Budvar v USA končí spolupráci se svým rivalem Anheuser-Busch

  12:38aktualizováno  12:38
Poslední spolupráce dvou velkých rivalů končí. Budějovický Budvar dosud využíval prodejní síť svého známkoprávního soka firmy Anheuser-Busch pro prodej svého piva v USA. Američané však přestali plnit své závazky a zpočátku slibná spolupráce končí. Budvar se však v USA pod názvem Czechvar bude prodávat dál.

Budvar se v severní Americe prodává pod značkou Czechvar. | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Koncern Anheuser-Busch Inbev (ABI) zajišťoval od ledna 2007 na základě smlouvy o výhradním obchodním zastoupení na území USA import, distribuci a marketing prémiového světlého ležáku z Budějovického Budvaru.

Ten se v severní Americe prodává pod značkou Czechvar. "Náš partner bohužel zásadním způsobem neplnil obchodní cíle, kterých měl podle smlouvy dosahovat," vysvětlila ukončení spolupráce prodejní manažerka Budějovického Budvaru pro Severní Ameriku Vlasta Kociánová.

Staletí sporů

Firma Anheuser-Busch InBev je největším výrobcem piva na světě.

S českobudějovickým Budvarem vede řadu soudních sporů. Oba pivovary bojují více než sto let o značku Budweiser a její různé obměny. Většina sporů je z nedávných let, kdy Budvar zvýšil export.

V roce 2011 splnil ABI prodejní cíl, k němuž se zavázal ve smlouvě, pouze ze 30 procent. "Nesplněním objemu prodeje došlo k závažnému porušení smlouvy, které nás v lednu 2012 vedlo k rozhodnutí o ukončení spolupráce s ABI. Tento týden vyprší šestiměsíční výpovědní lhůta a distribuci Czechvaru v USA od 7. července převezme náš nový importér," dodala Kociánová.

Novým importérem se stane společnost United States Beverage (USB). Je to společnost zaměřená na vývoz a marketing superprémiových a takzvaných "craft beer" značek do USA, sídlí ve Stamfordu v Connecticutu.

"Ve společnosti United States Beverage pracuje tým špičkových odborníků. Očekáváme, že v příštím roce prodáme v USA kolem 9 000 hektolitrů Czechvaru a věříme, že se prodej bude dynamicky zvyšovat i v dalších letech," uzavřela Kociánová. USB podle ní disponuje silnou distribuční sítí po celém území USA.

Smlouva uzavřená s ABI v roce 2007 byla podle mluvčího Budvaru Petra Samce v souladu s tehdejší strategií ABI, který chtěl využít dynamicky rostoucí poptávku po importovaných pivech v USA. S cílem stát se největším importérem prémiových a superprémiových značek do USA vytvořil ABI specializovanou obchodní divizi. V roce 2006 hledal ABI do svého portfolia český superprémiový ležák a značka Czechvar splňovala jeho představy.

Budějovický Budvar nabídku ABI k obchodní spolupráci přijal, protože prostřednictvím této smlouvy se mu otvírala historická příležitost k využití největší distribuční sítě v USA a v důsledku i k zásadnímu navýšení exportu do USA. Smlouva se týkala pouze obchodní spolupráce v USA a nijak neovlivnila spory o značku Budweiser v ostatních zemích.

Po změně vlastníka (ovládnutí skupinou InBev) v roce 2008 se ve společnosti ABI změnila obchodní koncepce a poklesl její zájem o dovoz importovaných značek do USA, ABI získal pro Severní Ameriku široké portfolio značek původní skupiny InBev.

Autor:
  • Nejčtenější

Kanál smrti jako brána k prosperitě. Z Rumunska je opět obilná velmoc

Tisíce politických vězňů zahynuly v 50. letech na stavbě kanálu Dunaj–Černé moře. Monumentální projekt dokončený jen...

V mýtu je zapsána ani ne polovina aut, kolony na hranicích mohou mít až 40 km

Až čtyřicet kilometrů dlouhé kolony a desítky hodin čekání zřejmě potkají šoféry přijíždějící začátkem prosince ze...

Češi mají páté nejlevnější jídlo v Evropě. Utratí za něj více než Britové

Potraviny jsou v Česku páté nejlevnější ze všech zemí EU. I přesto je u nás jídlo hned po bydlení druhou největší...

Premium

Sny mladých o bydlení narážejí na mizivé úspory, většina na hypotéku nedosáhne

Ceny bytů dál rostou a dostupnost bydlení pro mladé rodiny se stále zhoršuje. Jak ukazuje průzkum Hypoteční banky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

KOMENTÁŘ: Euro je časovaná bomba, držme se od něj dál, říká ekonom Kovanda

Česká ekonomika se sice na úrovni jednotlivých firem eurizuje, ale přesvědčivých argumentů pro plošné přijetí jednotné...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

  • Další z rubriky

Elektrárnu Počerady převezme Tykačova Sev.en Energy v roce 2024

Hnědouhelná elektrárna Počerady bude téměř jistě mít od začátku roku 2024 nového majitele, skupinu Sev.en Energy...

První blok Temelína opět funguje, turbína není poškozená. Riziko nehrozí

Energetici v jaderné elektrárně Temelín připojili první blok k přenosové soustavě. Odpojený byl kvůli chvění turbíny,...

Zisk ČEZ stále stoupá, za letošek zatím o polovinu. Firma chce růst dál

Čistý zisk energetické skupiny ČEZ stoupl za letošní první tři čtvrtletí meziročně zhruba o polovinu na 13,6 miliardy...

Počet svěřenských fondů raketově vzrostl, meziročně na dvojnásobek

Za dobu své krátké existence získaly svěřenské fondy nádech tajemných institucí určených jen pro vyvolené. Do určité...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz