PODROBNĚJŠÍ POHLED
NA JEDNOTLIVÉ VOZY
Kolik budou nové vozy stát, není dosud zcela jasné. „Zatím mluvíme o ceně sedm a půl tisíce euro,“ prohlásil Michel Schotman, generální ředitel Peugeot Česká republika.
To by odpovídalo asi 230 tisícům korun, ale auto přijde na český trh až v červnu, a do té doby se budou plány ještě dolaďovat.
Peugeot zkusí stlačit cenu nejlevnější verze pod úroveň Škody Fabie - auta, které je větší a v Česku nejprodávanější. Nejlevnější Fabia junior dnes stojí 224 900 korun.
Schotman věří, že v roce 2006, až se výroba v Kolíně rozběhne naplno, dokáže v Česku prodat až dva tisíce malých peugeotů. Každá ze tří značek si za svůj model od dneška odpovídá sama, takže pokud budou Citroen a Toyota stejně aktivní, mělo by se v zemi prodat na šest tisíc kolínských vozů. ČTĚTE TAKÉ: Kolínská auta čeká těžký boj
Podle šéfa českého zastoupení Toyoty Romana Mäsiara se na nová auta netrpělivě čeká, protože už dnes je vidět, že jsou na ně zákazníci připraveni a to oslabuje tuzemský prodej nejlevnějších vozů.
Přípravy na výrobu těchto vozů provází velmi přísné utajení. „Všechny testy probíhají uvnitř závodu,“ potvrdil šéf automobilky Masatake Enomoto.
Auta budou jezdit na stejném podvozku, lišit se budou motory s malým obsahem. Benzinové do vozů dodá Toyota, naftové Peugeot-Citroen.
Další podrobnosti továrna kvůli konkurenci úzkostlivě tají. Bezpečnostní agentura hlídá celé okolí podniku, kontroluje návštěvníky a dává si pozor i na mobilní telefony s fotoaparátem.
Do podzimu se v TPCA vyrobilo zhruba 60 automobilů, na kterých se zaměstnanci učí japonské postupy. „Nejsou to žádné hračky, ale vozy, které skutečně jedou,“ dodal Enomoto.
Slavnostní premiéra nových aut se odehraje v březnu na prestižním autosalónu v Ženevě. Na trhu mají být v červnu.
LÍBÍ SE VÁM VÍC AYGO, 107 NEBO C1? HLASUJTE VE VELKÉ ANKETĚ! |
Automobilka TPCA přišla do průmyslové zóny v Ovčárech u Kolína před dvěma lety. Ročně tam chce vyrobit 300 tisíc levnějších vozů určených pro evropský trh. Nyní zaměstnává asi 1400 lidí, za rok to budou už tři tisícovky. Dalších zhruba tisíc lidí najde na Kolínsku práci u firem, které budou automobilce dodávat díly.
TECHNICKÉ PARAMETRY JEDNOTLIVÝCH TYPŮ | |||
---|---|---|---|
Model | Délka | Šířka | Výška |
Peugeot 107 | 3428 mm | 1630 mm | 1470 mm |
Toyota Aygo | 3405 mm | 1615 mm | 1465 mm |
Citroen C1 | 3429 mm | 1630 mm | 1470 mm |
Vozy budou vybaveny benzinovým motorem o obsahu 1,0 litru nebo dieselovým motorem 1,4 litru. Pramen: Toyota.co.jp |