- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč stále padesát procent Čechů dává přednost výběru z bankomatu před platbou kartou? Jak se na používání platebních karet podepsala už řadu měsíců trvající pandemie? Na to odpovídá Petr Polák, regionální šéf platebního gigantu VISA pro ČR, podle nějž se z placení na internetu stává stále bezpečnější činnost. „Vemte si službu chargeback neboli vrácení kupní ceny bankou,“ zdůrazňuje. „Pokud nedostanete za své peníze to, co jste si objednal, můžete takovou transakci reklamovat, a svoje peníze obdržíte zpátky.“ | foto: Michal Turek, MAFRA
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Jak pandemie ovlivnila používání karet v posledních měsících?
Docela razantně, ale i v průběhu covidové pandemie se průběžně chování klientů měnilo. V první fázi, kdy přišly první lockdowny, jsme mohli pozorovat, že lidé na jednotlivou transakci utrácejí mnohem více peněz, než je obvyklé. Prostě se nové situace zalekli a předzásobovali se potřebným zbožím.
To koresponduje s tím, co bylo vidět v obchodech. Vykupování toaletních papírů, trvanlivých potravin a podobně. Prostě nikdo netušil, jak dlouho to bude trvat, jak to bude dál pokračovat, a proto se lidé snažili vyrovnat s touto novou situací. Postupně i obchodníci začali doporučovat platby kartou přímo ve svých provozech, chránili svoje zaměstnance, aby nepřicházeli tolik do styku s hotovostí. Především velké obchodní řetězce tak chtěly kromě roušek, plastových štítů i jiných ochranných pomůcek takhle vyjít svým lidem vstříc.
Pokud nedostanete za své peníze to, co jste si objednal, nebo to nedostanete vůbec, můžete takovou transakci reklamovat a svoje peníze obdržíte zpátky.
Připojte se ještě dnes a získejte: