Zahájení provozu mezi Černovicemi a Líšní proběhlo 16. července 1905. GPS: 49.2002550N, 16.6941961E
Autor: Sbírka Romana Jeschkeho
Nádraží Líšeň na dobové pohlednici ze začátku provozu GPS: 49.2003525N, 16.6944200E
Autor: Archiv Ivana Hamerského
Původní nádražní budova stanice Líšeň GPS: 49.2004292N, 16.6944267E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Lokomotiva Žerotín (400.01) Brněnsko-líšeňské dráhy se připravuje k odjezdu z Líšně. GPS: 49.2003097N, 16.6941847E
Autor: Archiv Tramvajklubu Brno
Nádraží Líšeň na dobové pohlednici ze začátku provozu GPS: 49.2003525N, 16.6944200E
Autor: Archiv Ivana Hamerského
Obnovení provozu elektrických tramvají do Líšně po opravách válečných škod, 30. 12. 1945. GPS: 49.2003097N, 16.6941847E
Autor: Archiv Tramvajklubu Brno
Stavba smyčky v prostoru nádraží Líšeň na přelomu 40. a 50. let. GPS: 49.2011383N, 16.6940994E
Autor: Archiv Tramvajklubu Brno
V březnu 1974 opět líšeňské nádraží ožívá. Parní Caroline sem přivezla první exponáty nové sbírky historických tramvají. GPS: 49.2001611N, 16.6941561E
Autor: Foto Miloš Drbal
V březnu 1974 opět líšeňské nádraží ožívá. Parní Caroline sem přivezla první exponáty nové sbírky historických tramvají. GPS: 49.1997056N, 16.6942761E
Autor: Foto Miloš Drbal
Exponáty shromážděné na kolejišti líšeňského nádraží se postupně stěhovaly do dokončovaných hal. GPS: 49.2002433N, 16.6940931E
Autor: Foto Miloš Drbal
Kolejiště nádraží v Líšni se brzo zaplnilo budoucími exponáty. V pozadí měnírna pro napájení tramvajové tratě, přistavěná k staniční budově. GPS: 49.2004792N, 16.6940811E
Autor: Foto Vladimír Černý
Stavba hal pro novou expozici MHD v Líšni je v plném proudu. Haly vyrostly na místě kolejiště líšeňského nádraží. GPS: 49.1994933N, 16.6943867E
Autor: Foto Miloš Drbal
Staniční budova v Líšni ze strany ulice. V popředí bývalá měnírna, za ní čekárna a vlastní budova (1982). GPS: 49.2005642N, 16.6944953E
Autor: Foto Zdeněk Nesiba
Původní nádražní budova stanice Líšeň. Přístavba s plochou střechou bývala čekárna pro cestující GPS: 49.2004292N, 16.6944267E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Původní nádražní budova stanice Líšeň. GPS: 49.2004292N, 16.6944267E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Původní lokomotiva Líšeňské dráhy Žerotín (400.01) je uchována v depozitáři Technického muzea v Brně na nádraží Líšeň. GPS: 49.2000892N, 16.6941906E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Depozitář Technického muzea v Brně na nádraží Líšeň ukrývá také tři původní vagony Líšeňské dráhy. GPS: 49.2000892N, 16.6941906E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Zákres nové trati v projektové dokumentaci z roku 1904
Autor: Archiv Tramvajklubu Brno
Depozitář Technického muzea v Brně na nádraží Líšeň\\\\\\. Kolej vede ve stopě původní dráhy. GPS: 49.1988169N, 16.6944803E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
U Holzovy ulice na jaře roku 1980. Pro manipulaci s exponáty vznikající expozice MHD v Líšni byla pořízena zbrusu nová drezína MUV 69. GPS: 49.1979564N, 16.6948906E
Autor: Archiv Tramvajklubu Brno
Dochovaná kolej je už tramvajová, vede ale v původní stopě železniční trati. GPS: 49.1986556N, 16.6944842E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Hromada dřevěných pražců a rozřezaných telefonních sloupů na začátku Líšně. GPS: 49.1940231N, 16.6956122E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Záměr vybudovat muzeální trať už dostával konkrétní obrysy. Zde kolejová splítka pro rozchody 1000 a 760 mm. GPS: 49.1931117N, 16.6954739E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Opuštěná trať poblíž zástavby na Holzově ulici koncem 60. let. Byly zachovány obě koleje i trolejové vedení. GPS: 49.1909089N, 16.6940797E
Autor: Foto Vladimír Černý
Kamenný portál původního propustku. Z druhé strany je ústí betonové, to vzniklo při rozšiřování tratě. GPS: 49.1929250N, 16.6955183E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Původní železniční kilometrovník s hodnotou 5
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Stavba druhé koleje na přelomu 40. a 50. let. V pozadí vlevo Stránská skála, vpravo vzniká továrna na výrobu valivých ložisek a traktorů, pozdější Zetor. GPS: 49.1883519N, 16.6874203E
Autor: Archiv Tramvajklubu Brno
Líšeňská dráha v 70. letech. Muzejníci využívali kolej pro směr do Líšně. Na druhé koleji se odstavovaly vysloužilé tramvaje, v tomto případě tzv. plecháče. GPS: 49.1881814N, 16.6912206E
Autor: Foto Vladimír Černý
Je říjen 1973 a členové Tramvajklubu poprvé tlačí po opuštěných kolejích vozík směrem do Líšně. Budování expozice MHD Technického muzea v Brně začíná. GPS: 49.1882158N, 16.6913150E
Autor: Foto Miloš Drbal
V polích nad Zetorem se v roce 1989 předvádí vlak složený převážně z původních vozů místní dráhy v čele s parní Carolinou. GPS: 49.1883519N, 16.6874203E
Autor: Archiv Tramvajklubu Brno
Těleso dráhy je od smyčky Stránská skála až do Líšně krásně zachované. GPS: 49.1880956N, 16.6888931E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Jaro 1974 a „Líšeňka“ je znovu připojena na brněnskou tramvajovou síť – v režii Technického muzea v Brně a členů Tramvajklubu. GPS: 49.1923697N, 16.6783758E
Autor: Archiv Tramvajklubu Brno
Tramvajová trať mezi zastávkami Podstránská a Stránská skála vede ve stopě původní železniční tratě. GPS: 49.1886811N, 16.6681489E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Další dochovaný kilometrovník mezi zastávkami Podstránská a Stránská skála
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Pod Juliánovem. Podoba tratě po doplnění trolejového vedení pro tramvajový provoz. Vpravo se připravuje stavba druhé koleje. GPS: E49.1869756N, 16.6596892E
Autor: Archiv Tramvajklubu Brno
Tramvaj typu T2 na původním tělese trati na úrovni Juliánova. Vpravo násep Vlárské dráhy
Autor: Foto Ivan Hamerský
Při stavbě východního dálničního přivaděče byla trať na jaře roku 1983 přesunuta blíže k sídlišti Juliánov.
