Sobota 6. června 2020, svátek má Norbert
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 6. června 2020 Norbert

Autobusy v Ústeckém kraji někde chybí, občas zdražují

  18:33aktualizováno  18:33
Rozruch kolem autobusové krize v Ústeckém kraji pomalu utichá. Spor mezi dvěma hlavními aktéry ovšem zdaleka neskončil. Situace není vyřešena ani pro obyvatele regionu. I když největší chaos ze začátku září zřejmě skončil, v kraji stále nejezdí asi každý desátý dotovaný autobusový spoj.
Naprostá většina autobusů jezdí, v některých oblastech ale chybí. Ilustrační foto

Naprostá většina autobusů jezdí, v některých oblastech ale chybí. Ilustrační foto | foto: Iveta LhotskáMF DNES

Krajský úřad posílá autobusy nových dopravců na zhruba 2 500 spojů, stále jich ale chybí více než 200. Podle vyjádření kraje je zajištěna na doprava z 92 procent. I sám kraj ale přiznává, že jsou oblasti, kde se takového stavu dosáhnout nepodařilo.

Největší problémy mají už týden lidé v okolí Štětí. Ve Snědovicích a okolí se zase kvůli výpadkům školních autobusů se asi 70 dětí několik dní nedostalo do škol.

"Školní a ranní autobus, který vozí lidi do práce, zajistila pak ústecká radnice. Krajský úřad by jí to měl později uhradit,“ říká starostka Snědovic Zuzana Petkovová.

Potíže trvají i na Šluknovsku. Oddálilo se zde totiž obnovení pravidelné dopravy ohlášené již na pondělí. „Důvodem je zpoždění při vydávání licencí pro linky, které bude zajišťovat ČSAD Semily. Budou vydány až v průběhu tohoto týdne, do té doby je zajištěna příležitostná doprava,“ uvedla mluvčí kraje Šárka Roudnická.

Řada oblastí je zase zajištěna jen příležitostnou dopravou a na vypravení pravidelných linek se čeká.

Někde se jezdí za víc
Zatímco někde dál jezdí lidé za peníze krajského úřadu, jinde už cestující pocítili zdražení jízdenek, a platí víc, než na kolik byli zvyklí u bývalého dopravce DPÚK.

"Rozdíl je dán různým přístupem dopravců k výměru ministerstva financí, který u regulovaného jízdného stanovoval pouze horní hranici ceny,“ uvedl František Janačík z krajského úřadu.

Řidiči prý jezdí nad limit
S problémy bojují také noví dopravci, kteří postupně přebírají linky, kde původně jezdil Dopravní podnik Ústeckého kraje (DPÚK). Někteří řidiči si totiž stěžují, že je jejich zaměstnavatelé nutí v Ústeckém kraji jezdit déle, než povolují bezpečnostní předpisy.

Týká se to zejména ČSAD Slaný, která s krajským úřadem podepsala smlouvu na linky v dolním Poohří a ve východní části Lounska. Situaci v podniku už začali šetřit kontroloři.

Jednání odborářů kritizoval hejtman kraje Jiří Šulc. Uzavírá se tak podle něho okruh těch, kteří "brání levné a kvalitní dopravě v Ústeckém kraji".

"Je zajímavé, jak k sobě lnou jako v Bratrstvu kočičí pracky v tomto případě akcionáři DPÚK představitelé ČSSD Jaroslav Foldyna a Jiří Paroubek a členové Odborového svazu dopravy," uvedl v tiskovém prohlášení. Proti kontrole se ohradilo i ČSAD Slaný.

Proti kontrolám se postavilo i ČSAD Slaný. Podle mluvčí Renaty Heřmanové kontrola hraničí se šikanou.

Ke krizi v Ústeckém kraji došlo poté, co kvůli údajným nedoplatkům ze strany kraje přestaly jezdit autobusy Dopravního podniku Ústeckého kraje. K dohodě nedošlo ani s ČSAD Česká Lípa, a kraj se proto rozhodl zajistit spoje sám. Od 9. září kraj postupně zajišťuje nové dopravce, kteří by měli celou pravidelnou linkovou dopravu nahradit do konce tohoto měsíce.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Česko zdražuje nejrychleji z celé EU. Mohou za to platy i slabá koruna

V polovině zemí Evropské unie kvůli koronaviru ceny služeb i zboží v obchodech klesají. Česko stojí na opačném konci –...

Vlakem do Chorvatska za šest set korun. RegioJet očekává masivní zájem

Během příštího týdne zahájí provozovatel vlakové a autobusové dopravy RegioJet prodej jízdenek do chorvatské Rijeky....

Kellnerovi se čínské dobrodružství vymstilo, přišel o miliardy

Expanze Petra Kellnera na čínském trhu měla vést k rychlému růstu hodnoty jeho majetku jednoho z největších boháčů ve...

Budeme škrtat a zdražíme, odmítají řetězce zvýšení podílu českých potravin

Obchodní řetězce varují před schválením novely zákona o potravinách. Už od příštího roku by musely některé z nich...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Křetínský zaskočil zahraniční analytiky. Investuje tam, kde jiní couvají

Daniel Křetínský v čase krize opět investuje do rizika. Uplatňuje tak osvědčenou strategii, své jmění rozhojnil právě...

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Xaver: Klobouk dolů před Klausem. V ČRo zůstávám, spory s ČT házím do jímky

Premium Ve středu ho poslanci zvolili do Rady České televize. Přesto, že spolu s ním byli zvoleni i Hana Lipovská a Pavel...

Prezidentova nemoc. Neuropatie je tichá epidemie moderní doby, říká lékař

Premium Brnění nohou, mravenčení, vrávoravá chůze, zakopávání a pády, ale i krutá bolest chodidel. To je hrubý výčet příznaků...

  • Další z rubriky

Letadla ze zemí EU mohou přistávat na všech letištích v České republice

Letadla ze zemí Evropské unie mohou od pátku přistávat na všech letištích v Česku. Ruší se omezení příletů pouze na...

Smartwings požádá stát o necelou miliardu, zbytek zaplatí akcionáři

Letecká skupina Smartwings požádá stát o půjčku ve výši 900 milionů korun. Další zhruba miliardu korun by do firmy měli...

Počet nezaměstnaných pomalu roste. Bez práce je 266 144 lidí

V Česku bylo na konci května 266 144 lidí bez práce, o 12 104 víc než v dubnu. Nezaměstnanost se v květnu zvedla z 3,4...

Hydroelektrárny vltavské kaskády jsou výkonnější. ČEZ je řídí ze Štěchovic

Štěchovice, které leží dvacet kilometrů na jih od Prahy, proslavila trampská písnička o babičce Mary. Od doby, kdy...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz