Šéf Crocodille: Začneme stavět bageterie u silnic. Budou i drive thru

  7:47aktualizováno  7:47
Petr Cichoň, jediný majitel bagetového obra Crocodille, pod nějž patří i fastfoodový řetězec Bageterie Boulevard, potvrdil další krok jeho rozvoje. Boulevard začne stavět samostatně stojící restaurace u českých dálnic po vzoru nadnárodních konkurentů.

Plněná bageta s avokádem | foto: Isifa

Až si budete chtít dát bagetu v ryze českém fastfoodovém řetězci Bageterie Boulevard a nebude se vám chtít vystupovat z auta, dostanete šanci. Jeho šéf a jediný majitel Petr Cichoň v rozhovoru pro MF DNES uvedl, že začne otevírat samostatně stojící restaurace u českých dálnic, podobně jako to dělají nadnárodní konkurenti McDonald´s či KFC. Tyto provozovny Boulevard budou mít i vlastní drive thru - tedy okénko pro obsluhu přímo do auta.

"Je to logický směr expanze našeho konceptu a chceme vyzkoušet, jak ho trh přijme," říká Cichoň s tím, že první drive thru bude otevřeno letos v Plzni jako součást nákupního centra Borské pole, další dvě už samostatné restaurace mají vzniknout do poloviny příštího roku na výjezdech z Prahy. "Nejprve si chceme koncept osahat řekněme poblíž centrály firmy, pak můžeme jít dál do Česka a případně do zahraničí," dodává šéf firmy Crocodille, která vyrostla na balených bagetách a pod níž koncept Bageterie Boulevard patří.

Aktuálně má šestnáct provozoven, letos by měly přibýt další čtyři, z toho jedna ve Varšavě. Řetězec rozvíjí Crocodille vlastními silami i s pomocí franšízantů, tedy pronájmu konceptu samostatným podnikatelům. Ani v tom se neliší od amerických značek McDonald´s, KFC či Burger King. Firma řešila i rychlost obsluhy drive thru, protože podle ní je příprava baget na míru náročnější než u konkurenčních hamburgerů.

Z hlediska budoucnosti Cichoň na řetězec a vybudování jeho věrného kmene zákazníků hodně vsází, což se mu zatím daří hlavně v Praze. "Prolomit představu některých zákazníků v regionech, že obložená bageta nemůže stát více než dvacet korun, bude chvíli trvat," připouští muž, který první bagetu prodal v roce 1990 a ze značky Crocodille postupně vybudoval středoevropského lídra v oboru. Právě na segment nejlevnějších výrobků se nadnárodní fastfoodové řetězce v poslední době hodně soustředí. Cichoň s tím váhá, argumentuje cílením značky, maximálním tlakem na lepší kvalitu a odlišným portfoliem zákazníků.

Crocodille loni utržil zhruba 770 milionů

Bageterie Boulevard mohou být stále důležitější součástí jeho skupiny i vzhledem k tomu, že tradiční trh balených baget v Česku již několik let stagnuje či klesá. Je za tím šetření lidí, méně časté návštěvy benzinových pump i změna preferencí zákazníků právě ve prospěch čerstvě připravených baget. Detailní čísla o hospodaření za loňský rok Crocodille ještě nemá, podle Cichoně však jeho obrat klesl meziročně zhruba o deset procent.

Nejde ovšem pouze o vývoj trhu, ale také o změny uvnitř firmy. "Celkový obrat společnosti bude nižší o zhruba deset procent zejména v důsledku postupného odprodeje dvou třetin sítě restaurací Bageterie Boulevard franšízantům," vysvětluje Cichoň, podle něhož je do budoucna právě takový poměr vlastních a franšízových provozoven z hlediska řízení byznysu ideální. Výnosy za prodej zboží včetně exportu tak podle něj loni dosáhly zhruba 770 milionů korun.

Bageterie Boulevard jsou také generálním partnerem festivalu dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět, který pořádá Člověk v tísni. Tento ročník festivalu skončil minulý týden s rekordní účastí a Cichoň si mohl vyzkoušet, kolik by lidé nejraději za bagety platili. Vstupenka šla totiž proměnit na bagetu "zdarma" v jeho řetězci, za niž mohl zákazník zaplatit libovolnou částku, jež potom putovala na konto Člověka v tísni. Ten se zaměřuje na mezinárodní humanitární pomoc.

"Rozdalo se zhruba 25 tisíc kusů baget a na dobrovolných platbách byla vybrána částka, která odpovídala zhruba dvacetikoruně na zákazníka," dodal Cichoň s tím, že to přibližně odpovídalo jeho očekávání.

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Zaplatil letenku, ale letěl jenom kus cesty. Lufthansa ho za to žaluje

Zaměstnanci pobočka letecké společnosti Lufthansa na letišti ve Frankfurtu

Německá letecká společnost Lufthansa žaluje jednoho ze svých pasažérů. Nelíbí se jí, že cestující ve snaze získat...

Máme o 30 procent hostů méně, podáme dvě žaloby, říká restauratér Moťovský

Restaurace U Moťáka v pražském Karlíně. (7. února 2019)

Pražská restaurace U Moťáka se chystá na dvojitou odvetu za to, že se její jméno objevilo v kauze dovozů pochybného...

Ta železnice je zelená katastrofa. Vraťte miliardy, žádá Trump Kalifornii

Ilustrační snímek

Prezident Donald Trump a guvernér Kalifornie Gavin Newsom se ve středu dostali do sporu na Twitteru kvůli masivnímu...

Soumrak hotovosti. V Česku je Apple Pay a stát rozdá platební terminály

V Česku už funguje Apple Pay. Jak ho aktivujete?

Vstup platební služby Apple Pay může Česko přiblížit ekonomice bez hotovosti. Službu, která umožňuje propojení platební...

Konec kšeftů. Stát se rozhodl, že si dálnice bude opravovat sám

Ilustrační snímek

Během následujících deseti let postupně zmizí z dálnic sypače a pluhy soukromých firem. Stát se totiž rozhodl, že...

Další z rubriky

Veterináři našli 700 kilo polského masa se salmonelou. Dovozy se zpřísní

Ilustrační snímek

Do České republiky se dostala dodávka zhruba 700 kilogramů hovězího masa z Polska, které obsahovalo bakterii...

Další zářez v terénu. Veterináři našli v Praze páchnoucí neznámé maso

Ilustrační snímek

Sto třicet kilogramů masa s nejasným původem našla Státní veterinární správa při kontrolách v Praze 10. Páchnoucí...

Soumrak hotovosti. V Česku je Apple Pay a stát rozdá platební terminály

V Česku už funguje Apple Pay. Jak ho aktivujete?

Vstup platební služby Apple Pay může Česko přiblížit ekonomice bez hotovosti. Službu, která umožňuje propojení platební...

Najdete na iDNES.cz