Společná výtopna saských a rakouských resp. československých drah ve stanici Moldava. Ze strany od kolejí vypadá celkem zachovale, zdání ale klame. GPS: 50.7160892N, 13.6955964E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Společná výtopna saských a rakouských (československých) drah ve stanici Moldava, vlevo od budovy je vidět základ točny. GPS: 50.7161231N, 13.6955456E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Čtrnáctimetrovou točnu využívaly jak německé, tak rakouské resp. československé lokomotivy. GPS: 50.7163056N, 13.6955869E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jedna z posledních dochovaných kolejnic paprsků točny stanice Moldava GPS: 50.7163056N, 13.6955869E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Čtrnáctimetrovou točnu využívaly jak německé, tak rakouské resp. československé lokomotivy. GPS: 50.7163056N, 13.6955869E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Akcie Pražsko-duchcovské dráhy z roku 1883, tedy z doby výstavby tratě na Moldavu.
Autor: SecurityPrinting.org
Některé kolejnice ve stanici Moldava ještě pamatují provoz do Německa. Tuto vyrobili v Kladně v roce 1910.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nádraží v Moldavě na dobovém snímku z konce 19. století
Autor: Fotohistorie.cz
Přechodová stanice Moldava v roce 1905. GPS: 50.7177364N, 13.6914308E
Nádražní budova stanice Moldava je v žalostném stavu. GPS: 50°43'3.649"N, 13°41'28.051"E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Některé kolejnice ve stanici Moldava ještě pamatují provoz do Německa. Tuto výhybku vyrobili v Kladně v roce 1942.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Moldava v Krušných horách GPS: 50.7176311N, 13.6913103E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Moldava na snímku z roku 1901. GPS: 50.7186567N, 13.6896714
Freiberské zhlaví stanice Moldava GPS: 50°43'9.267"N, 13°41'18.926"E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nádražní budova stanice Moldava v Krušných horách je v žalostném stavu. Chystaná rekonstrukce je nejistá, dojednaná dotace 70 milionů korun se tak zřejmě bude muset vrátit. GPS: 50°43'3.224"N, 13°41'29.291"E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Lokomotivy řady 524 jezdily na Moldavu až do konce parního provozu.
Autor: Fotohistorie.cz
Torzo drážní vodárny pro napájení parních lokomotiv ve stanici Moldava GPS: 50°43'7.421"N, 13°41'24.975"E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Přechodová stanice Moldava na snímku z roku 1912. Skladiště v popředí patřilo Sasku, skladiště za nádražní budovou Pražsko-duchchovské dráze, vodárna a výtopna sloužily oběma železničním správám. GPS: 50.7186669N, 13.6898161E
Přechodová stanice Moldava na zimním snímku z roku 1927. GPS: 50.7186669N, 13.6898161E
Přechodová stanice Moldava na snímku z roku 1912. Skladiště v popředí patřilo Sasku, skladiště za nádražní budovou Pražsko-duchchovské dráze, vodárna a výtopna sloužily oběma železničním správám. GPS: 50.7186669N, 13.6898161E
Vjezd do stanice Moldava od Freibergu GPS: 50°43'10.368"N, 13°41'17.226"E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Poslední kilometrovník Pražsko-duchcovské dráhy na Moldavě. Kilometr nula byl v Praze.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zbytek drátovodu na freiberském zhlaví stanice Moldava
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hraniční most už stojí na německém území. GPS: 50°43'10.481"N, 13°41'16.908"E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hraniční most. GPS: 50°43'10.398"N, 13°41'16.995"E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zajímavá architektura hraničního mostu. Kameny jsou stále zakouřené od dýmu parních lokomotiv. GPS: 50°43'10.453"N, 13°41'16.883"E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Plánek německé části tratě mezi Holzhau a Moldavou
Autor: archiv Krušnohorských novin
Hraniční most za stanicí Moldava a trať, která je už na německém území. Snímek byl pořízen v roce 1908. GPS: 50.7197944N, 13.6877028E
Zářez za hraničním mostem ve směru na Holzhau GPS: 50°43'11.114"N, 13°41'15.836"E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Označení německého pražce za stanicí Moldava. Číslo na hřebu značí, že pražec byl vyroben v roce 1938.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Německý kilometrovník. Hodnota 63 značí vzdálenost v kilometrech od začátku dráhy ve stanici Nossen.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
V těchto místech odbočovala z tratě krátká vlečka do uhelných skladů v katastru osady Neurehefeld. Údajně byla z české strany pojížděna ještě v padesátých letech, i když koleje dál byly vytrhány. GPS: 50°43'13.859"N, 13°41'11.452"E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Těleso dráhy mezi Moldavou a stanicí Hermsdorf-Rehefeld slouží jako lesní cesta, v zimě je na něm lyžařská stopa. GPS: 50°43'53.174"N, 13°40'6.883"E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kamenný mostek mezi Moldavou a stanicí Hermsdorf-Rehefeld GPS: 50°43'53.834"N, 13°40'5.724"E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zbytek původního zábradlí z kamenného mostku mezi Moldavou a stanicí Hermsdorf-Rehefeld jsme našli pohozený v lese.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Další zbytek původního zábradlí z kamenného mostku mezi Moldavou a stanicí Hermsdorf-Rehefeld. Opět byl volně pohozený v lese.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Trať je na německém území lemovaná těmito měřícími body ze starých kolejnic. Určovaly niveletu trati.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Těleso dráhy mezi Moldavou a stanicí Hermsdorf-Rehefeld slouží jako lesní cesta, v zimě je na něm lyžařská stopa. GPS: 50.7320689N, 13.6671944E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Hermsdorf-Rehefeld a lovecký zámeček saské královské rodiny na pohlednici z roku 1906. GPS: 50.7321950N, 13.6623556E
