Asiana bude namísto pěti párů jezdit mezi největšími českými městy pouze dvakrát denně, od dubna jen jednou denně. Naopak výrazně Asiana posílí provoz mezi Prahou a Karlovými Vary.
"Na lince Praha - Brno spolupracujeme s dalšími dopravci, jako je Eurolines a Tourbus, a vzájemně si vykrýváme časy spojů, po kterých je poptávka,“ vysvětlil šéf Asiany Alexej Litvin.
V reakci na krok Asiany zruší Student Agency jízdné za 90 korun, které nasazovala na spoje jedoucí ve stejný čas jako Asiana. Lidé budou platit základní jízdné 200 korun, při cestě z Prahy-Roztyl 130 korun. Ještě na podzim díky cenové válce mohli lidé jezdit běžně za padesát korun.
Asiana se svým portálem Megabus chce nabízet dále jízdenky za jednu korunu, jejich počet je ale značně omezený. "Jednáme o zapojení dalších dopravců do Megabusu, vypadá to velmi slibně,“ dodal Litvin.
I přes značný pokles ceny se nepodařilo Asianě naplnit autobusy tak jako Student Agency. Běžně se stávalo, že odjížděla Asiana poloprázdná, zatímco ve stejný čas vypravila kvůli velkému zájmu Student Agency i posilové autobusy.
Hlavním důvodem rušení spojů mezi Prahou a Brnem je podle Litvina přesun autobusů na linku z Prahy do Karlových Varů. Tady bude od začátku března jezdit dvanáct párů denně namísto nynějších devíti.