- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V případě Škody je to všecko v tom názvu a neschopností připustit, že by tahounem české ekonomiky mohla být německá firma, ale je to tak. VW je 100% vlastníkem Škody auto a to, že je to pořád Škoda, je díky podmínkám privatizace, kde bylo stanoveno 5 podmínek:
"Zachování značky Škoda, zachování vlastního výzkumu a vývoje, zachování komplexní automobilové výroby – podtrhuji komplexní, to znamená všech jejích částí – zachování prodejní sítě se značkou Škoda a zachování minimální zaměstnanosti, která v té době čítala něco kolem čtrnácti tisíc zaměstnanců"
V prvních deseti letech VW do Škody investoval 38 miliard a do roku 2003 nevyplácel vlastníkům žádné dividendy, dnes je Škoda tahounem české ekonomiky a významným zaměstnavatelem, proto je vnímána jako česká značka, i když to není pravda. Ale záleží na tom?
ano,záleží,naše to již dávno není
ono totiž nejde ani tolik o vlastníka a historii jako spíš o sídlo firmy, její výzkumné a vývojové oddělení a nezanedbatelnou část výroby... Např Baťa už z tohoto pohledu za českou firmu považovat nelze... Ostatně, už ani rodina Baťů nejsou Čechy...
....už ani rodina Baťů nejsou Čechy..... Zlín není v Čechách, nýbrž pořád na Moravě
No, ona je to otázka - "považovat za české" a vědět, že české nejsou Eta, Opavia, Plsner Urquell, Škoda, .. a na co tedy v anketě kliknout?
kliknul jsem dole jen na hlasovat a napsalo mě to že jsem toho zatrhl moc
Podle ortodoxních nacionalistů není ani RegioJet dostatečně česká firma.
Etnicke cistky a znarodneni ekonomiky v r.1945 po vzoru bolsevickeho Ruska pripravily tehdejsi Ceskoslovensko o to nejcenejsi, co kazdy statni celek vlastni, tedy chytre lidi s "know-how". Tito lide vytvorili v R-U a pozdeji v Ceskoslovensku predevsim z ceske casti velmi hospodarsky vyspele uzemi a po r.45 odesli do jinych statu i se svymi znalostmi. Rozpadem R-U prisly ceske podniky o odbytiste pro cca 40 mil lidi, coz se samozrejme muselo projevit v jejich moznostech rozvoje, protoze je rozdil bezcelne prodavat pro 14 mil obyvatel a pro 40 mil. Vstupem do EU se odbyt pro ceske vyrobky podstatne rozsiril, jenze nejdulezitejsi podniky technologicky od r.45 zaostaly a jedine investice od firem, co maji prave to chybejici know-how, je zachranila.
tady je zase daňových expertů s nesmyslnou představou, že zahraniční firmy nebo cizinci vlastněné české firmy zisk dosažený v čr nemusí v čr danit...samozřejmě že musí a také daní bezvýjimky....to co nedaní jsou dividendy (tj. zjednodušeně zisk už po zaplacení daně), protože by je jinak museli danit dvakrát...a pro šťouraly - dočasné daňové prázdniny pro významého investora také na věci nic nemění, jsou jen motivačním prvekm pro vytvoření prac. míst a vždy jsou jen dočasné...
jak píši níže ....daňové prázdniny vůbec nebagatelizujte,pro zahraničního investora je stále lákadlem naše levná pracovní síla,neplatit 10 let daň
Zamyslete se ,proč je Německo tam ,kde je.Asi to není tím,že tam mají montovny s nízkou mzdou a státními úlevami pro cizí firmy.
Zahraniční kapitál buď českou značku zničil, výrazně ponížil či znehodnotil, nebo z ní udělal pouze filiálku podstatně větší části společnosti. Tak či onak zahraniční kapitál není mnohdy to pravé
zahraniční kapitál (ať už tím myslíte cokoliv) zachránili tisíce českých firem, které byly po r. 89 naprosto neživotaschopné...., dává lidem práci, odvádí v čr samozřejmě daně (zisk dosažený v ČR se vždy bezvýjimky daní v ČR, i když někteří místní experti to nechápou) etc.
Je správné při nákupech postupovat i vlastenecky - toto čechům dost chybí.
Vždy upřednostním český výrobek, když to jde
A ještě více opravdové české firmy, kde je skoro jistota, že peníze zůstanou u nás
Tyto firmy by to měli více proklamovat a více s tímto pracovat
I ČEZ, který prodává plyn má pracovat s tím proč ho platit němcům, když lze platit české firmě, potažmo vlastnímu státu
nezaměňujte vlastenectví s hloupostí....
kromě Budvaru a dalších pár značek nám toho tady moc nezbylo.
Co je ovšem ryze naše,tak to je státní dluh 2 biliony korun ))
jakože státní vlastnictví nade vše?
72% procent Čechů si stále myslí,že Škoda je česká.
Vážení , byla .Němci vlastní vše včetně loga.
Vše Němci? Qatar holding je německý? Případně znáte všechny akcionáře?