Stanice Hermsdorf-Rehefeld na dobové pohlednici GPS: 50.7321672N, 13.6624094E
Autor: ceskedrahy.de
Nádražní budova sanice Hermsdorf-Rehefeld. Přístavba za dvojkolím z parní lokomotivy je čekárna saské královské rodiny. GPS: 50.7321961N, 13.6625086E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Hermsdorf-Rehefeld dnes slouží jako hotel. GPS: 50.7321961N, 13.6625086E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jeden z překladových propustků pod tělesem dráhy za stanicí Hermsdorf-Rehefeld ve směru na Holzhau
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jeden z překladových propustků pod tratí
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Traťové těleso ve směru na Holzhau GPS: 50.7314050N, 13.6558808E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Propustek pod tratí GPS: 50.7309025N, 13.6519892E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Mostek mezi stanicí Hermsdorf-Rehefeld a zastávkou Teichhaus GPS: 50.7307836N, 13.6514581E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Za stanicí Hermsdorf-Rehefeld vede trať po náspu a kopíruje státní hranici. GPS: 50.7234250N, 13.6272297E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kamenné opěry ocelového mostu, který odstřelili filmaři v roce 1973. GPS: 50.7234894N, 13.6251883E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kamenný pilíř ocelového mostu před zastávkou Teichhaus. Dvířka vedou do detonačních komor, kam by se v případě válečného konfliktu nainstalovaly výbušniny a most by se vyhodil do povětří. Paradoxně ho v roce 1973 odstřelili filmaři. GPS: 50.7234828N, 13.6251561E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kamenný pilíř ocelového mostu před zastávkou Teichhaus. Dvířka vedou do detonačních komor, kam by se v případě válečného konfliktu nainstalovaly výbušniny a most by se vyhodil do povětří. Paradoxně ho v roce 1973 odstřelili filmaři.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Při pátrání po zbytcích Freiberské dráhy dávejte pozor kam šlapete.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zábradlí na mostku přes Freiberger Mulde sice pamatuje železniční provoz, ale parní už ne. GPS: 50.7235983N, 13.6217578E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Mostek přes Freiberger Mulde je vůči tělesu dráhy vyosený. GPS: 50.7235983N, 13.6217578E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Úsek Freiberské dráhy v místě budoucí zastávky Teichhaus, domy na obzoru patří k české Dolní Moldavě. Snímek pochází z roku 1935. GPS: 50.7239039N, 13.6198053E
Zastávka Teichhaus byla postavena až v roce 1963, když východní Němci propadli kouzlu Krušných hor. GPS: 50.7238325N, 13.6201592E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Původní strážní domek u zastávky Teichhaus GPS: 50.7241772N, 13.6194003E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Koleje začínají několik set metrů před stanicí Holzhau. GPS: 50.7346714N, 13.5972236E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Koleje od Holzhau na Moldavu končí masivní kolejovou zarážkou. GPS: 50.7347003N, 13.5968589E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Pokračování Freiberské dráhy z Holzhau na Moldavu. Za obloukem trať končí. GPS: 50.7344997N, 13.5942197E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nádraží v Holzhau na dobové pohlednici GPS: 50.7339822N, 13.5915400E
Autor: ceskedrahy.de
Stanice Holzhau GPS: 50.7341772N, 13.5922456E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Němečtí železničáři s obnovením tratě na Moldavu zřejmě stále počítají. GPS: 50.7339769N, 13.5915642E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nádražní budova stanice Holzhau je opuštěná a nevyužívaná. GPS: 50.7339769N, 13.5915642E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Nádražní budova stanice Holzhau je opuštěná a nevyužívaná, ale vlaky tam ve všední den jezdí v hodinovém taktu, o víkendu ve dvouhodinovém. GPS: 50.7339769N, 13.5915642E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Mapa saských železnic z roku 1902 s vyznačenou Freiberskou dráhou
Autor: archiv Krušnohorských novin
Jízdní řád Saských drah trati Nossen–Bienenmühle–Moldava z roku 1899
Autor: Timetable World
Jízdní řád trati Praha–Most–Moldava z roku 1900
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád Říšských drah pro trať Nossen–Bienenmühle–Moldava z roku 1933
Autor: Timetable World
Jízdní řád Říšských drah pro trať Nossen–Bienenmühle–Moldava z roku 1939
Autor: Timetable World
Jízdní řád trati Obrnice–Most–Moldava z roku 1937
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád DR pro trať Freiberg – Holzhau – Hemrsdorf-Rehefeld z roku 1960. Zastávka Teichhaus v té době ještě neexistuje.
Autor: Timetable World
Mapa zaniklé části Freiberské dráhy mezi Holzhau a Moldavou
Autor: mapy.opevneni.cz