Výměna původního mostu na Pražské spojovací dráze za ten současný v roce 1901. Doprava byla tehdy přerušena na pouhé dva dny.
Autor: archiv MČ Praha 2
Pražské železniční nádraží Vyšehrad (uprostřed) na pohlednici ze začátku 30. let minulého století
Autor: Repro z knihy Album starých pohlednic
Pražské železniční nádraží Vyšehrad na pohlednici ze začátku 20. let minulého století
Autor: Repro z knihy Album starých pohlednic
Nádraží Vyšehrad v roce 1914. Vedle staniční budovy byl upravený parčík, který lemovaly okrasné stromy. GPS: 50.0678069N, 14.4194656E
Autor: Světozor, ročník 1914
Lokomotiva 498.014 v čele rychlíku R 65 do Plzně míjí neprovozované nádraží Praha-Vyšehrad, 14. 2. 1969. GPS: 50.0676819N, 14.4196078E
Autor: Ondřej Řepka
Nádražní budova Vyšehrad v Praze chátrá. (26. února 2020).
Autor: ČTK
Nádraží Vyšehrad se roky rozpadá, majitel o budovu nepečuje.
Autor: Jaroslav Němec
Chátrající pražské železniční nádraží Vyšehrad. Tato budova již byla zbourána.
Autor: David Votruba, iDNES.cz
Chátrající pražské železniční nádraží Vyšehrad
Autor: Martin Štěrba, MF DNES
Interiér ostrovní čekárny nádraží Praha-Vyšehrad, která byla v roce 2006 zbourána
Autor: David Votruba, iDNES.cz
Elektrická jednotka řady 475.1 míří z Berouna na pražské hlavní nádraží. Vlevo je vidět nádraží Praha-Vyšehrad. Cca rok 1990 GPS: 50.0662142N, 14.4222578E
Autor: Jaroslav Kocourek
Lokomotiva 498.108 v čele rychlíku R 61 projela Nuselským údolím a míří k nádraží Praha-Vyšehrad. Vyfoceno 5. 7. 1971. GPS: 50.0655461N, 14.4231967E
Autor: Jaroslav Kocourek
Lokomotiva řady 498.0 s vlakem z Plzně projíždí Nuselským údolím po Pražské spojovací dráze. GPS: 50.0646336N, 14.4282875E
Autor: Jaroslav Kocourek
Lokomotiva 498.105 v čele rychlíku R 451 do západoněmeckého Schirndingu projíždí Nuselským údolím pod právě rozestavěným Mostem Klementa Gottwalda. Vyfoceno 30. 8. 1971 GPS: 50.0646311N, 14.4280942E
Autor: Ondřej Řepka
Původní podoba zastávky Královské Vinohrady na dobové pohlednici z počátku 20. století. GPS: 50.0688208N, 14.4366236E
Autor: archiv MČ Praha 2
Původní podoba zastávky Královské Vinohrady ze začátku 20. století. GPS: 50.0688072N, 14.4365969E
Autor: Muzeum města Prahy
Původní podoba zastávky Královské Vinohrady na přelomu 19. a 20. století. GPS: 50.0688261N, 14.4365994E
Autor: Muzeum města Prahy
Státní prezident Emil Hácha (vpředu uprostřed) na zastávce Královské Vinohrady při prohlídce stavby vinohradského tunelu v Praze v říjnu 1940
Autor: ČTK
Budova nádraží Královské Vinohrady na snímku z roku 1947. GPS: 50.0685144N, 14.4364333E
Autor: ČTK
Lokomotiva 498.020 v čele rychlíku R 261 do západoněmeckého Schirndingu míjí neprovozovanou zastávku Královské Vinohrady. Vyfoceno 19. 1. 1969. GPS: 50.0685703N, 14.4365914E
Autor: Ondřej Řepka
Kolem roku 1900 ještě bylo hlavní nádraží bez krytých nástupišť.
Autor: archiv
Historická budova hlavního nádraží v Praze na dobové fotografii
Autor: Grandi Stazioni
Hlavní nádraží vystřídalo za dobu svého fungování několik jmen. Od otevření se jmenovalo Františka Josefa I., za Masaryka neslo jméno prezidenta Wilsona.
Autor: Grandi Stazioni
Hlavní nádraží v Praze
Autor: Ropid
Hrabovská spojka měla poměrně velký sklon. Na snímku odjíždí rychlík R 655 v čele s lokomotivou 350.011 z pražského hlavního nádraží směrem na východ. Vyfoceno 19. 8. 2005. GPS: 50.0868567N, 14.4398128E
Autor: Tomáš Palyza
Poválečný letecký snímek severního zhlaví pražského Hlavního nádraží. Je vidět původní výtopna TKPE, u měnírny Křenovka se nabíjejí tři akumulátorové lokomotivy. GPS: 50.0861644N, 14.4384564E
Autor: sbírka Romana Kučery
Původní přemostění Kalininovy (dnešní Seifertovy) ulice. Vyfoceno 9. 3. 1968. GPS: 50.0859919N, 14.4389633E
Autor: Ondřej Řepka
Původní mosty přes Seifertovu ulici v 90. letech 20. století. GPS: 50.0859600N, 14.4389464E
Autor: Zdeněk Kačena
Definitivní konec Hrabovské spojky. GPS: 50.0861372N, 14.4382919E
Autor: Tomáš Palyza
Hrabovská spojka nikdy nebyla reprezentativní příjezdovou kolejí na pražské hlavní nádraží, měla ale svoje kouzlo. GPS:50.0868514N, 14.4399872E
Autor: Tomáš Palyza
Definitivní konec Hrabovské spojky. GPS: 50.0867981N, 14.4397350E
Autor: Tomáš Palyza
Hrabovská spojka byla proslulá svým velkým sklonem. GPS: 50.0869478N, 14.4405772E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Letecký snímek z 21. 4. 1947, který dokumentuje tratě vedoucí k Masarykovu a Wilsonovu nádraží. Vidět je Negrelliho viadukt, hrabovská spojka i někdejší Turnovsko-kralupsko-pražská dráha. GPS: 50.0856322N, 14.4382758E
Autor: ČTK
Vlak v čele s lokomotivou 162.013 opouští pražské hlavní nádraží v posledni den pravidelneho provozu 10. 12. 2005. GPS: 50.0870733N, 14.4414408E
Autor: Tomáš Palyza
Slovenská Gorila 350.008 sjíždí z hlavního nádraží do Karlína, 19.6.2005. GPS: 50.0872164N, 14.4425594E
Autor: Tomáš Palyza
Těleso Hrabovské spojky mezi Dráhou Císaře Františka Josefa I. a Severní státní dráhou . GPS:50.0870494N, 14.4413014E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Most Malá Hrabovka na dobové pohlednici z počátku 20. století. GPS: 50.0872989N, 14.4432167E
Autor: Muzeum města Prahy
Před někdejším mostem Malá Hrabovka se stále dochovalo původní drážní zábradlí. GPS: 50.0871983N, 14.4426253E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Patka vjezdového návěstidla před mostem Malá Hrabovka. GPS: 50.0871983N, 14.4426253E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Slovenská Gorila 350.006 v čele EC 136 Slovenská Strela přejíždí nový most na Hrabovce, 19.6.2005 GPS: 50.0873436N, 14.4433186E
Autor: Tomáš Palyza
Poslední vlak táhla po Hrabovské spojce lokomotiva 498.022 Albatros. Vyfoceno 12. 12. 2005. GPS: 50.0872164N, 14.4425594E
Autor: Pavel Rovenský
Most Malá Hrabovka na dobové pohlednici . GPS: 50.0873006N, 14.4431067E
Autor: archiv MČ Praha 3
Pohled z přístupové cesty k Armádnímu muzeu na kolej Hrabovské spojky. GPS: 50.0878461N, 14.4448956E
Autor: archiv MČ Praha 3
Východoněmecká motorová jednotka řady VT 18.16 překonává Malou Hrabovku, most přes Husitskou ulici. Za chvíli zastaví na pražském hlavním nádraží. GPS: 50.0873222N, 14.4431575E
Autor: Josef Bosáček
Původní most přes Husitskou ulici v 90. letech 20. století . GPS: 50.0873436N, 14.4433186E
Autor: Zdeněk Kačena
Původní „rozkročený“ most přes Husitskou ulici v 90. letech 20. století. GPS: 50.0873436N, 14.4433186E
Autor: Zdeněk Kačena
Původní most přes Husitskou ulici v 90. letech 20. století . GPS: 50.0873436N, 14.4433186E
Autor: Zdeněk Kačena
Původní most přes Husitskou ulici v 90. letech 20. století . GPS: 50.0873436N, 14.4433186E
Autor: Zdeněk Kačena
Lokomotiva 350.001 najíždí na most Malá Hrabovka. Vyfoceno v říjnu 2005. GPS: 50.0872989N, 14.4430744E
Autor: Tomáš Palyza
Vlak EC 75 v čele s lokomotivou 350.015 přejíždí most Malá Hrabovka. 28. 8. 2005. GPS: 50.0872903N, 14.4430128E
Autor: Tomáš Palyza
Most Malá Hrabovka čeká na svoje snesení v roce 2009. GPS: 50.0873592N, 14.4433453E
Autor: Tomáš Palyza
Demolice železničního mostu Malá Hrabovka
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Demolice železničního mostu Malá Hrabovka
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Demolice železničního mostu Malá Hrabovka
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Demolice železničního mostu Malá Hrabovka
