Diskuse k článku

Bez akce ani ránu. Češi nakupují ve slevách polovinu zboží, třeba tuzemák

Obchodníci a výrobci, kteří se o ně společně zasloužili, je nazývají pekelnou spirálou. Zákazníci na ně netrpělivě čekají každý týden v jiném řetězci. Řeč je o slevových neboli promočních akcích. Obchodní řetězce loni 54 procent tržeb získaly na zboží, které v okamžiku prodeje bylo „v akci“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50a17r98t15i69n 60R81u63z34i23c39k71a 1802388736437

Ten radoby slevam se bohuzel neda vyhnout... Horsi je, ze kvuli nim jsou ceny ostatniho zbozi vysoko...

0/0
24.3.2018 1:58

T97o55m16á46š 88Z43a32p60i43o12r 1595903680565

Jsou věci, na které jsou akce ob týden, ob dva. Kupovat to za plnou je 2x dražší, cca 6.000 měsíčně pro nás. 2/3 lidí u nás mají menší výplatu dle tabulek než já a stejně to pro mne nejsou malé peníze.

+1/0
23.3.2018 8:58

P91a65v87e25l 64C33h40a47m12r57á88d 4417320489135

Cena v akci je opravdová cena výrobku. Ostatní je marže nenažranců.

0/−1
22.3.2018 21:43

K93a81m73i58l 31S60e98d76l98á39č52e61k 1916679796271

Jaká má být marže, aby to nebyla "nenažranost", určujete Vy, že?

https://byznys.ihned.cz/c1-62208190-csu-nejvyssi-marzi-v-maloobchodu-maji-trhovci-a-stankari-nejnizsi-pumpari

0/0
22.3.2018 22:15

T58o12m89á20š 79Z79a22p81i80o76r 1195403510225

Samozřejmě. Nakonec to určuje vždy kupující. Sice ne kecama, ale když něco za ty prachy nekoupí tak se to musí zlevnit, nebo zkazit.

0/0
23.3.2018 8:52

V58l94a29s13t54i70m36i51l 64P61ř19í90k39a93z13s34k62ý 4471722

Mají pravdu. Toaleťák, prací prášek, pivo, kafe, jogurty kupuju pouze v akci. Aby ne, když cena mimo akci je dvojnásobná. Sami si zato řetězce můžou.

+3/0
22.3.2018 18:23
Foto

M15a37r49t63i68n 84F45a79l83t47ý50n 9801866944288

Nejlepší jsou obchody, co vám udělají akci stylem, že za akční ceny vyhlásí ceny z minulého měsíce a k nim přípíšou o kolik je to zlevněno. No a po skončení akce se naskočí na ty vyšší ceny.

0/0
22.3.2018 16:21

P62e42t31r 49B55á31č31a 8385986455495

Musi bavit vymetat kazde obchodak a listovat tema otravnyma letakama kde co stoji o par kc min.

+1/−4
22.3.2018 14:16

V52á37c56l29a70v 84P78o45u47s86t94k57a 3560971262

Tak ono to není jenom o jogurtech, laciné a nepitelné kávě, šunce která za dva dny smrdí a plesnivých rajčatech. Jsou věci které se opravdu vyplatí nakoupit ve velkém a počkat si na ně. A rozhodně se necítím méněcenný, když si tablety do myčky, prací prostředek nebo aviváž koupím na půl roku dopředu v akci, protože ta sleva už může být skutečně významná.

+4/0
22.3.2018 14:24

P30e71t82r 79B26á39č17a 8915526325475

To je v poradku, ze se necitite menecenny.

0/0
22.3.2018 18:43
Foto

P66ř28e19m71y16s98l 18Č46e63j16p 8798477968966

Velký rozdíl je když něco stojí 223,- a pak je to v akci za 79,90,-. I když chápu, že pro někoho je to pár kaček míň.

+1/0
22.3.2018 16:46

K52a39r75e56l 76D63r84d11a 6674362737

Kupuji zásadně v akci. Nesnáším LIDL, který mi přijde jako nejdražší obchod na trhu. Žádné významné "cenové akce" nemá. Zboží má nijaké, ceny nevysoké, plno průmyslového zboží, zpravidla zde máme nejvyšší útratu za nejnižší kvalitu.

Na trhu kupuji jen konkrétní značky. Běžně jsou za cenu ve výši 200%. To není normální. Takže kávu, cukrovinky, chipsy, jogurty... bereme jen v akci za cenu 100%. Klidně ve velkém a na akci si počkáme. Není nutné akce honit.

Po Vánocích třeba vždy sabotují jogurty a jsou za maximální ceny. Tak se prostě měsíc nekoupily. Zkoušeli jsme levnější a jiné značky nebo nic.

