Středa 22. ledna 2020, svátek má Slavomír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 22. ledna 2020 Slavomír

Paní Uber jezdí Boltem, Usain Bolt Uberem. Kampaň taxislužby mate lidi

  15:59aktualizováno  15:59
Alternativní taxislužba Bolt přišla s netradiční kampaní. Plakáty se sloganem „Paní Uber jezdí Boltem“ jsou k vidění po celé Praze. Vtipná reklama pobavila i zmátla stovky Čechů.

Reklama Boltu využívající jména Uber v Praze na Smíchově (9. ledna 2020) | foto: Tomáš Ventura, iDNES.cz

Na reklamním poutači Boltu, který dříve působil pod názvem Taxify, je žena, která se jmenuje Lidia Uber. Polka, jejíž příjmení se shoduje s názvem konkurenční společnosti, je ambasadorkou a skutečnou pasažérkou Boltu. „Bolt podporuji především kvůli levnému jízdnému, rychlému přemisťování i pozitivnímu přístupu k životnímu prostředí,“ uvádí v rozhovoru.

Fotogalerie

Usměvavá blondýnka je momentálně k vidění na sociálních sítích, pražských reklamních plochách, citylightech nebo na velkoformátové ploše poblíž stanice Anděl. Billboardy bude zdobit do 13. ledna, velkou plochu až do konce měsíce.  

Lidia Uber však není jedinou ambasadorkou s výstižným příjmením. V Polsku, odkud je celá kampaň převzatá, se mezi ně řadí i Rafał Kamiński nebo Gosia Fischer, jejichž příjmení jsou také názvy přepravních firem. Ani jedna však není tak známá jako Uber.

Kampaň měla poukázat na obyčejné lidi, kteří služeb Boltu využívají. „Nejlepšími ambasadory jsou pro nás spokojení zákazníci, kteří si našich služeb natolik cení, že je mohou doporučit ostatním. Vybrali jsme proto tři z nich a zaměřili se na úplně jednoduchou kampaň,“ uvedl marketingový manažer Boltu, Maksymilian Malicki. Uvedl také, že v rámci ekologického jednání, které je Boltu vlastní, následně použijí billboardové plachty jako ochranné potahy na auta.

Využití bude mít i velkoplošná plachta ze Smíchova. „Chceme dělat věci, které mají smysl. Je pro nás důležité jednat efektivně a účelně, a proto raději než aby se plachta po skončení kampaně vyhodila, rozhodli jsme se ji dále využít. Plachta poputuje jako dar psímu útulku Bouchalka, který pro ni najde další využití. V duchu naší kampaně “Jezděte chytře” se vždy snažíme přemýšlet, jak efektivně využít všechny prostředky. Takhle pomůžeme pejskům v útulku a ulevíme přírodě,” říká Roman Sysel, regionální manažer Boltu pro střední Evropu.

Reklama Boltu může pomoct i Uberu

Konkurenční Uber se k celé kampani oficiálně nevyjádřil, podle mnohých však reklama Boltu mohla paradoxně pomoci i jemu. „Coby člověk, který nemá zažitý ani jednu značku, ve mně reklama spíše zanechá značku Uber než Bolt,“ píše na facebookové stránce Klára K. Objevují se i názory, že neznalému člověku se reklama může zdát spíše jako sdělení, že firma Bolt kupuje Uber, nebo že Bolt je doplňková aplikace Uberu.

„Kampaň na první pohled určitě upoutá pozornost, nicméně si myslím, že jde o krátkodobě a rychle získané plusové body. Z dlouhodobého hlediska není dle mého názoru moc prospěšná,“ řekl iDNES.cz marketingový specialista Ondřej Obluk. „To, že pro někoho může být reklama matoucí, je riziko, se kterým se muselo počítat,“ dodal následně.

Nekalá soutěž a kopání do konkurence

Kampaň může být považována za spornou i z právního hlediska. „Reklama Boltu neklame, ale je vystavěna na paní Uber, která je ambasadorkou Boltu coby konkurenčního projektu. V tomto případě je možné si situaci interpretovat jako nekalou soutěž nebo kopání do konkurence. Jedná se o marketingovou praktiku, která je například ve Státech povolena, u nás se však může právně napadnout,“ říká advokátka Petra Dolejšová z AK eLegal. 

Špičkování e-shopů pokračuje. Alzák tentokrát v reklamě zaplácnul Mall

„Myslím si však, že díky tomu často přicházíme o zábavné a povedené kampaně. Můžeme si vzpomenout třeba na kampaň Alzy.cz, kdy Alzák ve skříni zabije mola s výkřikem ‚Hele, Mall‚‘ která musela být předělána. Mám za to, že soutěžení do marketingu prostě patří a je škoda cenzurovat vtipné kampaně, které baví veřejnost,“ dodala Dolejšová pro portál Focus Agency.

Uber v Boltu, Bolt v Uberu

Na adresu reklamy začala na internetu kolovat obrácená verze této kampaně, konkrétně „Bolt létá Uberem“. Jedná se o parafrázi na jamajského atleta Usaina Bolta, který byl nedávno vyfocen na akci v Austrálii, kam přiletěl helikoptérou od společnosti Uber.

Společnost Bolt ale kampaň považuje za povedenou.„Podle prosincového výzkumu od agentury STEM/MARK zná Bolt jenom 56% Pražanů. Většina lidí co si však aplikaci jednou stáhne už ji zůstane věrná,“ říká Roman Sysel. „Zvýšený zájem ze strany cestujících registrujeme už teď, kampaň ale zatím neskončila, takže je brzy na nějaké velké hodnocení,“ dodal regionální manažer pro iDNES.cz

Společnost Bolt začala jako projekt devatenáctiletého studenta střední školy v roce 2013 v estonském Tallinu. V Česku začala působit v červenci roku 2015 a v současnosti je rozšířená ve více než třiceti různých zemích. 

Autor:
  • Nejčtenější

Ministru Kremlíkovi zlomila vaz zakázka na elektronické dálniční známky

Vladimír Kremlík končí ve funkci ministra dopravy. Prezident Miloš Zeman vyhověl návrhu premiéra Andreje Babiše, aby...

E-shop s dálničními známkami uděláme zdarma. Na webu se objevila nová výzva

Zatím co ministr dopravy za ANO Vladimír Kremlík si za zakázkou na e-shop s dálničními známkami stále stojí, většina...

Ministerstvo nakreslilo 400 km nových dálnic. Okruh obkrouží střední Čechy

Ministerstvo dopravy připravuje novou koncepci dálnic, která by aktuálně plánovanou síť rozšířila o více než čtyři sta...

Amerika hrozí Česku obchodní válkou kvůli chystané digitální dani

Spojené státy hrozí České republice odvetou v případě, že Česko prosadí chystanou digitální daň. Ta by postihovala mimo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zboží z IKEA bude letos možné vyzvednout nově v sedmi dalších městech

Nábytkářský řetězec IKEA v Česku letos otevře výdejní místa v sedmi dalších městech. Zákazníkům budou dostupná v Hradci...

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

Premium

Převratná metoda z IKEM: jak zhubnout přeprogramováním metabolismu

Lékař Marek Beneš je už třetím rokem vedoucím lékařem projektu, při kterém se pomocí laseru „oslepí“ nervové buňky...

Premium

Přivřela oči a doufala v polibek. Manžel ji místo toho shodil ze srázu

Ležela vedle něj a pravidelně oddychovala. Odtáhl se od ní, co mu jen postel dovolila, a otočil se zády. Musí to udělat...

  • Další z rubriky
Premium

Šíří se epidemie třídenního marodění. Čechům se už vyplatí stonat

Češi se přestali bát stonat. Se škrábáním v krku častěji zůstávají doma a mají to zaplaceno. Zaměstnanci marodí skoro o...

Herní úspěchy si budeme brzy psát do životopisů, říká odborník

Dobrý personalista se u pracovního pohovoru zeptá i na to, jaké hry uchazeč hraje a proč, míní konzultant Petr Pouchlý....

Plastu bylo dost. Rozvážkové fimy s jídlem testují vratné obaly

Krabičkové firmy a rozvozci jídel mají svůj byznys založen na plastu. A stejně jako všichni ostatní řeší, co s ním. Ti...

Češi mění dodavatele energií. Sílí především středně velcí prodejci

Zhruba každý třináctý Čech zběhl loni k jinému dodavateli elektřiny nebo plynu. Ačkoliv změn neproběhlo tolik jako v...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz