„Za rok 2017 jsme obsloužili přes 2,9 milionu unikátních zákazníků, odbaveno bylo přes 7,9 milionu objednávek. Téměř 30 procent z nich bylo uskutečněno z mobilních zařízení,“ uvedl místopředseda představenstva Alza.cz Tomáš Havryluk.
V Česku dosáhl růst 17,9 procenta, na Slovensku 19,5 procenta a v celé EU 80 procent. „Největším zahraničním trhem se stalo jednoznačně Maďarsko. Maďarsko také bude tématem číslo jedna co se týká další expanze,“ dodal Havryluk. Firma také zvažuje otevření pobočky v Německu a v rámci expanze se více zaměří právě na německý a rakouský trh. E-shop loni otevřel první prodejnu v Rakousku, showroom v Maďarsku a pronajal si nový sklad ve Zdibech.
Nejúspěšnějším artiklem byly opět mobilní telefony, jejichž prodej vzrostl o 17 procent. Dalších šest typů zboží překročilo obrat jedné miliardy - notebooky, příslušenství, komponenty, televize, elektro, PC sestavy. Největší nárůsty zaznamenaly potřeby pro sport, hobby a trendové zboží, které rostou v řádech stovek procent. Alza.cz otevřela v lednu v Praze u stanice metra Flora prodejnu bez prodavačů, se samoobslužnými boxy. Podobné obchody plánuje firma otevřít na jaře u stanic metra Můstek a Budějovická. Obchod obslouží až 1 000 zákazníků za den.
Alza.cz prodává na 26 trzích EU, má 1 500 zaměstnanců. Předsedou představenstva a zakladatelem e-shopu je Aleš Zavoral. Alzu.cz vlastní skupina investorů, kteří ji ovládají přes holdingovou společnost L.S. Investments Limited se sídlem na Kypru.
Mezi největší internetové obchody v ČR patří dále Mall.cz, Notino.cz, CZC.cz či Kasa.cz. Podíl českých internetových obchodů na maloobchodních tržbách loni poprvé překročil deset procent. V roce 2017 stouply tržby e-shopů o 18 procent na 115 miliard korun. Vyplývá to z údajů Asociace pro elektronickou komerci a srovnávače cen Heureka.cz.