Pokud tady chce něco někdo měnit, tak ať přerazí ruce tomu, kdo vyšponoval cenu zboží na 200%. Své značky bych kupoval průběžně, pokud by jejich cena nelítal od plotu k plotu.

0/−4
22.3.2018 13:49

R80a10d28e28k 79N54o76v13o41t77n86ý 5928252496375

Těch 100% a 200%...na to jste prosím přišel jak?

+1/0
22.3.2018 13:56

V38á47c36l20a31v 63P45o25u19s58t69k93a 3540791172

Tedy, já nejsem bůhvíjaký matematik....ale ty procenta, to je peklo. ;-D;-D

+5/0
22.3.2018 13:58

K28l97i44m43e73n18t 96P26i18j60á93č81e18k 7927475442418

Proč by to bylo peklo ? Pan Drda možná myslí, že když kupuje jogurty běžně v akci za 6,00Kč, tak je to pro něj 100% - základ. Když stojí tytéž jogurty 12,-Kč, tak jsou na 200% své původní ceny, kterou je ochoten akceptovat.

0/0
22.3.2018 14:08

V45á66c14l27a88v 33P24o35u35s82t78k50a 3250371812

Já asi vím jak to myslel. Nicméně matematicky je to hloupost.

+1/0
22.3.2018 14:15

K54a29r55e43l 41D39r20d30a 6214532907

Ta "běžná cena" je dvojnásobná a je zcela virtuální určená poptávkou a nabídkou a snahou manipulovat zákazníky.

Co Vám přijde na 100 a 200% matematicky špatně? Mělo by to být 100 a 50? Tak ale stav věcí nestojí.

0/0
22.3.2018 14:53

V15á20c80l10a88v 12P76o43u90s82t53k50a 3860621772

Cena jakéhokoli zboží je taková, ve které se protne nabídka z poptávkou. Je úplně irelevantní, že ve středu stojí jeden jogurt 5 Kč a v sobotu 12 Kč. To nemá s nějakými procenty vůbec nic společného, prostě to tak nelze počítat, protože cenu za zboží si stanovuje výhradně obchodník sám, zákazník ji akceptuje, nebo neakceptuje a zboží nekoupí. Z pohledu zákazníka je jakékoli operování s procenty matematickým nesmyslem už jen z toho důvodu, že nemůže znát principy stanovení koncové ceny. I ten obchodník vám nakonec ten jogurt může prodat se ztrátou.

0/0
22.3.2018 14:59

R39o55b29e72r11t 82M34a21t12u66l76a 8207629866255

Kdo normální by kupoval věci co se nekazí o 30% dráž mimo akci? Maximálně ten, kdo neví co s penězi

+4/0
22.3.2018 13:39

V20á69c85l58a23v 92P23o80u90s73t39k43a 3360911512

A nebo ten co je chce/potřebuje.

+1/0
22.3.2018 13:57

E51d22u52a58r84d 68D43r58á75b61e58k 7897183989169

pokud někdo potřebuje nebo chce kupovat věci dráž než musí, tak by se měl nechat vyšetřit

+1/0
23.3.2018 15:29
Foto

J76i65ř40í 33J15a42h87o98d46a 9666688696692

Akce jsou super a slyší na ně všude. Nakupujeme tak 2x do měsíce a vesměs to samé, podle seznamu a když je něco ze seznamu v akci, tak je to docela parádní bonus. Jsem ochotný toho nakoupit i víc, na delší dobu, pokud se jedná třeba o dlouhotrvající drogerii, alkohol, nebo kočičí žrádlo. Škoda, že se tahle nedají nakupovat i potraviny.

0/0
22.3.2018 12:23
Foto

A59n18d68r52e29a 38Š37r42e82t70r44o72v97á 7271365730538

No ja nevim, ja nakupuji porad to same, kdyz je to zrovna v akci, je to samozrejme prijemny bonus. Ale ze bych ridila nakup podle momentalnich slev, to tedy ne.

+2/0
22.3.2018 12:16
Foto

M58a63r15t38i25n 49F35a37l84t74ý85n 9801296524518

Když vám to někdo zaplatí... to se to utrácí, že?

Pokud v tom "jedete" sama - víte, že do důchodu byste jako příslušnice mladé generace měla mít našetřený aspoň million, abyste vyžila? Z důchodu to nebude. ;-)

0/0
22.3.2018 16:19

P80a44v22l18í92n87a 29N57o90v46o33t46n12á 6959711591263

Největší akce dnes v Kauflandu, klekly jim všechny pokladny, nákupní košíky museli lidé nechat opuštěné v uličkách a oželet i mince do nich vložené.

