Počet pracovníků v distribučním centru v Dobrovízi u Prahy se tak před vrcholem nákupní sezony zdvojnásobí. Ke třem tisícům zdejších stálých zaměstnanců totiž Amazon na trhu poptává další tři tisíce sezonních kolegů.
„Jde především o vstupní pozice, které se zabývají kompletováním objednávek pro zákazníky. Tito lidé mohou pracovat na různých pracovištích, jako je příjem zboží do budovy, naskladňování a vyskladňování jednotlivých položek nebo na balicích stanicích,“ popisuje mluvčí Amazonu Miroslava Jozová.
Počáteční plat na vstupních pozicích v Dobrovízi je 160 korun na hodinu, u vedoucích týmů začíná na 205 korunách.
Spolu s další tisícovkou lidí, které společnost zaměstnává v pražské kancelářské budově, se tak počet tuzemských pracovníků Amazonu dostane až k sedmi tisícům. Většina nováčků sice po svátcích firmu zase opustí, část z nich však nejspíš zůstane i nastálo. „Desítky až stovky z nich pak mají možnost v několika měsících po Vánocích přestoupit na stálé pracovní pozice,“ dodává Jozová.
Síly mobilizují i další distributoři zboží, například Česká pošta právě nabírá zhruba pět tisíc brigádníků, podobně jako loni. Kvůli pandemii covid-19 je pravděpodobné, že se Češi budou chtít vyhnout tlačenicím v obchodních centrech a budou objednávat zboží na webu.
Průzkum nejvytíženějšího soukromníka v zásilkách PPL a společnosti Nielsen Admosphere na jaře ukázal, že téměř polovina lidí si v době nouzového stavu nakoupila na internetu zboží, které běžně pořizují jen v kamenných obchodech a 74 procent z nich uvedlo, že to nebude naposledy. PPL už na jaře hlásila nárůst objednávek z e-shopů o 105 procent.
Amazon posiluje celosvětově
Česko není jedinou zemí, v níž Amazon personálně posiluje. Ve Spojených státech oznamovala společnost velké nábory letos už čtyřikrát, naposledy v září sháněla pro severoamerický trh sto tisíc lidí. V červenci firma uvedla, že celosvětový počet jejích zaměstnanců poprvé překročil hranici jednoho milionu.
Poptávka po pracovnících jde ruku v ruce s rostoucími ekonomickými výsledky, jimž letos ještě nahrávají nákupy z domova kvůli obavám z koronaviru. Jen pro představu: během tří měsíců do 30. června, po které byla většina Spojených států uzavřena kvůli pandemii, prodal Amazon zboží za více než 50 miliard dolarů. To je o 40 procent více než ve stejném období loňského roku. A překonávání rekordů se očekává i v následujících kvartálech.
14. ledna 2019 |