Řidič autobusu jako akční hrdina, dopravní podniky lákají nové zaměstnance

  • 34
Dopravní podniky osmi českých měst spustily tento týden reklamní kampaň, kterou lákají nové zaměstnance na místa řidičů. Těch na pracovním trhu momentálně chybí více než 10 tisíc. Hlavní roli v krátkém spotu, stylizovaném jako upoutávka na akční film, hraje Tomáš Matonoha, jenž zde vystupuje jako „řidič – hrdina“.

Nová reklama je projektem Sdružení dopravních podniků České republiky (SDP ČR). Do kampaně se zapojily dopravní podniky v Praze, Brně, Hradci Králové, Karlových Varech, Mariánských Lázních, Opavě, Pardubicích a Plzni.

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Cílem kampaně je podle SDP ČR zvýšit zájem o povolání řidiče ve veřejné dopravě i celková popularizace tohoto povolání. „Věříme, že nadsázka, s níž je klip zpracován, zaujme a fakta o řidičské profesi uvedená v závěru přilákají nové uchazeče,“ tvrdí Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva Dopravního podniku hlavního města Prahy.

Na současném trhu práce chybí až 10,5 tisíce kvalifikovaných řidičů, uvádí SDP ČR. „Řešením by mohl být i nábor cizinců, ale ten může situaci řešit jen dílčím způsobem neboť ve veřejné dopravě je důležitá i schopnost komunikace v českém jazyce a znalost reálií, umožňující aktivní komunikaci s cestujícími a poskytnutí informací či rady,“ uvádí Michal Kraus, předseda SDP ČR.

Podle Miloše Havránka, generálního ředitele brněnského dopravního podniku, vede současná situace na trhu práce ke zlepšování podmínek řidičů. „Dopravní podniky nabízejí zajímavé podmínky a benefity,“ dodává.

V reklamě s názvem „Staň se řidičem autobusu!“ nabízejí dopravní podniky nástupní plat 35 tisíc korun, penzijní připojištění a benefity v hodnotě 57 tisíc korun ročně.