+3/0
22.3.2018 10:41

M64i72c68h50a42e95l16a 58S15t47a89r22á 8860174551843

Honem, honem pro mléko, ušetříme 9 Kč a 150 projedeme.

0/−12
22.3.2018 10:51

J68a86k27u97b 83J31e71m24e51l95k45a 7369294768456

Tak když vám to tak vyhovuje proč ne ;)

+2/0
22.3.2018 11:08

J47a50n 48P78a33v79e91l63k78a 3487491524551

Do Kauflandu (alespoň toho našeho) by měli vodit studenty obchodních škol.

Fronty na kasách, vystresovaný personál pseudoslevy, nekvalitní zelenina, nový úsek masa, který někdo zapomněl odvětrat, takže smrdí, zboží nelogicky rozházené, hrabací koše, kterými chtějí napodobit Lidl, ale nevšimli si, že důležité je zboží, ne koše, cenovky často neodpovídají zboží, hluk, do toho z rozhlasu reklama a na svátky koledy. Sezónní zboží mají zásadně mimo sezónu - před vánoci nejsou věci na salát, na Velikonoce plné regály hnědých vajec, po velikonocích plný regál bílých, až do půlky grilovací sezóny není uhlí...

A k tomu vytapetováno jásavými nápisy z lásky k Česku a užijte si příjemný nákup.

+2/0
22.3.2018 10:58

J33a51n41a 41S85t55e88h18l64í13k41o94v84á 6508511585748

Kaufland a Lidl nejhorší, i kdyby tam měli všechno nejlevnější tak tam nejdu.

0/−2
22.3.2018 12:18

M44a43r62t50i54n 85K67a40r19á46s28e47k 9478743148388

Mne teda lidl prijde nejlepsi, stabilni ceny, akorat velikost, kratke fronty...

+3/0
22.3.2018 13:48

J17a44n12a 56S91t80e95h34l13í16k64o92v88á 6248251885328

já se tam necítím dobře, nic proti důchodcům, ale tady je jich vysoká koncentrace a motají se, pokud jsem pro něco extra šla tak to nebylo... prostě se mi tyto dva obchody nesedí :-)

0/−2
22.3.2018 13:50

J83a63n 97P10a96v58e17l97k78a 3457111124501

Ještě je třeba říct, co se myslí pod tou akcí. Jestli to někdo pojme tak, že prostě na každou druhou položku v regále pověsí cedulku "akce" a jen 2 položky zlevní opravdu a dá do čela regálu, pak se nedivím, že v "akci" prodá polovinu zboží.

0/0
22.3.2018 10:41

M34a92r94t76i46n 13K76a54r45á36s97e60k 9928613158718

No vzdyt ale mame v CR retezec, ktery dela akce v radove mensi mire jak do poctu akci tak do jejich vyse. Zaroven je tento retezec v CR s prehledem nejuspesnejsi, takze bych s tvrzeni ze "bez akci to v CR nejde" byl docela opatrny...

+3/0
22.3.2018 10:24

K15r15y40š63t54o57f 59L87a49n83í60k 1479570915835

a na druhou stranu takovy coop to s akcemi take neprehani a je spise mene uspesny. akcni prodej asi meritkem uspesnosti nebude.

0/0
22.3.2018 10:27

Z46d27e15n37ě28k 90M85á73č89a94l36a 1173265949320

My slevy vůbec neřešíme a nesledujeme. Kupujeme co je třeba a když je to zrovna v akci pak jen dobře.

+2/−2
22.3.2018 9:54

P51e23t79r 98K27n51ě48b96o78r29t 3871640

A pak se tady bavte o kvalitě...:-/ Cena rozhoduje!

+1/−7
22.3.2018 9:42

R23o90m54a27n 65S94t51o47n22e44k 1699313349871

u mě rozhoduje kvalita

+2/0
22.3.2018 9:51

E10d13u44a62r71d 85D97r54á56b53e30k 7627683419339

to jste si vycucal z prstu ne? jako to si rovnou může odvodit, že když je kvalitní výrobek v akci, tak vy ho prostě nekoupíte, protože kvalitu chcete za odpovídající cenu ;-D Pán bude chitrý.

+4/0
22.3.2018 10:11

K46r15y19š75t52o88f 94L70a17n71í93k 1359500155855

takze Plzen za 28 v utery je kvalitnejsi nez za 18 ve stredu?

