Billa ve středu zahájila novou éru svého rozvoje otevřením první nové pilotní prodejny v Říčanech u Prahy.
„Náš nový koncept představuje intuitivnější a pohodlnější uspořádání s širšími uličkami a lepší viditelností celého našeho sortimentu v kombinaci s novým, moderním a světlým designem prodejny. Rozšířili jsme naši nabídku čerstvých výrobků o nový, větší sortiment a zvětšili nákupní prostor pro klíčové kategorie, jako je ovoce a zelenina, pečivo a lahůdky. To vše dohromady zajišťuje, že našim zákazníkům nabízíme nový a lepší zážitek z nakupování v obchodech, protože se i nadále soustředíme na to, abychom se stali oblíbenou prodejnou našich zákazníků, kde každodenně nakupují své oblíbené produkty,“ říká Liam Casey, generální ředitel společnosti BILLA Česká republika.
Billa spustila online prodej. Láká na dovoz zdarma a slevu na první nákup![]() |
Strategické cíle jsou plně v souladu s plány expanze maloobchodního řetězce. Již v letošním roce dosáhnou celkové investice společnosti BILLA 1,7 miliardy Kč. Řetězec plánuje v příštích pěti letech zvýšit počet prodejen o dalších osmdesát a zároveň zvýšit svůj obrat. Do roku 2028 by měla přivítat ve svých řadách 1 500 nových kolegů.
Supermarket BILLA v Říčanech u Prahy nabídne přes 9 tisíc potravinářských i nepotravinářských výrobků, převážně od českých dodavatelů. Sortiment je upraven tak, aby si zákazníci mohli vybrat z dostatečného množství položek. Nový půdorys je navržen, aby byl pro zákazníky intuitivní a usnadnil jim nakupování.
Jednotlivé kategorie jsou prezentovány v tzv. shop-in-shopech, které jsou již na první pohled přehledné. Nové prezentace se tak dočkaly například sekce pečiva, ovoce a zeleniny, masa a lahůdek nebo delikates. Sortiment, který je již ze 72 procent tvořen českými farmáři a výrobci, počítá s lokálními zdroji, a ještě vyšším procentem dodávek z České republiky.
Nový design a přírodní barvy
Design prodejny prošel výraznou změnou. Kombinuje osvědčené a moderní prvky, které dohromady ladí a vytváří příjemné prostředí pro nakupování. Dřevěné prvky v barvě břízy spolu s průchodnými uličkami mezi regály vzbuzují pocit vzdušnosti a zvětšené prodejní plochy.
Barevné schéma zákazníkovi jasně ukazuje, kde pro něj čekají nejatraktivnější nabídky. Mezi světlým dřevem a přírodní zelenou se nepřehlédnutelně vypíná červená barva, kterou se v prodejně označují výhradně akce a slevy. Červená barva u promo nabídky zároveň zůstává součástí chladicích boxů.
Lidl prodlužuje otevírací dobu, vychází vstříc zákazníkům![]() |
Úprava barevného schématu se kromě výloh a regálů týká rovněž nábytku, nákupních vozíků, a dokonce pracovních oděvů. Zákazníci tak budou zaměstnance říčanské prodejny potkávat v pracovních oděvech barevné kombinace žlutá, zelená a bílá.
V současné době Billa od svých říčanských kolegů i zákazníků sbírá zpětnou vazbu, podle níž bude koncept pilotní prodejny případně upravovat. V oblasti lidských zdrojů nedávno otevřela dvě nová tréninková centra, a to v Olomouci a Plzni, kde budou nejen nováčci, ale i kolegové pravidelně proškolováni, aby poskytli zákazníkům ještě vyšší standard péče. Zcela nová marketingová komunikace odstartuje po vyhodnocení pilotu v roce 2024.