. Konkurence se předhání v nabídce a ceny klesají.

+4/0
27.3.2014 23:57

K30a80r54e14l 71D54v69o49ř15á74k 3957497797

Hlavně ať neodcházejí pumpy Agip, mají výborné kafe na čerpačkách.!!

+3/−4
27.3.2014 18:21

R39a46d87e17k 23C13o23u15f67a62l 1213548107122

taky mají některé výborně nahuleno

+1/−1
27.3.2014 20:32

Premium

Zoufale jsme se snažili postřeleného muže zachránit, líčí lékař z Ostravy

Hrudní chirurg Marcel Mitták z Fakultní nemocnice Ostrava se snažil s týmem zdravotníků zachránit jednoho z těžce...

Premium

Cítím hořkost. Bývalý šéf mordparty poprvé promluvil o svém odchodu

Nejznámější český kriminalista Josef Mareš sloužil u policie téměř třicet let, stál za objasněním řady vražd a...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Najdete na iDNES.cz