Jan Čamek začínal jako hudební producent, nyní pilotuje letadlo. | foto: David Votruba, iDNES.cz

Čamek: Mraky pod kokpitem stojí za milionovou investici

  • 21
Jan Čamek je renesanční člověk. Vystudoval hudební produkci, pracoval v brněnských rádiích, televizi Prima a jako tiskový mluvčí společnosti SkyEurope. Minulý týden ale řekl mediální kariéře sbohem, nasedl do letadla Cessna a živí se jako její pilot. Jeho snem je pilotovat Boeing 737.

CessnaJan Čamek
Odpovědi pilota najdete zde

Bývalý mluvčí snil o létání dlouho. "Už na Primě jsem si uvědomil, že mě to táhne do oblak - a řekl jsem si, že je to TEĎ anebo NIKDY, a pustil jsem se do toho," odpověděl na dotaz v on-line rozhovoru Čamek, který má za sebou už první čtyři lety.

"Pracuji v oblasti soukromého charteru. To znamená, že můžu dopravit na místo obchodní schůzky manažery, ale také třeba lidi na dovolenou. Je to jakési aerotaxi," řekl pro iDNES.cz.

Chcete pilotovat letadlo? Připravte si milion
Kdo by se chtěl živit podobně jako on, musí se připravit na to, že to není jednoduchá ani levná záležitost. Výcvik zabere minimálně dva roky života a přijde na zhruba milion korun.

"Do výcviku jsem dal a zatím dávám všechny peníze, které vydělám. Praktický výcvik vyjde minimálně na devět set tisíc korun, ale já to raději nepočítal. Padlo na to také stavební spoření a v minulosti jsem si půjčil i peníze v bance," řekl iDNES.cz pilot cessny.

"Když ale sedíte v kokpitu, a pod vámi mraky, víte, že to stojí za to," dodal.

Čamek ale věří, že se mu vynaložené peníze nakonec vyplatí. "Pravda je, že to je obrovská investice a mnohým pilotům se vrací jen velmi pomalu," uvedl s tím, že získaná licence mu dovoluje řídit prakticky všechny letouny.

Poptávka po pilotech v Evropě podle něj v nejbližších letech poroste. "Ale zda se uplatníte bude záležet trochu i na štěstí. Musíte být v pravý čas na pravém místě," řekl pilot.

A co je jeho největším snem? "Chtěl bych létat po Evropě Boeingem 737," svěřil se redakci Čamek.


Kdo je Jan Čamek (32)

Vystudoval hudbení produkci, které se také po studiích věnoval. Později působil v rádiích Kiss, Radiožurnál a v televizi Prima. Od roku 2006 působil jako tiskový mluvčí SkyEurope. V listopadu nastoupil jako pilot společnosti Ponyexpres.

,