+6/0
22.3.2018 10:30

J27a37n 61P14a16v78e75l53k40a 3867611774381

Jindřichohradecký rum sám výrobce prodává v maloobchodě za 87. V Kauflandu mají cenu až 140, ve "slevě" za 100. Kdyby drželi stálou cenu 105, pořád mají marži přes 20%, lidi přestanou prohledávat letáky a půjdou najisto. A odpadnou čtvrteční "slevomatové" strkanice.

+5/0
22.3.2018 9:34

F82a40n 66K50u94c92e90r81a 4108880105509

Jindřichohradecký rum je dobrý možná tak do cukroví.:-/

+1/0
22.3.2018 9:43

J93a92n 67P20a81v89e36l46k84a 3597941224631

Jako každý jiný.

+3/0
22.3.2018 9:51

J54a16n18a 52S15t69e73h22l50í39k29o20v25á 6968671735288

no počkat, ,já bych třeba Diplomatico do cukroví nelila ;-)

+2/0
22.3.2018 12:21

M75a42r68t22i34n 78Z85e52l89e92n67y 2207270109509

Jaký systém jsme si vytvořili, takový máme. Pamatuji na začátky superhyper, každý řval jak je to tam levný a výhodný, nebudu kupovat u českých obchodníků, jsou to zloději. Dnešní stav je takový, že máme 10 % zboží za akční (normální cenu) a zbytek 90 % máme předražený o x desítek %. Tento model obchodu museli převzít i ostatní prodejci.

0/0
22.3.2018 9:33
Foto

P40r13e19m43y94s69l 45K44y93s41e50l87a97k 5465693494959

Proboha kdy přestanou tyto nesmyslné články o škodlivosti a nevýhodnosti akcí. Co to je za nesmysly? Každý výrobce i přes tzv. akční cenu na zboží stále velmi dobře vydělá. vzhledem k téměř mizivé konkurenci na českém trhu jsou ceny veškerého zboží silně nadhodnoceny, jelikož se marže pohybují v řádech mnoha desítek až stovek procent ceny, což je na zdravém trhu nemyslitelné (mrkněte na USA či Kanadu, kde marže přes 20 % znamená obchodní smrt prodejce). Suma sumárum sleva 30 % ze zboží prachmálo obchodníkovi uškodí. Navíc slevy jsou produktem samotných obchodníků, jelikož: 1) pozvou lidi do obchodu, kteří si tam koupí i neakční zboží, aby nemusel štrádovat z obchodu do obchodu, 2) z psychologického hlediska nutí lidi nakupovat více, když je to tak levné, tedy prodejce prodá více zboží (a pokud jej i více nakoupí, nakoupí jej levněji), 3) prodejce neprodělá tomu věřte, 4) v akcích je většinou zboží, které je potřeba urychleně vyprodat (vyprší spotřební lhůta atd.) nebo zboží, které nestojí za to, či nešikovností obchodníka jej bylo nakoupeno příliš mnoho a vytláčí jej z regálu novější model. a nakonec viz bod 3) nebojte obchodník neprodělá, pokud není úplně blbý o čemž pochybuji.

+2/−1
22.3.2018 9:27

K27a73m43i97l 54S88e35d39l75á83č91e45k 1936359966491

Evidentně do toho vidíte. Obzvlášť je to poznat na tvrzení, že mají obchodníci marže mnoho desítek až stovek procent, což je matematicky NEMOŽNÉ (100% marže by byla, pokud by obchodník nakupoval zboží zdarma). Nemluvě o nesmyslech, typu mizivá konkurence nebo Vaše překvapivě přesné informace o tom, jaké mají v Kanadě marže.

+1/−3
22.3.2018 9:43

E36v52ž14e78n 66K33v87a72s32n34i26č63k42a 2511585574513

Stačí, aby nakupil za 1 Kč a prodal za 2 Kč, už má 100% marži, ne 1% jak vy si myslíte.

+1/−2
22.3.2018 10:01

J79i22ř80í 39J11i43n85d45r98a 6965259566188

tohle je obchodní přirážka, hodně lidí si ji plete s marží

+1/0
22.3.2018 10:07

E63d65u65a95r61d 51D43r51á56b90e31k 7397293869659

má 50% marži (polovina prodejní ceny je nákupní cena, ergo 50%)... když prodá za 4 Kč, bude mít marži 75%.... když koupí za 0, bude mít 100% marži jak správně říkal Kamil Sedláček

+1/0
22.3.2018 10:16

E47d66u52a59r74d 80D61r82á48b90e83k 7717913969369

No vlastně může mít vic než 100% marži, pokud mu dodavatel zaplatí za to, že mu zboží prodá ;-D ale to se tak často nestává :-)

0/0
22.3.2018 10:16

Najdete na iDNES.cz