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Křižovatka Hrabovka. Zde do roku 2009 stál železniční most. Jeho předchůdce s opěrou uprostřed se stal ikonou Žižkova. GPS: 50.0873042N, 14.4432006E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Lokomotiva 350.016 v čele vlaku EC 134 vjíždí na most Malá Hrabovka, 19. 8. 2005. GPS: 50.0875742N, 14.4439219E
Autor: Tomáš Palyza
Lokomotiva 141.058 přejela most Malá Hrabovka a míjí původní strážní domek Pražské spojovací dráhy. Také ten byl během stavby Nového spojení zbořen. Vyfoceno v říjnu 2005. GPS: 50.0875364N, 14.4440533E
Autor: Tomáš Palyza
Lokomotiva 350.002 v čele vlaku EC 136 Slovenská Strela stoupá k pražskému hlavnímu nádraží a míjí budovy Elektroúseku, 15. 4. 2005. GPS: 50.0881972N, 14.4451772E
Autor: Tomáš Palyza
Strážní domek na konci Hrabovské spojky. Při stavbě Nového spojení byl zdemolován, 28. 8. 2005. GPS: 50.0887186N, 14.4459094E
Autor: Tomáš Palyza
Jak vidno, k původní opěrné zdi Pražské spojovací dráhy se přimkl betonový pilíř estakády Nového spojení. GPS: 50.0884950N, 14.4454642E
Autor: Tomáš Palyza
Odříznutá odbočka na Hrabovskou spojku, za kolejemi stále stojí stavědlo Hrabovka. GPS: 50.0890611N, 14.4469261E
Autor: Tomáš Palyza
Místo, kde se Pražská spojovací dráha napojovala na Severní státní dráhu. GPS: 50.0888392N, 14.4462636E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Slovenská Gorila 350.014 v čele vlaku EC 135 opouští v posledni den pravidelneho provozu, 10.12.2005 Hrabovskou spojku. GPS: 50.0892142N, 14.4475833E
Autor: Pavel Rovenský
Místo, kde se Pražská spojovací dráha napojovala na Severní státní dráhu. Za kolejemi stálo stavědlo Hrabovka, odkud se řídil provoz na Hrabovské spojce. GPS: 50.0896108N, 14.4480833E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stavědlo Hrabovka na konci Pražské spojovací dráhy. Po zprovoznění Nového spojení bylo zdemolováno, 28. 8. 2005. GPS: 50.0895964N, 14.4484631E
Autor: Tomáš Palyza
Jediná známá fotografie zastávky Karlín. Rok 1900. GPS: 50.0901478N, 14.4521053E
Autor: sbírka Romana Kučery
Historické zábradlí v místech zastávky Praha-Karlín. Na nižší odskočené opěrné zdi vpravo bývala ukotvena lávka přes koleje. GPS: 50.0900361N, 14.4514428E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Prostor zastávky Praha-Karlín, která cestujícím sloužila do roku 1959. GPS: 50.0902597N, 14.4522517E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Opuštěné schodiště z nástupiště zastávky Praha-Karlín do Pernerovy ulice. Tudy chodili cestující do roku 1959 na vlak. GPS: 50.0904267N, 14.4519728E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Opuštěné schodiště z nástupiště zastávky Praha-Karlín do Pernerovy ulice. Tudy chodili cestující do roku 1959 na vlak. GPS: 50.0904267N, 14.4519728E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Opuštěné schodiště z nástupiště zastávky Praha-Karlín do Pernerovy ulice. Tudy chodili cestující do roku 1959 na vlak. GPS: 50.0904267N, 14.4519728E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zbytek pumpy v zastávce Praha-Karlín. GPS: 50.0902597N, 14.4522517E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Vizualizace železniční zastávky Karlín
Autor: PRO CEDOP
Provozní schéma železniční stanice Karlín
Autor: PRO CEDOP
Pohled na železniční stanici Karlín
Autor: PRO CEDOP
Pohled na železniční stanici Karlín
Autor: PRO CEDOP
Jízdní řád vlaků Pražské spojovací dráhy z roku 1900
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád vlaků Praha Wilsonovo nádraží – Zdice po Pražské spojovací dráze z roku 1925
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád trati Praha – Zdice z roku 1940, jejíž část vedla po jižní větvi Pražské spojovací dráhy. Stanice Královské Vinohrady a Vyšehrad jsou stále v provozu.
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád trati Praha – Zdice z roku 1944, jejíž část vedla po jižní větvi Pražské spojovací dráhy. Zastávka Královské Vinohrady už není v provozu.
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád vlaků Praha hlavní nádraží – Zdice po Pražské spojovací dráze z roku 1959
Autor: zelpage.cz
Mapa Pražské spojovací dráhy
Autor: Praha na starých mapách