Středa 23. června 2021, svátek má Zdeňka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 23. června 2021 Zdeňka

Čtenáři cestují: Mallorca na pohodu se dá objevovat i s třiceti eury na den

Někteří cestovatelé preferují samotu a opuštěnou přírodu, jiní si vychutnávají polehávání na pláži, další se hrnou za dobrodružstvím nebo se seznamují s místními obyvateli a jejich odlišnými zvyky. Čtenář iDNES.cz Martin Jiřinec vyrazil za pár peněz na Mallorcu mimo sezonu.

Komu by zrovna tady chyběli turisté? | foto: Archiv soutěže

Mallorca v prosinci je parádní. Turisté tu jsou, ale v rozumném množství. Anglicky se hovoří všude a cestovat veřejnou dopravou není žádný problém. I když auto se dá v tuto dobu půjčit za srandu, za 10 eur (260 Kč) na čtyři dny, tuto verzi nedoporučuji. Všude po Palmě jsou placená stání, takže auto si půjčte jen v případě, že byste bydleli jinde než v hlavním městě. Na druhou stranu díky mimosezoně jsou jiná města „mrtvá“. Cestu jsem si zaznamenal formou deníku:

Úterý, 4. prosince: Sehnal jsem zpáteční letenku na Mallorcu za čtyři eura (110 Kč). Z Berlína. Frčím sám, s malým batůžkem. Na letiště Berlín Tegel jsem se sice dostal, ale... v autobuse z Prahy jsem si ve spánku poslintal mikinu.

Po vystoupení kdesi na autobusáku ve městě, kde nejsou kopce, podzemka jezdí nad zemí a všichni hovoří řečí jiného kmene, jsem měl pocit, že jsem na Jamajce. Všude samý černoch a odér z prapodivných „cigaret“.

Zavzpomínal jsem, jak je to v Berlíně s dopravou (díky za podporu a rady při předchozích návštěvách u našich přátel). Letiště klasická nuda a již druhé německé hnusné kafe (zase na druhou stranu jsem netroškařil a dal si large, tak si ten kbelík vychutnám delší dobu).

Středa, 5. prosince: Kupodivu letenka zafungovala a jsem tu od včerejšího odpoledne. Zajímavé bylo, že ani letenka za ty peníze nezabezpečila naplnění letadla, které bylo obsazené tak ze třetiny. Paráda - celá trojsedačka pro mě. Letěl jsem sice nějakým uhlákem, ale letěl.

Ve středu se nic zvláštního už nestalo, coural jsem se celý večer starým městem a rozvíjel své esperanto ... „Una cerveza seniorita, por favor.“ Protože španělsky neumím nic jiného, měl jsem k večeři pivo a vylosovanou položku z jídelního lístku, což naštěstí byly nudle s něčím.

Hostel Fleming je fajn, jsem tu jako Rockefeller. Mám pořád šestilůžák jen pro sebe a k tomu střešní terasu. Dnes jsem nachodil velmi úspěšné kilometry. Vyšel na hrad Castell de Bellver s krásnými výhledy na město, které se nekonaly, protože byla mlha. Šel jsem si spravit chuť do vojenské pevnosti Castell de Sant Carles, která se nekonala, protože jsem přišel po zavíračce... Doufám, že čtvrtek bude vypadat lépe. Ladím zítřejší formu vínkem na terase.

Mallorca

Čtvrtek, 6. prosince: Od včera mám nové spolubydlící, jsou to dvě Němky. Národnost je tak jediné, co jsem z nich dostal. Dnes jsem vyrazil za hranice města autobusem. Kdo by ovšem tušil, že autobusy budou ve čtvrtek jezdit podle nedělního jízdního řádu? Aha, státní svátek...

Napište svůj cestopis

Dorazil jsem do městečka Valldemossa, kde má domek i Michael Douglas. Když je městečko dobré pro Michaela, bude dobré i pro mě. A dobré fakt bylo! Minimum lidí, krásné uličky. Jelikož je to městečko menší, než nákupní centrum na Chodově, měl jsem ho za dvě hodiny prochozené komplet. Včetně vyhlídky, která se nekonala, protože ve věži nebyly schody.

Přesun do Port de Soller byl adrenalinová cesta. Bohužel jsem neměl čas vyskočit ve městě Deià - vypadalo drsně a krásně. Zbytek odpoledne jsem si užil u vody, dal si nějaké cervezy a pak přesun zpět do Palmy.

Neodolal jsem a dal si smažené churros. Při pokusu naplánovat další den jsem se rozhodl, že pouze osud povede mé kroky a na nádraží nasednu na první autobus, který se namane, a pojedu na konečnou. Držte mi palce.

Poslední den jsem jednoduše přišel na zastávku, nasedl na první autobus a...

Pátek 7. prosince: Zazvonil zvonec a Mallorcy je konec. Na dnešek jsem neměl žádný plán a po vzoru mého oblíbeného románového hrdiny Jacka Reachera jsem prostě přišel na zastávku, nasedl na první autobus a koupil si lístek na konečnou.

V Rusku bych to nezkoušel, tady mě osud zahnal do městečka Portocolom na východním pobřeží. Krajina byla oproti kopcovitému západnímu pobřeží docela nuda, městečko až strašidelně liduprázdné, holt není sezona. Tak jsem se lehce prošel po okolí, strávil mnoho času u výhledu na maják (mám pro ně slabost, musel jsem být v minulém životě strážce majáku), a prošmejdil město, kde bylo téměř vše zavřené.

Cíl tohoto výletu - pít kávu a u toho číst knihu na pláži.

Naštěstí nebyl zavřený podnik u Mariny, kde jsem si splnil cíl tohoto výletu - pít kávu, cervezu a u toho číst knihu na pláži. Věci k vám přijdou samy, stačí si je jen přát. A přát si je dostatečně konkrétně a dostatečně silně.

Po návratu do Palmy mě přepadla chuť zajít i na místní pláž. Dorazil jsem tam patnáct minut před západem slunce, který byl až kýčovitě krásný.

Lowcost výlet na Mallorcu

• Celkové náklady = 205,75,- eur, plus doprava do Berlína a zpět (2 x 390) = 6 100,- Kč.
  • Největší částka byla bydlení (85 eur - 2 200 Kč) a finální oběd v Berlíně za 20 eur (520 Kč). Poté doprava Praha - Berlín = 390Kč/ jedna cesta.
  • Náklady jsem měl tedy v průměru cca 30 eur (780 Kč) na den.
Autoři:

Elektrokolo

Podívejte se, jak vybrat elektrokolo, prohlédněte si testy elektrokol od renomovaných autorů a nabízíme i rady a na údržbu.

Testy elektrokol: Horská kola s pevným rámemCeloodpružená horská kolaKrosová, městská a silniční

Praha na dlani. Podívejte se na ni z ptačí perspektivy

VELKÝ TEST ELEKTROKOL 2021: Elektrokol je málo. V terénu se sešla pestrá směs

Exkluzivně Redakce iDNES.cz spolu s časopisem Elektrokola a prodejcem ekolo.cz čtvrtým rokem testovala nejnovější modely...

Češi do Chorvatska nepotřebují potvrzení. Stačí občanka nebo pas, řekl Kulhánek

Cesty do Chorvatska jsou od páteční půlnoci pro Čechy už bez omezení. Česko je společně se Slovenskem mezi zelenými...

VELKÝ TEST ELEKTROKOL 2021: Horská kola s pevným rámem

Premium Elektrokolo s pevným rámem je mezi Čechy prodejní hit. A není divu, je to univerzál vhodný jak do terénu, kde pomohou...

To nejlepší z hor Česka: bez těchto míst nikdy nepoznáte Krušné hory

Seriál Krušné hory už dávno nejsou synonymem pro totálně zničenou přírodu. Kdysi uschlé smrky se vzpamatovaly z kalamity...

KVÍZ: Znáte jižní pohraničí Česka? Otestujte své znalosti zeměpisu

Dálková cesta Via Czechia – Jižní stezka představuje po Severní stezce druhou nejdelší dálkovou trasu v naší zemi....

Kdo staví dům, musí si připlatit. Kvůli prudkému nárůstu cen nestačí hypotéky

Premium Martin Hájek buduje v lokalitě Loukovec v Příhrazských skalách v Českém ráji dům, do kterého se nejspíš s rodinou nikdy...

Ralsko 30 let poté. „Český Černobyl“ je skanzenem sovětské okupace

Premium Zem je tu děravá jako ementál, naládovaná střelivem a nasáklá ropnými látkami. Co krok, to azbukou vyrytý nápis. Tu na...

Sledujeme začátek rituální sebevraždy lidstva, říká Čech s IQ 206

Premium Je jedním z nejchytřejších Čechů, ale jako robot nepůsobí. Při osobním setkání je Karel Kostka, vzděláním učitel,...

• Další z rubriky

Čtenáři cestují: Čtyři země za čtrnáct dnů. Naším favoritem se stala Kanada

Čtenáři cestují: Až do nebes. Dovolená v okolí nejvyšší hory Rakouska

Čtenáři cestují: výlet na Machu Picchu je unikátní a opravdu intenzivní

Čtenáři cestují: Spacák a samota. Užil jsem si pěší trek v Dolomitech

Primark v Praze otevřel: fronta až od koně, hasiči lidi ve vedru kropili

S ročním zpožděním způsobeným koronavirovými restrikcemi se na Václavském náměstí otevřela pobočka irského řetězce s...

Nabídka lokálních potravin za hranicemi vyrazí dech, v Česku rozhoduje cena

Je všední letní den v bavorském příhraničí na německé straně Šumavy. Česká rodina si právě nakoupila v supermarketové...

Dojemné parte Šafránkové. Nikde mě nehledejte, jsem všude, také tedy ve vás

Pozůstalí po herečce Libuši Šafránkové ve čtvrtek zveřejnili netradiční smuteční oznámení. Dominuje mu černobílá...

Václav Kopta se pochlubil dcerami. Obě jsou pescetariánky

Václav Kopta se coby pyšný tatínek pochlubil dcerami Františkou a Janou. Společně dorazili do primácké Show Jana...

Kdo vám dovolil fotit? A my, že jsme tady doma. Takhle odcházeli Sověti

Před třiceti lety odešli z bývalé ČSFR poslední sovětští vojáci. Jejich odchod zachytila ale jen hrstka dokumentaristů....