Cenová válka sráží ceny nejlevnějších cigaret. Klesly i o deset korun

  4:18aktualizováno  4:18
V době napnutých marží a zvyšujících se daní rozjely tabákové firmy agresivní cenovou politiku, která překvapila prodejce i zákazníky. Započaly tím zoufalý boj o zákazníky - kuřáky. Výrobci věří, že jim vyšší prodej zlevněných cigaret nahradí pokles marží.

(Ilustrační fotografie) | foto: Profimedia.cz

Zejména v kategorii krátkých levnějších cigaret se strhla cenová přestřelka. V ní svého času kralovala tuzemská klasika Start, avšak už koncem loňského roku ji mateřská společnost Philip Morris začala utlumovat, když ji spojila se značkou Chesterfield.

Právě nástupnickou řadu cigaret „Start by Chesterfield“ firma zlevnila ze 72 korun na 69 s tím, že je oblékla do měkké krabičky, avšak s klasickým zavíráním.

Philip Morris navíc do této kategorie vstoupil i se svou vlajkovou značkou Marlboro, jejich krátké provedení s označením „Intense“ začal sice nejdříve prodávat za 77 korun, ale dnes je nabízí za koncovou cenu 74 korun.

Právě tyto dva kroky největší tabákové firmy v Česku spustily na trhu cenovou lavinu.

Před dvěma týdny přišel s podobným krokem například konkurent British American Tobacco, ten své krátké provedení značky Lucky Strike zlevnil ze 72 dokonce na 69 korun. Tím se Lucky Strike, jinak značka vyšší kategorie, srovnala s cenou „nových startek“, které se naopak řadí k nejlevnějším značkám Philip Morris.

„Snížením ceny krátkých Lucky Strike Additive Free na 69 korun reagujeme na snížení cen některých formátů, ke kterému v poslední době přistoupil lídr trhu,“ připouští motivaci Štěpán Michlíček, marketingový ředitel British American Tobacco pro střední Evropu, a naráží zejména na novinky ve „stáji“ Marlboro.

Čtěte v sobotní MF Dnes: Výrobci cigaret chtějí vyšší marže

Do souboje se přidal i další významný hráč, Japan Tobacco International srazil cenu krátkého provedení značky Camel dokonce o deset korun na krabičku.

Slavné kuřivo s velbloudem ve znaku v krátkém a bezfiltrovém provedení nyní stojí 72 korun místo původních 82.

Spotřeba cigaret dlouhodobě klesá, v roce 2013 celý trh představoval asi 19,8 miliardy prodaných kusů cigaret, zatímco o rok dříve to bylo 20,5 miliardy.

Firmy navíc zápasí se zvyšujícími se daněmi, které cigarety obecně prodražují a firmám zároveň ukusují marže. Právě v kategorii levnějších cigaret jsou lidé na cenu nejcitlivější, proto se firmy rozhodly jednat. „Pokles cen cigaret bych přičítal zejména konkurenčnímu boji mezi producenty a distributory, kdy firmy vsázejí na vyšší objemy prodejů, které budou kompenzovat pokles marží. Navíc roste stále obliba elektronických cigaret, což bude dále zvyšovat konkurenční boj na trhu,“ míní analytik Komerční banky Miroslav Frayer.

Jak se vyrábějí cigarety v Kutné Hoře:

Nejčtenější

Letištní halu v Düsseldorfu zaplavily kufry, cestující museli odletět bez nich

Na letišti v německém Düsseldorfu zůstalo kvůli poruše přepravního systému 2...

Stovky cestujících, kteří odlétali ve středu ráno z letiště v německém Düsseldorfu, potkala nečekaná komplikace. Kvůli...

Zima přichází z Německa. Nepomáhá ani Trumpova obchodní válka

Německá kancléřka Angela Merkelová

Je to trochu schizofrenní situace. Zatímco poslední „tvrdá“ statistická data z klíčových evropských ekonomik nejsou...

Rozkazy od Pamely přímo do ucha. Tak se pracuje ve skladu Albertu

V distribučním centru Albert v Březhradě u Hradce Králové využívají technologii...

Po distribučním centru Albert v Březhradě u Hradce Králové se pohybují lidé se sluchátky s mikrofonem. Po skladu se...

Bytovkám zdraží teplo. Vládní návrh budí emoce

Ilustrační snímek

Vláda ruší domovním kotelnám daňovou výjimku. Opatření může podle odhadů zdražit teplo desítkám tisíc domácností....

Retro je v kurzu. Klasické socialistické výrobky přežily i samet

Na stavebnici se za socialismu stály fronty. Otto Wichterle z ní dokonce v roce...

Kofola, Mototechna, Favorit nebo Merkur. To jsou značky, které se v průzkumu agentury Médea Research zaměřeného na...

Další z rubriky

Drátenictví zachraňují ženy. Místo hrnců se nyní pletou hlavně ozdoby

Cechmistrová Cechu českomoravských uměleckých dráteníků Hana Maříková.

Typické vyvolávání: „Drátovat, letovat hrnce, spravovat,“ už dnes člověk na ulici nezaslechne. Přestože v celém Česku...

Retro je v kurzu. Klasické socialistické výrobky přežily i samet

Na stavebnici se za socialismu stály fronty. Otto Wichterle z ní dokonce v roce...

Kofola, Mototechna, Favorit nebo Merkur. To jsou značky, které se v průzkumu agentury Médea Research zaměřeného na...

Těžba lithia narazila na problém, ministerstvo nedalo Australanům povolení

Průzkumný vrt v Cínovci.

Ministerstvo životního prostředí neodsouhlasilo australské firmě European Metals Holdings (EMH) stanovení dobývacího...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz