Britové mají totiž s pitím dost nepříjemný problém - neumějí pít pomalu. Jejich spotřební návyk - otočit do sebe naráz celou pintu čehokoli - jim tak způsobuje rychlé stavy opilosti. Čím slabší nápoj jim ale hospodský natočí, tím déle na večírku vydrží.
"Užijte si hospodu déle," vzkazuje výrobce Carlingu C2 těm, kteří mají obavu, že by se z běžného čtyřprocentního ležáku opili příliš rychle.
Pijácké zvyky v Anglii se mění, píše server BBC.co.uk. Neznamená to ale, že by Britové zkonzumovali méně čistého lihu než dříve, pouze ho naředí tím, že si dají slabší nápoj.
"Davy silně oplilých lidí naznačují, že o mírnější pitky se nejedná," píše BBC. Pití ostatních evropských národů proti nám vypadá spíše jako zdrženlivé usrkávání, nešetří kritikou ostrovního pijáctví BBC.
Raději více slabého piva než méně silného
Odklod od silných piv k slabším výrobkům pozorují i přední hráči na britském pivním trhu. Stella Artois, která obsahuje 5,2 procenta alkoholu, pocítila pokles tržeb o 5,7 procenta. Konkurenční ležák Carling se 4 procenty alkoholu naopak slaví 6,7procentní nárůst tržeb.
Stella Artois už si odlivu zájmu o silné pivo všimla a přišla se slabší verzí Peeterman Artois.
Na růstu obliby slabých piv ale výrobci piva rozhodně tratit nebudou, upozorňuje BBC. Čím slabší pivo, tím více ho člověk dokáže vypít, což by se mělo projevit tak, že pivovar vydělá víc, píše BBC.
Nestěžuje si ani šéf Britské asociace piva a hospod Max Hastings. "Pozitivní na tom je, že se opět rozšíří nabídka nápojů," vysvětluje Hastings.