- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Skvělá zpráva, alespoň k něčemu je koronáč prospěšný.
Zavřené obchody - to jim určitě radil Honza Nedvěd z Inizia
Autorka tohoto hloupého článku Veronika Bělohlávková
(zkratka autora: vebe) vystudovala Jazykovou a literární kulturu na Univerzitě Hradec Králové. Působila jako redaktorka v týdeníku pro ženy, kde se věnovala rubrice zdraví a lifestylovým tématům. Do ekonomické redakce MF DNES a iDNES.cz nastoupila v lednu 2021. Na starosti má především dění na maloobchodním trhu.
To leccos vysvětluje :-D
Schválně, co bude nejjednodušší vrátit do ulic po návratu turistů a co je horší. Stánky s čínskými šmejdy nebo muzeum sexu (byť přihlouplé)?
Vybavil jsem si srovnání Prahy a Brna před dvaceti lety. Praha tenkrát byla metropolí pulzující životem, Brno připomínalo spíš ospalé maloměsto.
Od té doby se však lecos podstatně změnilo. Asi před dvěma týdny jsem Brno navštívil. Město jak ve dne, tak i večer kypí životem, všude korzuje polo lidí, zahrádky jsou obsypány návštěvníky, zkrátka je vidět, že to tam opravdu žije. Jen občas nějaký respirátor připomene, že tu byl (vlastně pořád je) nějaký covid.
Pohled na centrum Prahy je naopak tristní. Na ulicích téměř nikdo, zkrátka ospalá díra. Uvnitř pak všichni brečí, podobně jako kolega Sup zde v diskuzi, a modlí se, aby se konečně vrátily hordy Číňanů se selfie tyčemi, užvaněých Rusů a podnapilých Britů. Žádné plány ani úvahy o tom, co dělat, aby bylo centrum města atraktivní i pro Čechy, jsem nezaznamenal.
Snižit minimálně 5x nájemné na nějakých 20% původní hodnoty - pak by to mohlo klapnout.
Mám jenom obavu, že se to nebude chtít majitelům snižovat a raději to nechají zavřené a budou čekat až se covidové šílenství přežene a vše se vrátí do starých kolejí.
Ten nájem je opravdu brutální a musíte na něj vydělat - což není vůbec legrace.
Neuroním ani slzu, kdyby u nás zkrachoval turistický průmysl jako celek. Řeči o tom, jak to přináší peníze a dává lidem práci mě vůbec nedojímají. Kdyby byla nějaká poválečná krize a nezaměstnanost, tak neřeknu. Jsme už ale mnoho let v situaci, kdy je totální nedostatek lidí na úplně všech pozicích a je skoro nemožné sehnat i naprosto nekvalifikovaného troubu, který bude jen sedět někde v kanclu a párkrát denně odpoví na nějaký email.
Všichni lidé uvolnění z turistického ruchu by nejspíš ještě ten den našli práci, od pražských a brněnských kanceláří, přes boleslavskou škodovku, po severočeský průmysl. A nejspíš by zvyšovali HDP víc, než u stánků s matrjoškama.
Jasně ! Na pole a do Škodovky ! Ty restaurace a obchody jim sebrat a udělat z nich byty !
Zdegenerovaná generace která potřebuje někoho, aby vymýšlel zábavu pro líné hosty.
Nechápu, o čem se zde v diskusi hádáte. Článek je postaven čistě na mudrování jednoho člověka z vyhledávače a jeho smyslem je udělat bezpochyby placenou, ale nepřiznanou reklamu právě onomu vyhledávači.
Ne nadarmo jej "psala" stejná redaktorka, jako celou sérii reklamních článků vetešnictví Primark. Nic z toho nemá co dělat v ekonomické rubrice kteréhokoli seriozního média.
Co je ten článek zač je jedno. Téma to aktuální je.
Každá krize má své vítěze a poražené. Některé turistické atrakce jsou holt mezi poraženými. Lidi zjistili, že bez některých věcí se prostě obejdou. S mnoha hospodami či kamennými obchody to bude podobné.
Úbytek služeb zaměřených na turisty je logický, pokud turistů ubude. Samozřejmě, že s jejich návratem, se zase objeví nové služby. A není důvod, aby se turisté nevrátili, pokud samozřejmě nepůjde o Rusy, či Číňany, kteří se obrátí jinam kvůli politické situaci a utrácet budou jinde.
Opakovaně jsem zde četl výkřiky určitého typu lidí, že turisty nechtějí a bude se jim žít lépe. Jistě, může to tak na první pohled vypadat, ale dříve, či později se výpadky promítnou do celé společnosti, do služeb atd. Proto také nejen typické dovolenkové destinace, ale například i světové metropole dělají vše proto, aby turisty přitáhly. I podřizování se UNESCO v různých kontroverzních nařízeních je téměř vždy motivováno tím, aby město nevypadlo ze seznamu a nepřišlo o část turistiky. Nevím, proč si tu mnozí nalhávají, že to tak není. Protože oni sami na výnosech neparticipují? Ale samozřejmě, že ano, třeba jen vzdáleně a zprostředkovaně, jen to nejsou schopni pochopit.
Obecně nerozumím tomu, proč někdo, kdo žije ve městě, zejména v oblíbené turistické destinaci, brečí, že to má i nepříjemné atributy města. Je to stejně hloupé, jako nastěhovat se na vesnici a brečet, že na návsi nejsou dva hypermarkety.
Konečně. Jsem bývalý průvodce a Praha toto nemá zapotřebí. Ještě dovymést zbytek bábušek a je to.
Tohle rozhodně nepoloží prodejce ptákovin. Naopak těch stánků s Čínou po návratu turistů přibude. Stačí se zamyslet proč...