Původní budova stanice Kájov na dobové pohlednici, GPS: 48.8130189N, 14.2655436E
Lokomotiva 749.018 sune dva vagony se dřevem z Kájova do stanice Úvrať (2009). GPS: 48.8131361N, 14.2677908E
Autor: Karel Breiter
Vlečka do Větřní prudce stoupá už ze stanice Kájov. GPS: 48.8131903N, 14.2680083E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Lokomotivy 751.177 a 751.096 posunují na začátku vlečky z Kájova do Větřní. GPS: 48.8134394N, 14.2685611E
Autor: Tmáš Kašpařík
Vlečka do Větřní prudce stoupá už ze stanice Kájov. GPS: 48.8131903N, 14.2680083E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Lokomotiva 751.133 před stanicí Úvrať, podle předpisů lokomotiva do kopce sune. GPS: 48.8047203N, 14.2811353E
Autor: Jiří Konečný
Trať před stanicí Úvrať. GPS: 48.8028581N, 14.2808722E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Trať před stanicí Úvrať. GPS: 48.8028581N, 14.2808722E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Přehledná mapa vlečky přiložená k projektu z roku 1894
Autor: Národní archiv ČR, fond Generální inspekce rakouských drah
Souběh kolejí od Kájova (vpravo) a od Větřní (vlevo) před stanicí Úvrať. GPS: 48.8027814N, 14.2847239E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Sunutý vlečkový vlak s lokomotivou 749.019 vjíždí do stanice Úvrať (2009). GPS: 48.8036625N, 14.2847372E
Autor: Karel Breiter
Po vjezdu na správnou kolej je vlak připravený k odjezdu do Kájova. Vyfoceno v říjnu 2009. GPS: 48.8036625N, 14.2847372E
Autor: Karel Breiter
Souběh kolejí od Kájova (vlevo) a od Větřní (vpravo) před stanicí Úvrať. GPS: 48.8027814N, 14.2847239E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kilometrovník s hodnotou 2,3
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Úvrať s pěti kolejemi a budovou ústředního stavědla. GPS: 48.8049119N, 14.2833667E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Úvrať v srpnu 2010. GPS: 48.8044731N, 14.2840214E
Autor: Jan Hlaváček
Cedule na stanici Úvrať v srpnu 2010. Dnes už na svém místě nevisí. GPS: 48.8047044N, 14.2839139E
Autor: Jan Hlaváček
Řídící deska na stavědle stanice Úvrať v roce 2009. GPS: 48.8046589N, 14.2839914E
Autor: Karel Breiter
Ústřední stavědlo stanice Úvrať v listopadu 2012. GPS: 48.8046708N, 14.2840214E
Autor: František Kydlíček
Plán vlečky z Kájova (Gojau) do Pečkovského mlýna (Pötschmühle)
Autor: Národní archiv ČR, fond Generální inspekce rakouských drah
Kolejiště stanice Úvrať GPS: 48.8041797N, 14.2843269E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Po rekonstrukci v 60. letech 20. století získala stanice Úvrať pět kolejí a byla o několik set metrů prodloužena. GPS: 48.8047839N, 14.2835544E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Budova ústředního stavědla stanice Úvrať. GPS: 48.8047008N, 14.2839406E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Úvrať v srpnu 2010. GPS: 48.8062747N, 14.2814142E
Autor: Jan Hlaváček
Vlečka byla sice na přelomu let 2021 a 2022 prosekána, příroda si ji však už bere zpátky. GPS: 48.8068594N, 14.2805717E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kilometrovník s hodnotou 1,9
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stanice Úvrať s pěti kolejemi a budovou ústředního stavědla. GPS: 48.8049119N, 14.2833667E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
V 60. letech 20. století byla stanice Úvrať vybavena elektromechanickým zabezpečovacím zařízením se světelnými návěstidly. GPS: 48.8050542N, 14.2831306E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kolej od Větřní před stanicí Úvrať. GPS: 48.8024358N, 14.2846756E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stoupání z Větřní ke stanici Úvrať. GPS: 48.7988883N, 14.2844611E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Klesání od stanice Úvrať do Větřní. GPS: 48.7984325N, 14.2841178E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Před bránou do papírny má trať sklon 45 promile. GPS: 48.7833294N, 14.2966544E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Před bránou do papírny stojí kilometrovník s hodnotou 5.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Papírna Větřní v roce 1898
Autor: fotohistorie.cz
Papírna Větřní v prvních letech po vybudování vlečky
Autor: SOKA Český Krumlov
Papírna Větřní v roce 1922
Autor: fotohistorie.cz
Brána do papíren. GPS: 48.7828328N, 14.2973517E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Brána do papíren. GPS: 48.7828328N, 14.2973517E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Lokomotivy firmy Spiro a synové na dvoře papírny. Lokomotiva číslo 1 je normálněrozchodná, stroje číslo 2 a 3 jsou úzkorozchodné. GPS: 48.7764533N, 14.3009567E
Autor: archiv JIP
Přehlídka firemních lokomotiv. Vlevo původní normálněrozchodná číslo 1, vpravo její mladší sourozenec číslo 4. Stroje číslo 2 a 3 jsou úzkorozchodné. GPS: 448.7774908N, 14.2998756E
Autor: archiv JIP
Někdejší předávácí kolejiště za branou do podniku. GPS: 48.7813128N, 14.2980919E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
V 60. letech 20. století byla vnitropodniková železniční doprava přebudována na dieselový pohon. Do šrotu tak šla i úzkorozchodná lokomotiva číslo 3.
Autor: archiv JIP
Srážka nákladních vagonů v papírně Větřní v roce 1927
Srážka nákladních vagonů v papírně Větřní v roce 1927
V roce 2009 zavítal do Větřní motorák M262.0209. GPS: 48.7796628N, 14.2984378E
Autor: Martin Hájek
V roce 2009 zavítal do Větřní motorák M262.0209. GPS: 48.7796628N, 14.2984378E
Autor: Martin Hájek
Kolejiště uvnitř závodu s druhou odstavenou Rosničkou. GPS: 48.7771550N, 14.3002525E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Na speciálním plošinovém voze dorazil v roce 1932 do papíren z přístavu v pražských Holešovicích obří sušicí válec. Uvnitř podniku vagon dopravovala elektrická lokomotiva Škoda.
Autor: archiv JIP
Vzácný snímek lokomotivy T200.102 v areálu papírny v roce 1937
Autor: archiv JIP
Při odklízení sněhu z kolejí byly nasazeny i síly z kanceláří. V pozadí je původní remíza elektrických lokomotiv. GPS: 48.7765414N, 14.3008383E
Autor: archiv JIP
Kolejiště uvnitř závodu s původní remízou elektrických lokomotiv. GPS: 48.7763428N, 14.3009458E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Obsluha vlečky pózuje v areálu papíren spolu s úředníky před lokomotivou číslo 1. GPS: 48.7773539N, 14.3001547E
Autor: archiv JIP
Lokomotiva číslo 6 (Škoda 16E1) byla vyrobena v roce 1954.
Autor: archiv JIP
Jedna z lokomotiv Škoda 16E1 byla ve Větřní po demontáži troleje rekonstruována na dieselový pohon. V pozadí dvě lokomotivy řady T 211.0 v 60. letech 20. století
Autor: archiv JIP
V roce 1985 čekala spojnicová lokomotiva V60 z NDR v areálu papírny na sešrotování.
Autor: sbírka Josefa Prühera
Lokomotiva T211.005 přepravuje metrové dřevo. GPS: 48.7761525N, 14.3011844E
Autor: Karel Breiter
Lokomotiva 740.689 sloužila v 80. letech 20. století k dopravě nákladu mezi papírnami a stanicí Úvrať. GPS: 48.8047203N, 14.2811353E
Autor: Josef Prüher
Ani lokomotiva 740.417 už v podniku neslouží. GPS: 48.7706322N, 14.3046903E
Autor: Josef Prüher
Kolejiště v areálu papírny Větřní. GPS: 48.7720747N, 14.3043228E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Kolejiště v areálu papírny Větřní vede proti proudu Vltavy až před Zátoň. GPS: 48.7702150N, 14.3057283E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
V dubnu 2000 byly obě podnikové Rosničky ještě provozní. GPS: 48.7706703N, 14.3046903E
Autor: Jiří Konečný
Provoz v papírnách v listopadu 2012. GPS: 48.7705094N, 14.3048458E
Autor: František Kydlíček
Provoz v papírnách v listopadu 2012. GPS: 48.7705094N, 14.3048458E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ve výtopně ve Větřní stojí posunovací lokomotiva 711.005. GPS: 48.7708425N, 14.3045614E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Ve výtopně ve Větřní stojí také původní Rosnička (lokomotiva 710.591) a drezína MUV 69. GPS: 48.7708425N, 14.3045614E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vlečkový jízdní řád 2005/2006
Autor: sbírka Josefa Prühera
Zbytky úzkokolejné dráhy 760 mm uvnitř podniku. GPS: 48.7708425N, 14.3045614E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Výstraha před kolejemi úzkokolejné dráhy. GPS: 48.7708425N, 14.3045614E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Koleje úzkokolejné dráhy se proplétaly celou továrnou. GPS: 48.7790469N, 14.3000244E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Mapa vlečky z Kájova do Větřní
Autor: mapy.opevneni.cz