Autor: Foto Ivan Hamerský
Jednou z mála větších umělých staveb na líšeňské dráze byl dnes zaniklý klenutý mostek nad místní vodotečí pod pozdějším juliánovským sídlištěm. GPS: 49.1866597N, 16.6613514E
Autor: Foto Vladimír Černý
Tramvajová souprava směřující do Líšně (vpravo) čeká na křižování u zhlaví výhybny A poblíž továrny na asfaltové výrobky. GPS: 49.1894919N, 16.6513664E
Autor: Archiv Tramvajklubu Brno
Nákladní provoz na Líšeňské dráze vydržel až do 31. 3. 1967.
Opuštěné kolejiště místní dráhy v Černovicích při pohledu od podjezdu pod železniční tratí (1969). Vlevo skladiště s rampou. GPS: 49.1903086N, 16.6405011E
Autor: Foto Vladimír Černý
Opuštěné kolejiště místní dráhy v Černovicích bylo v roce 1969 využito k odstavování tehdy hromadně vyřazovaných dvounápravových tramvají. Vlevo vlárská dráha. GPS: 49.1905936N, 16.6396361E
Autor: Foto Vladimír Černý
Parní lokomotiva Žerotín na Líšeňské dráze v období 2. světové války
První tramvaj z Černovic do Líšně, 11. listopad 1944 GPS: 49.1902797N, 16.6361556E
Autor: Encyklopedie Brna
Parní lokomotiva Žerotín už s číslováním Československé republiky
Autor: Sbírka Romana Jeschkeho
V roce 1942 byly napravo od nádražní budovy stanice Černovice instalovány tramvajové koleje. GPS: 49.1899969N, 16.6354758E
Staniční budova místní dráhy v Černovicích. Kolejiště dráhy bylo vlevo od budovy, vpravo pak vedly od roku 1942 tramvajové koleje. GPS: 49.1900247N, 16.6356894E
Autor: Foto Vladimír Černý
Dochovaná nádražní budova stanice Brno-Černovice GPS: 49.1901222N, 16.6357908E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Dochované dřevěné detaily nádražní budovy bývalé stanice Brno-Černovice GPS: 49.1901222N, 16.6357908E
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Počátkem 70. let bylo tramvajové kolejiště černovické stanice využito pro otáčení trolejbusů při uzavírce Olomoucké ulice. Vlevo je staniční budova. GPS: 49.1899317N, 16.6353206E
Autor: Foto Zdeněk Nesiba
Počátkem 70. let bylo tramvajové kolejiště černovické stanice využito pro otáčení trolejbusů při uzavírce Olomoucké ulice. Vlevoje staniční budova. GPS: 49.1899317N, 16.6353206E
Autor: Foto Zdeněk Nesiba
Bývalé nádraží Černovice sloužilo po ukončení provozu k překládce tramvajových vozů ze železnice na tramvajové koleje, 10. 2. 1967 GPS: 49.1902531N, 16.6359853E
Autor: Foto Miloš Drbal
Bývalé nádraží Černovice sloužilo po ukončení provozu k překládce tramvajových vozů ze železnice na tramvajové koleje, 10. 2. 1967 GPS: 49.1902531N, 16.6359853E
Autor: Foto Miloš Drbal
Bývalé nádraží Černovice sloužilo po ukončení provozu k překládce tramvajových vozů ze železnice na tramvajové koleje, 10. 2. 1967 GPS: 49.1902531N, 16.6359853E
Autor: Foto Miloš Drbal
Jízdní řád místní dráhy Brno-Černovice - Líšeň z roku 1912
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád místní dráhy Brno-Černovice - Líšeň z roku 1918
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád místní dráhy Brno-Černovice - Líšeň z roku 1921
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád místní dráhy Brno-Černovice - Líšeň z roku 1925
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád místní dráhy Brno-Černovice - Líšeň z roku 1928
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád místní dráhy Brno-Černovice - Líšeň z roku 1940
Autor: zelpage.cz
Jízdní řád tramvajové linky 10 z roku 1949
Autor: archiv Tramvajklubu Brno
Jízdní řád místní dráhy Brno-Černovice - Líšeň z roku 1931
Autor: zelpage.cz
Mapa trati Brno-Černovice - Líšeň
Autor: mapy.opevneni.cz