Šéf Crocodille: Začneme stavět bageterie u silnic. Budou i drive thru

  7:47aktualizováno  7:47
Petr Cichoň, jediný majitel bagetového obra Crocodille, pod nějž patří i fastfoodový řetězec Bageterie Boulevard, potvrdil další krok jeho rozvoje. Boulevard začne stavět samostatně stojící restaurace u českých dálnic po vzoru nadnárodních konkurentů.

Plněná bageta s avokádem | foto: Isifa

Až si budete chtít dát bagetu v ryze českém fastfoodovém řetězci Bageterie Boulevard a nebude se vám chtít vystupovat z auta, dostanete šanci. Jeho šéf a jediný majitel Petr Cichoň v rozhovoru pro MF DNES uvedl, že začne otevírat samostatně stojící restaurace u českých dálnic, podobně jako to dělají nadnárodní konkurenti McDonald´s či KFC. Tyto provozovny Boulevard budou mít i vlastní drive thru - tedy okénko pro obsluhu přímo do auta.

"Je to logický směr expanze našeho konceptu a chceme vyzkoušet, jak ho trh přijme," říká Cichoň s tím, že první drive thru bude otevřeno letos v Plzni jako součást nákupního centra Borské pole, další dvě už samostatné restaurace mají vzniknout do poloviny příštího roku na výjezdech z Prahy. "Nejprve si chceme koncept osahat řekněme poblíž centrály firmy, pak můžeme jít dál do Česka a případně do zahraničí," dodává šéf firmy Crocodille, která vyrostla na balených bagetách a pod níž koncept Bageterie Boulevard patří.

Aktuálně má šestnáct provozoven, letos by měly přibýt další čtyři, z toho jedna ve Varšavě. Řetězec rozvíjí Crocodille vlastními silami i s pomocí franšízantů, tedy pronájmu konceptu samostatným podnikatelům. Ani v tom se neliší od amerických značek McDonald´s, KFC či Burger King. Firma řešila i rychlost obsluhy drive thru, protože podle ní je příprava baget na míru náročnější než u konkurenčních hamburgerů.

Z hlediska budoucnosti Cichoň na řetězec a vybudování jeho věrného kmene zákazníků hodně vsází, což se mu zatím daří hlavně v Praze. "Prolomit představu některých zákazníků v regionech, že obložená bageta nemůže stát více než dvacet korun, bude chvíli trvat," připouští muž, který první bagetu prodal v roce 1990 a ze značky Crocodille postupně vybudoval středoevropského lídra v oboru. Právě na segment nejlevnějších výrobků se nadnárodní fastfoodové řetězce v poslední době hodně soustředí. Cichoň s tím váhá, argumentuje cílením značky, maximálním tlakem na lepší kvalitu a odlišným portfoliem zákazníků.

Crocodille loni utržil zhruba 770 milionů

Bageterie Boulevard mohou být stále důležitější součástí jeho skupiny i vzhledem k tomu, že tradiční trh balených baget v Česku již několik let stagnuje či klesá. Je za tím šetření lidí, méně časté návštěvy benzinových pump i změna preferencí zákazníků právě ve prospěch čerstvě připravených baget. Detailní čísla o hospodaření za loňský rok Crocodille ještě nemá, podle Cichoně však jeho obrat klesl meziročně zhruba o deset procent.

Nejde ovšem pouze o vývoj trhu, ale také o změny uvnitř firmy. "Celkový obrat společnosti bude nižší o zhruba deset procent zejména v důsledku postupného odprodeje dvou třetin sítě restaurací Bageterie Boulevard franšízantům," vysvětluje Cichoň, podle něhož je do budoucna právě takový poměr vlastních a franšízových provozoven z hlediska řízení byznysu ideální. Výnosy za prodej zboží včetně exportu tak podle něj loni dosáhly zhruba 770 milionů korun.

Bageterie Boulevard jsou také generálním partnerem festivalu dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět, který pořádá Člověk v tísni. Tento ročník festivalu skončil minulý týden s rekordní účastí a Cichoň si mohl vyzkoušet, kolik by lidé nejraději za bagety platili. Vstupenka šla totiž proměnit na bagetu "zdarma" v jeho řetězci, za niž mohl zákazník zaplatit libovolnou částku, jež potom putovala na konto Člověka v tísni. Ten se zaměřuje na mezinárodní humanitární pomoc.

"Rozdalo se zhruba 25 tisíc kusů baget a na dobrovolných platbách byla vybrána částka, která odpovídala zhruba dvacetikoruně na zákazníka," dodal Cichoň s tím, že to přibližně odpovídalo jeho očekávání.

Nejčtenější

Propuštění zaměstnanci Deutsche Bank se míjeli s krejčími obleků pro své šéfy

Krejčí Alex Riley, vlevo, a Ian Fielding-Calcutt nesou kufry mimo budovu...

Největší německá investiční banka Deutsche Bank zahájila ohlášenou restrukturalizaci, v rámci které propustí celkem 18...

Slovenský Volkswagen požádal zaměstnance, aby vrátili část odměn

Ilustrační snímek

Bývalí zaměstnanci slovenské divize německého Volkswagenu musí automobilce vrátit část odměn vyplacených za loňský rok....

První třídou s jízdenkou do druhé. Když je vlak plný, sedne si tam každý

Ilustrační snímek

Pokud cestujete s Českými drahami druhou třídou a vlak je přeplněný, může se stát, že vás průvodčí pustí si sednout,...

V Evropě bude třeba sto nových spaloven, říká král odpadů

Jean-Marc Boursier, topmanažer skupiny Suez pro oblast recyklace a přepracování...

Podle Jeana-Marca Boursiera ze skupiny Suez se evropské odpadářské společnosti budou muset ze skládek rychle...

Vládě prošel daňový balíček, který zdraží cigarety, alkohol i topení

Místopředsedkyně vlády a ministryně financí Alena Schillerová ve Sněmovně při...

Daňový balíček, který zdraží například tvrdý alkohol, cigarety, ale i topení plynem, a víc zdaní i hazard, prošel ve...

Další z rubriky

Tři čtenáři vyhráli v soutěži iDNES.cz sběratelskou eurobankovku s Gottem

Karel Gott na pamětní eurobankovce, která se začne prodávat v den jeho...

iDNES.cz vylosoval trojici čtenářů, kteří správně odpověděli na otázku, kdy získal Karel Gott poprvé ocenění Zlatý...

Sencor svolává do opravy dva modely mobilní klimatizace, hrozí zkrat

Mobilní klimatizace Sencor, kterou společnost Fast ČR stahuje z trhu

Společnost Fast ČR, která je v tuzemsku autorizovaným distributorem spotřebičů Sencor, informuje o problému dvou modelů...

Růst cen v červnu zpomalil, zdražují hlavně potraviny a bydlení

Ilustrační snímek

Meziroční růst spotřebitelských cen v červnu zpomalil na 2,7 procenta z květnových 2,9 procenta. Zdražilo především...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz